Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Flashlamper
Fra : Jesper

Dato : 25-08-06 22:48

Har ingen erfaring udi fotokunsten, men er blevet grebet af det, efter have
lånt
et Canon EOS 350D af en kammerat, i nogle dage.

Hvor store flashlamper skal der til, hvis man skal lave sports holdfoto?
Er 2 x 300w nok?

Jesper....

Fra : Leif Langgaard

Dato : 26-08-06 09:45

"Jesper" <oz5@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et Canon EOS 350D af en kammerat, i nogle dage.
>
> Hvor store flashlamper skal der til, hvis man skal lave sports holdfoto?

Hej

Det skulle være ok, hvis du ikke bruger paraplyer eller softbokse, da der
nok "forsvinder" for meget lys i disse. Noget større (600-1000ws) ville være
bedre, se lige her:

http://foto-walser.biz/shop/default.aspx?TY=item&ST=3&CT=24

Meget lys for pengene!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : mlykke

Dato : 27-08-06 12:05

Jesper wrote:
> [...]
> et Canon EOS 350D af en kammerat, i nogle dage.
>
> Hvor store flashlamper skal der til, hvis man skal lave sports holdfoto?

Det kommer an på hvor stort et hold vi snakker om, og om det foregår
udenfor, i et studie eller hvor.

Men umiddelbart hvis vi snakker i størrelse som håndboldhold eller
mere så vil jeg nok anbefale du kigger efter noget med minimum 5-600
watt. 300 watt lys til et billede med 10-15 mennesker på er ikke ret
meget.

- Michael Lykke
http://usphototour.com

Fra : Per O.

Dato : 28-08-06 15:15

> [...]
> et Canon EOS 350D af en kammerat, i nogle dage.
>
> Hvor store flashlamper skal der til, hvis man skal lave sports holdfoto?

Jeg vil mene at du godt kan lyse hele holdet op, hvis du ikke monterer
softboks eller lignende, og ikke placerer holdet alt for langt fra
flashlamperne.

Per O.