Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 400D,70-200/4.0L IS, 50/1.2L
Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-08-06 05:23

Den "leak" der var hos Canon i Kina var rigtig, og nu officiel:
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-7897-8492
http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-7897-8529

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Peter Rongsted

Dato : 24-08-06 09:26

On Thu, 24 Aug 2006 06:22:48 +0200, "Mogens Hansen"
<mogens_h@dk-online.dk> wrote:

>Den "leak" der var hos Canon i Kina var rigtig, og nu officiel:
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-7897-8492
> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-7897-8529

Man har også kunnet læse om det på Canons hjemmeside i nogle timer:
http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital3/index.html

Peter

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-08-06 10:47

In news:9joqe29khk4ve6d11sibogcr9ks67nqlui@4ax.com,
Peter Rongsted <nulldev@rongsted.dk> wrote:

> Man har også kunnet læse om det på Canons hjemmeside i nogle timer:
> http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital3/index.html

Ja. Same procedure as last year...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : P. Rongsted

Dato : 24-08-06 11:05

On Thu, 24 Aug 2006 11:46:32 +0200, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

>Ja. Same procedure as last year...

NDA'en skulle udløbe nu her kl 12. Så det varer nok ikke længe inden
den ligger på dpreview.com også

Peter

Fra : Kim S

Dato : 24-08-06 14:05

"P. Rongsted" <null@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> NDA'en skulle udløbe nu her kl 12. Så det varer nok ikke længe inden
> den ligger på dpreview.com også

Ups...Dér stod jeg lige af
Er der ikke en venlig sjæl som vil uddybe hvad NDA er
for en størrelse ?

Mvh, Kim

Fra : Thomas Kjær

Dato : 24-08-06 14:09

On 2006-08-24, Kim S <JohnDoe@Falskmail.dk> wrote:
> "P. Rongsted" <null@rongsted.dk> skrev i en meddelelse

> Ups...Dér stod jeg lige af
> Er der ikke en venlig sjæl som vil uddybe hvad NDA er
> for en størrelse ?

Non Disclosure Agreement

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>

Fra : njesp

Dato : 24-08-06 14:13

Kim S wrote:
> "P. Rongsted" <null@rongsted.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Ups...Dér stod jeg lige af
> Er der ikke en venlig sjæl som vil uddybe hvad NDA er
> for en størrelse ?
>
> Mvh, Kim

NDA er en Non Disclosure Agreement, hvilket betyder at de der har haft
adgang til materiale om Canon EOS 400D før offentliggørelse har skrevet
under på at de ikke vil lade informationerne gå videre.

--Niels

Fra : Kim S

Dato : 24-08-06 14:53

"njesp" <njesp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> NDA er en Non Disclosure Agreement, hvilket betyder at de der har haft
> adgang til materiale om Canon EOS 400D før offentliggørelse har skrevet
> under på at de ikke vil lade informationerne gå videre.

Takker, så lærte jeg dét

Mvh, Kim

Fra : Jakob

Dato : 24-08-06 17:09

In article <9joqe29khk4ve6d11sibogcr9ks67nqlui@4ax.com>,
nulldev@rongsted.dk says...

Ok men det 400D er vel lidt en skuffelse. Det er da stort set kun et
facelift.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-08-06 17:11

Jakob wrote:
> In article <9joqe29khk4ve6d11sibogcr9ks67nqlui@4ax.com>,
> nulldev@rongsted.dk says...

> Ok men det 400D er vel lidt en skuffelse. Det er da stort set kun et
> facelift.

Nyt AF-system, større skærm, større buffer, ny sensor med højere opløsning -
er det bare et facelift?

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Jakob

Dato : 25-08-06 17:42

In article <44edcfae$0$20296$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk says...

> Nyt AF-system, større skærm, større buffer, ny sensor med højere opløsning -
> er det bare et facelift?

Ja det synes jeg faktisk. Ikke forbedret hus, ikke forbedret søger, ikke
forbedret hastighed.

8 til 10 mp er meget lille forbedring specielt hos canon der skulle have
god pixes skarphed. En større skærm er absolut på facelift siden. Men du
har ret i at AF enhed er et opgradering.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 25-08-06 19:42

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> wrote in message
> In article <44edcfae$0$20296$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
> morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk says...

> ikke forbedret søger,

Det ville da være rigtigt rart

> ikke
> forbedret hastighed.

Det kan man vel dårligt forvente i det segment.

[8<8<8<]
> Men du
> har ret i at AF enhed er et opgradering.

Det samme er støv ryste systemet og anti-statisk på sensorens overflade
(hvis det virker efter hensigten).
Men det er ikke et alternativ til de større modeller og ikke nogen
revolution - og det er vel heller ikke meningen.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : MOA

Dato : 24-08-06 17:36

> Ok men det 400D er vel lidt en skuffelse. Det er da stort set kun et
> facelift.

Ehh, kom igen? Hvad havde du forventet? At det kan lave kaffe?? Vi taler om
et "indgangs-kamera" til Dslr feltet som på alle punkter, pånær framerate og
cachen slår 30D.

Morten

Fra : waal

Dato : 24-08-06 18:39

"MOA" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Ehh, kom igen? Hvad havde du forventet? At det kan lave kaffe?? Vi taler
> om et "indgangs-kamera" til Dslr feltet som på alle punkter, pånær
> framerate og cachen slår 30D.

Hvis det er den samme søger som i 350 så er det bedøvende ligegyldigt
Michael

Fra : Brian Lund

Dato : 24-08-06 23:30

> Hvis det er den samme søger som i 350 så er det bedøvende ligegyldigt
> Michael

Jeg går ud fra at den eneste forskel er display og sensor! - For huset ser
ud til at være 98% magen til 350D og at den kan bruge samme batterigreb
overbeviser mig!

Brian

Fra : Jakob

Dato : 25-08-06 17:43

In article <44ede442$0$914$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>,
waal@post.tele.dk says...

> Hvis det er den samme søger som i 350 så er det bedøvende ligegyldigt
> Michael

Helt og aldesles enig. Det er tydeligt at D80 er en voldsom opgradering,
forudsat at billedkvaliteten er blevet forbedret. 400D er absolut et
facelift.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : MOA

Dato : 25-08-06 23:48

"> Helt og aldesles enig. Det er tydeligt at D80 er en voldsom opgradering,
> forudsat at billedkvaliteten er blevet forbedret. 400D er absolut et
> facelift.

Ahh.....det er her hunden ligger begravet, så forstår jeg straks bedre...

Morten

Fra : Jakob

Dato : 26-08-06 09:29

In article <44ef7e09$0$75037$14726298@news.sunsite.dk>, no@spam.dk
says...

> Ahh.....det er her hunden ligger begravet, så forstår jeg straks bedre...

Uddyb lige den.. ?

Mit synspunkt er at der er væssentlig større forskel på D70s og D80 end
der er mellem 350D og 400D.

Mit andet synspunkt er at det er ligegyldigt hvis den overordnede
billedkvalitet i D80 har lidt under øget mp etc.

Er du uenig i dette ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 26-08-06 10:09

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> wrote in message

[8<8<8<]
> Mit synspunkt er at der er væssentlig større forskel på D70s og D80 end
> der er mellem 350D og 400D.

For det første: so what ?
For det andet: Canon 300D var 6Mp, 350D 8Mp, 400D 10Mp. Nikon var en
generation bagud på det punkt, så et større spring var forståeligt.
For det tredie: det er vel blot en strid om ord, hvornår det er face-lift og
hvornår det ikke er.
For det fjerde: Nikon D80 og Canon 400D sigter mod 2 forskellige segmenter -
det siger prisen ihvertfald
For det femte: Hvis man sammenligner modelskiftene Nikon D70s-> D80 og Canon
350D->400D, får man noget i retningen af

Nikon Canon
Flere pixel ja ja
Flere fokusfelter ja ja
Større LCD ja ja
Nyt RGB histo ja ja
Vertikalgreb ja ja - ikke nyt
Højere fps. nej nej
Større buffer ja ja
Anti støv system nej ja
Større søger ja nej

Har jeg overset væsentlige ting ?

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jakob

Dato : 26-08-06 10:43

In article <44f00fc5$0$144$157c6196@dreader1.cybercity.dk>, mogens_h@dk-
online.dk says...

> For det andet: Canon 300D var 6Mp, 350D 8Mp, 400D 10Mp. Nikon var en
> generation bagud på det punkt, så et større spring var forståeligt.

Jeg har ikke påstået andet end det var forståeligt, blot konstateret at
det var sådan.

Men du har ret det er en strid om ord så jeg vil ikke kommenterer den
yderligere andet end konstatere at vi er objektivt uenige.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : waal

Dato : 26-08-06 12:46

> [...]
> For det femte: Hvis man sammenligner modelskiftene Nikon D70s-> D80 og
> Canon 350D->400D, får man noget i retningen af

Lysmåling med gamle manuelle objektiver

Nikon D80 nej
Canon (alle) ja (inklusive gamle Nikkor objektiver)
mvh

Fra : Hans Kruse

Dato : 24-08-06 12:07

> Den "leak" der var hos Canon i Kina var rigtig, og nu officiel:
> http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=7-7897-8492
> http://www.robgalbraith.com/bins/content_page.asp?cid=7-7897-8529

Flot annoncering, men vi venter jo stadig på den nye 1Ds mkii afløser, som
der har været rygter om et stykke tid.
Mvh,
Hans

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-08-06 18:09

"Hans Kruse"

> "Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i en meddelelse
>
> Flot annoncering, men vi venter jo stadig på den nye 1Ds mkii afløser, som
> [...]

Tak Hans hvis den ikke dukker op får jeg sku brug for
en facelift - så er det jo heldigt, jeg sidder i et land hvor den
slags er walk-in surgery...dybt suk.. Måske får jeg et par
patter mens jeg er der, er det så en opgradering..)-max-
(tag det nu ikke bogstaveligt )

Fra : Mogens Hansen

Dato : 27-08-06 16:36

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Tak Hans hvis den ikke dukker op får jeg sku brug for
> en facelift

Ifølge
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos5d/page30.asp
skal man ikke forvente at den dukker op før første kvartal 2007.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Hans Kruse

Dato : 27-08-06 22:00

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slags er walk-in surgery...dybt suk.. Måske får jeg et par
> patter mens jeg er der, er det så en opgradering..)-max-

I så tilfælde må du love at poste et billede på psig
Mvh,
Hans

Fra : John Sahl

Dato : 24-08-06 14:48

www.ac-foto.com har prissat tingene allerede.

--
John Sahl

Fra : Søren Bache

Dato : 25-08-06 20:54

Jakob wrote:

> Helt og aldesles enig. Det er tydeligt at D80 er en voldsom opgradering,
> forudsat at billedkvaliteten er blevet forbedret. 400D er absolut et
> facelift

Jeg er ikke enig i at det kun er et facelift fra 350D til 400D. Jeg
mener det er en pæn opgadering. Facelift er en betegnelse jeg vil
bruge om D70 -> D70s og 20D -> 30D. Og ja, det er en større
opgradering fra D70s -> D80, men det er sgu' da også nemmere at lave
en major opgradering når der går over 2½ år mellem modellerne (D70
fra januar 2004 -> D80).

--
MVH Søren Bache

Fra : Hans

Dato : 25-08-06 23:09

"Søren Bache" <sbache@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jakob wrote:

> [...]

opgradering fra D70s -> D80, men det er sgu' da også nemmere at lave
en major opgradering når der går over 2½ år mellem modellerne (D70

Ja. Faktuelt set er 'ingenting x meget' stadig mindre end 'meget x lidt'.