Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
D-ligthing
Fra : Kaj

Dato : 25-08-06 20:43

Hej gruppe
Jeg har set effekten af D-ligthing, og er lidt imponeret. Er der funktioner
i nogle af de nyeste versioner af programmerne til billedbearbejning, som
kan ca. det samme på en enkel måde? Jeg har selv PSP 7, men er ikke stødt på
noget, der ligner, men jeg er heller ikke den store ørn til
billedbehandling.

--
MVH
Kaj

Fra : Lindkold

Dato : 26-08-06 13:00

"Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billedbearbejning, som kan ca. det samme på en enkel måde? Jeg har selv
> PSP 7, men er ikke stødt på noget, der ligner, men jeg er heller ikke den

Spørgsmålet hører til i dk.edb.grafik - prøv der

Lindkold
--
www.lindkold.dk

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 26-08-06 13:49

Lindkold wrote:
> "Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet hører til i dk.edb.grafik - prøv der
>
> Lindkold

Sludder .. det er stadig ontopic at stille det her .. selvom han også kan få
svar i den anden gruppe.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 26-08-06 14:49

Lindkold wrote:

> Spørgsmålet hører til i dk.edb.grafik - prøv der

Spørgsmål og snak om billedbehandlig er også on-topic her i
news:dk.fritid.foto, og i forbindelse med snak om et billede, der vil
emnet også kunne berøres i news:dk.fritid.foto.billedsnak, det er iøvrigt
et glimmerende eksempel på, at nogle grupper overlapper hinanden...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kaj

Dato : 27-08-06 09:55

"Lindkold" <lindkoldFJERN@MIGgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kaj" <kasenxklatten@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet hører til i dk.edb.grafik - prøv der
>
> Lindkold
> --
> www.lindkold.dk

Hej alle!
Hvor er det altså svært! Jeg havde ikke forestillet mig, at mit spørgsmål
kunne høre hjemme andre steder end her. Alligevel handler tre ud af fire
svar om, hvorvidt spørgsmålet er placeret i den rigtige gruppe!! Generelt
synes jeg at man er temmelig aggressive overfor spørgsmål, som - måske - er
havnet i den forkerte gruppe eller er et grænsetilfælde. Det tager noget af
fornøjelsen ved at følge med i disse grupper, og det bringer selvsagt ingen
hjælp til den spørgende. Nu skal man ikke tro, at jeg er imod, at spørgsmål
placeres i de rigtige grupper, men jeg efterlyser bare lidt mere smidighed,
hvad man da heldigvis også ser ind imellem.

--
MVH
Kaj

Fra : NikonPro.dk

Dato : 27-08-06 10:41

> [...]
> imod, at spørgsmål placeres i de rigtige grupper, men jeg efterlyser bare
> lidt mere smidighed, hvad man da heldigvis også ser ind imellem.

Hvor er jeg bare enig med dig, det er næsten ulideligt, med alle de
"vejvisere" og "politibetjente", så jeg har for længe siden mistet lysten
til helt at stille evt. spørgsmål eller prøve at hjælpe med min viden.

--

med venlig hilsen
Bjarne

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-08-06 10:28

Kaj skrev i 44f15dee$0$12606$edfadb0f@dread14.news.tele.dk dette:

> [...]
> spørgsmål kunne høre hjemme andre steder end her. Alligevel handler
> tre ud af fire svar om, hvorvidt spørgsmålet er placeret i den

Sikkert fordi alt for mange mener at de skal bidrage (eller bare kan lide at
sine egne indlæg) uden at have noget reelt at bidrage med.
Jeg synes også ofte det er frustrerende, når folk ikke vil diskutere emnet
men alt muligt andet. Men det er nok usenet - på godt og ondt. Og ind i
mellem er det nok mest på ondt!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Esben

Dato : 26-08-06 18:51

> [...]
> billedbearbejning, som kan ca. det samme på en enkel måde? Jeg har selv
> PSP 7, men er ikke stødt på noget, der ligner, men jeg er heller ikke den

Jeg kender ikke PSP, men så vidt jeg kan se kan man lave en lignende
justering via Smart Photo Fix*. Jeg ved dog ikke om funktionen er der i lige
præcis PSP7.

* Se http://www.zbirding.info/postprocessing/humSPFdialog.jpg fra denne
artikel:
http://www.zbirding.info/postprocessing/Exposure.htm