Problemer i IE med CSS og måske a:hover
Fra : Rune Jensen

Dato : 26-08-06 10:04

På siden ilmark.dk har jeg problemer med IE i menuen. Det er ligesom om,
der er ventetid, hvis man går fra ét menupunkt til et andet. Der vises
kortvarigt en hånd med et timeglas, og det irriterer mig grænseløst.
Opera og FF viser ikke samme tegn.

Hvad kan det skyldes? Har siddet og nørklet nu et par timer.

MVH
Rune

--
webmaster for www.discolight.dk udlejning af diskoteksudstyr
og www.ilmark.dk Galleri (under udarbejdelse)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-08-06 10:09

Rune Jensen skrev:

> [...]
> der er ventetid, hvis man går fra ét menupunkt til et andet. Der vises
> kortvarigt en hånd med et timeglas, og det irriterer mig grænseløst.

IE opfører sig ikke anderledes end Opera på mit system. Der
skiftes omgående.

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-08-06 10:29

"Bertel Lund Hansen" wrote in message...

> IE opfører sig ikke anderledes end Opera på mit system. Der
> skiftes omgående.

Så forstår jeg slet ikke noget. Her ses en tydelig ventetid... Og min
comp er en 3mhz, det bør den kunne klare. Kører godt nok Win98, men det
burde også være underordnet? Nogen, som har en side med en menu, som
skifter baggrundsbillede på samme måde, så jeg kan teste?

MVH
Rune

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-08-06 10:44

Rune Jensen skrev:

> [...]
> burde også være underordnet? Nogen, som har en side med en menu, som
> skifter baggrundsbillede på samme måde, så jeg kan teste?

http://www.webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_3.php

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-08-06 21:22

"Jørgen Farum Jensen" wrote in message...

> http://www.webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_3.php

På siden http://www.webdesign101.dk/showcase/ihs/rollover.html oplever
jeg en anelse ventetid når jeg flytter mellem menuerne, ikke meget og
jeg vil kalde det acceptabelt, fordi selve aktiveringen sker
øjeblikkeligt, men der når lige at komme et timeglas. Er det det du
mener?

MVH
Rune

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-08-06 07:04

> http://www.webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_3.php

Hej, Farum jeg har testet din menu - jeg havde overset, hvad du mente i
første omgang. Der er den samme ventetid som på min menu... i Win98,
altså. XP har jeg ikke testet. Så måske er det selve min
windowsopsætning som halter, hmmm...

MVH
Rune

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-08-06 12:05

Rune Jensen skrev:

> [...]
> første omgang. Der er den samme ventetid som på min menu... i Win98,
> altså. XP har jeg ikke testet. Så måske er det selve min

Nu ser jeg det selv, et ganske kortvarigt
timeglas, når musen bevæges fra det
aktive område ind i marginen mellem to
menupunkter.

Jeg kan også svagt erindre, at jeg har
læst noget om det, men altså ...

Et forsøg jeg burde anstille var at kvitte
de lodrette marginer mellem de enkelte
punkter. Mañana

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-08-06 11:36

Rune Jensen wrote:

> Så forstår jeg slet ikke noget. Her ses en tydelig ventetid... Og min
> comp er en 3mhz, det bør den kunne klare.

Jeg sidder ved en 733MHz - det er efter dagens standard langsomt. Min første
computer - en 80286 - kørte 16 MHz. Mon ikke du mener 3GHz?

Jeg oplever som Bertel ikke nogen ventetid i IE.

> Kører godt nok Win98, men
> det burde også være underordnet?

Det har ingen betydning. Eneste virkelig kritiske parameter er hastigheden
på din internetforbindelse. Det er den, der er flaskehalsen. Min forbindelse
er 512KB/s.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Rune Jensen

Dato : 26-08-06 21:35

"Erik Ginnerskov" wrote in message...

> Jeg sidder ved en 733MHz - det er efter dagens standard langsomt. Min
første
> computer - en 80286 - kørte 16 MHz. Mon ikke du mener 3GHz?

Jo... en 3Ghz... udviklingen er gået lidt hurtigere end mig

> Jeg oplever som Bertel ikke nogen ventetid i IE.

Det forstår jeg så slet ikke, hvis ingen overhovedet gør, det er
virkelig tydeligt her, næsten et halvt sekund med timeglas før skift

> [...]
hastigheden
> på din internetforbindelse. Det er den, der er flaskehalsen. Min

Jamen siden er jo læst ind, når man bruger menuen, så
overførselshastigheden burde vel intet have at sige...? OK, jeg sender
den til test i Ris+Ros inden længe, hvis i har lyst til at kommentere,
så må i gerne være opmærksomme på reaktionstiden på menuen, jeg synes
den er ultralangsom. Jeg tester i XP indenfor et par timer, så vil jeg
se, om det er det samme problem

MVH
Rune