Formular
Fra : MegaMaster

Dato : 26-08-06 09:02

Hej.

Er der nogen der ved hvordan man kan gøre at i formulare
(formmail) gør man sådan at visse eller alle felter er "låst",
altså hvis man ikke udfylder dem og alligevel sender så kommer
der en fejl meddelse frem at alle felter skal udfyldes....?

Håber det var forståeligt.

Hilsen Mega.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-08-06 11:28

MegaMaster wrote:

> [...]
> altså hvis man ikke udfylder dem og alligevel sender så kommer
> der en fejl meddelse frem at alle felter skal udfyldes....?

Nu er jeg nødt til at bruge et ord, som lige pt. åbenbart er fy i denne
gruppe. Du skal indføre validering på dine input.

Det vil sige, at du med javascript skal lave et tjek på, om der er skrevet
noget i de pågældende input og hvis ikke, en viderestilling til enten en
fejlside eller retur til formularen, som har fået påført en anmærkning om,
at alle (tvungne) felter skal udfyldes.

Dat det netop kræve javascript, sender jeg dig over i clientside, hvor svar
på dette også bringes:

X-FUT til news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

> Håber det var forståeligt.

Jo, absolut.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-08-06 14:35

Erik Ginnerskov skrev:

> Dat det netop kræve javascript, sender jeg dig over i clientside, hvor svar
> på dette også bringes:
>
> X-FUT til news:dk.edb.internet.webdesign.clientside

Det kræver ikke nødvendigvis JavaScript.
Jeg vil foreslå valideringen laves i PHP eller ASP, da dette er mere
sikkert.

dk.edb.internet.webdesign.serverside.php

Mvh. Lasse Jensen