Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitale fotoalbum - på internet og hvorda~
Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 09:07

Hej,

Hvordan laver i digitale fotoalbum?

Jeg får automatisk organiseret mine efter dato med Canon Zoombrowser. Virker
fint. Men hvordan laver man et smart album med kommentarer til billeder osv?
Hvis man vælger et program, så risikerer man jo, at programmet udgår, bliver
forældet osv.
Findes der et smart program til computeren, som man kan bruge til fotoalbum
???

Jeg tænkte også på, om der findes internet sider, hvor man kan organisere
sit digitale fotoalum med kommentarer til billeder. Canon har noget, der
følger med kameraet, men problemet hermed, er at der ikke er ret meget plads
til rådighed. Det skal gerne være et sted, hvor der er nok plads til at
kunne uploade de råd billeder, som jo fylder meget. Og så skal det jo være
et websted, der ikke sådan lige lukker, da arbejdet med fotoalbum jo så er
spildt arbejde. Udover ideen om digitallt fotoalbum online, så tænkte jeg
også, at det kunne fungere, som en slags backup af billederne, så jeg ikke
behøver cd'er til det.

Alt i alt tror jeg ikke der findes noget der opfylder mine behov, endnu.
Måske hvis Canon gateway bliver udviddet til mange GB, så bliver det måske
en mulighed, da jeg ikke tror, at Canon sådan lige lukker det ned.

Google gmail drive tilbyder 2,7 GB gratis. Så hvorfor kan Canon ikke tilbyde
en 20-30 GB til hver, der har købt deres kamera som en service?
Kan man betale for plads et sted?

Mht Google gmail, så er denne i min overvejelse til backup af billeder, men
man kan kun uploade 10 MB af gangen som indkomne emails til gmail. Man
angiver så emnet med f.eks. dato og beskrivelse af billederne. Er dette min
bedste mulighed, p.t. ?

Hvad har I af ideer ?
Hvad gør I ?

vh
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 12:36

Har fundet photos.yahoo.com
Duer det til noget?
Bevares billederne originale på ovenstående ?

Findes der bedre gratis online photo sites ?

vh
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 17:37

On Sun, 20 Aug 2006 13:36:05 +0200, "Flemming" <tt3r43> wrote:

> [...]
>Duer det til noget?
>Bevares billederne originale på ovenstående ?
>
>Findes der bedre gratis online photo sites ?

Hvad med selv at købe et domæne, det koster kun 9kr/md og så evt lave
et online album med coppermine.
Se evt min hjemmeside www.falcon1.dk som er sat op med Coppermine, som
er nem at vedligeholde.

mvh Falcon

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 17:44

> Hvad med selv at købe et domæne, det koster kun 9kr/md og så evt lave
> et online album med coppermine.

Ja, det har jeg også tænkt på i dag. Men man kan jo ikke købe med ret mange
Gigabyte til 9 kr /md.... Eller ???

Jeg har domæne i dag til ca. 9 kr, men man får jo kun 125 mb

Har p.t. 3,3 Gb foto, og stiger jo hele tiden....

Men du er inde på noget rigtigt... en form for online lager........

Fra : Jens G

Dato : 20-08-06 18:32

On Sun, 20 Aug 2006 18:44:24 +0200, "Flemming" <tt3r43> wrote:

>Ja, det har jeg også tænkt på i dag. Men man kan jo ikke købe med ret mange
>Gigabyte til 9 kr /md.... Eller ???

Prøv at se hos https://gigahost.dk/
Det koster godt nok 15 kr/md for det billigste, men så er der 3GB
plads.
Hvordan stabiliteten så er kender jeg ikke til.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 18:43

> Prøv at se hos https://gigahost.dk/
> Det koster godt nok 15 kr/md for det billigste, men så er der 3GB
> plads.
> Hvordan stabiliteten så er kender jeg ikke til.

Hmm... nej duer ikke.
Jubii er jo gratis uanset hvor meget plads, man bruger...
Jeg skal jo betale 30 kr om måneden eller 360 kr årligt for 10 GB
På jubii er det gratis...

Google er vist også på vej med noget...

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-06 05:43

"Flemming" <tt3r43> skrev i en meddelelse

> Hmm... nej duer ikke.
> Jubii er jo gratis uanset hvor meget plads, man bruger...
> Jeg skal jo betale 30 kr om måneden eller 360 kr årligt for 10 GB
> På jubii er det gratis...

Hmm.. mente naturligvis Yahoo i ovenstående.
På Yahoo har man ubegrænset antal GB... gratis.
Eneste minus er at træstrukturen er lidt ufleksibel........

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 20-08-06 19:31

Jens G wrote:

> Prøv at se hos https://gigahost.dk/
> Det koster godt nok 15 kr/md for det billigste, men så er der 3GB
> plads.

Dit indlæg er off-topic, indkøbssnak hører kun hjemme i

XFUT

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Morten

Dato : 20-08-06 22:07

Flemming skrev:

> Har fundet photos.yahoo.com
> Duer det til noget?
> Bevares billederne originale på ovenstående ?
>
> Findes der bedre gratis online photo sites ?

Har du prøvet www.megapixel.dk ?

Der er 100 mb gratis og du kan købe mere plads.

/ morten