Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Redde data fra SD kort
Fra : Dan Andersen

Dato : 24-08-06 18:08

En kollega af mig har et SD kort, som han havde problemer med. Derfor gik
ned i en fotoforretning, der ikke kunne redde billederne - sagde og så
formaterede de kortet!!!!!!!!

er der nogen mulighed for at finde billederne efter denne formatering?
Hvilket prg. er forøvrigt det bedste - efter jeres mening - til at redde
data?

--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-08-06 19:43

"Dan Andersen" <dan@dbamott.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der nogen mulighed for at finde billederne efter denne formatering?
> Hvilket prg. er forøvrigt det bedste - efter jeres mening - til at redde

Hej

Prøv:

http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm

Jeg har fundet mange "forsvundne" billeder med dette gratis program, også
efter en formateing, dog må "billederne" ikke være overskrevet.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Jacob

Dato : 24-08-06 19:51

> [...]
>
> er der nogen mulighed for at finde billederne efter denne formatering?
> Hvilket prg. er forøvrigt det bedste - efter jeres mening - til at redde

Hvordan kan de finde på at formatere kortet ? var de dumme ?

i google kan du skrive data restore sd, data back sd osv.
der findes et utal af programmer. Men start med de passive programmer der
ikke ændrer data på dit kort.

Fra : Christian Iversen

Dato : 24-08-06 21:36

Dan Andersen wrote:

> En kollega af mig har et SD kort, som han havde problemer med. Derfor gik
> ned i en fotoforretning, der ikke kunne redde billederne - sagde og så
> formaterede de kortet!!!!!!!!

Vil du ikke lige forklare sammenhængen? Det lyder ikke som noget en
fotoforretning kunne finde på at gøre, med mindre deres gode idé om hvad en
gode idé er, er forkert.

> er der nogen mulighed for at finde billederne efter denne formatering?
> Hvilket prg. er forøvrigt det bedste - efter jeres mening - til at redde
> data?

Der findes flere steder der kan redde data for betaling - men ellers kan du
prøve diverse gratis programmer som PC Inspector. (som nævnt i det andet
svar)

--
| Christian Iversen | Get the tanks out, get the tanks out! We |
| chrivers@iversen-net.dk | haven't got any tanks!? Get that ice cream |

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 24-08-06 22:37

Dan Andersen skrev:

> [...]
>
> er der nogen mulighed for at finde billederne efter denne formatering?
> Hvilket prg. er forøvrigt det bedste - efter jeres mening - til at redde

Start med at tage en rå sikkerhedskopi af hele SD-kortet.

Prøv så med et program, der kan genskabe billederne.
På Linux har jeg gode erfaringer med recoverjpeg.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 25-08-06 09:27

Niels Elgaard Larsen wrote:

> Start med at tage en rå sikkerhedskopi af hele SD-kortet.
>
> Prøv så med et program, der kan genskabe billederne.
> På Linux har jeg gode erfaringer med recoverjpeg.

Jeg har under Windows hatt nytte av Photorescue, som klarte å redde bilder
der ingen andre fant noe som helst på minnekortet. Det er en gratisversjon
for nedlasting, så må man kjøpe programmet om det finner bildene.

--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no

Fra : Christian Iversen

Dato : 25-08-06 09:41

Niels Elgaard Larsen wrote:

> Start med at tage en rå sikkerhedskopi af hele SD-kortet.
>
> Prøv så med et program, der kan genskabe billederne.
> På Linux har jeg gode erfaringer med recoverjpeg.

Indeed. Desuden kan programmet magicrescue anbefales kraftigt. Det kan
findes filer ud fra "magiske"-headersignaturer. Dermed fungerer dens
JPEG-recoverfunktion på samme måde som jpegrecover, men den understøtter
også fx avi, zip, doc, etc.

--
| Christian Iversen | Napoleon steamed in there 100 years |
| chrivers@iversen-net.dk | earlier. "I'm gonna kill them, I'm gonna |

Fra : Dan Andersen

Dato : 25-08-06 10:07

"Christian Iversen" <chrivers@iversen-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> | chrivers@iversen-net.dk | earlier. "I'm gonna kill them, I'm gonna |
> | | kill them... oooh, it's a bit cold, it's a |

tak allesammen for input.. jeg fandt - a have set på jeres forslag flg. prg.
: MulitData Rescue - noget langsomt, men til gengæld fandt den allesammen -
hvad ikke alle gjorde.
Nu står han med et 5122 Mb kort, som han ikke ved om det er pålideligt.
Kan man på nogen måde tjekke det? Et LEXAR SD kort
--
Med venlig hilsen - Dan Andersen - www.dbamott.dk