Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
5D Vs 1DS
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-08-06 17:55

hej folkens

hvis man ser bort fra byggekvaliteten og "kun"
kigger på billedkvaliten hvilket vil så være det bedste køb, skal primært
bruges til portræt.

et nyt 5D eller et brugt 1DS

mvh torben

Fra : Jacob

Dato : 19-08-06 18:36

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:44e7424f$0$145$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
>
> hvis man ser bort fra byggekvaliteten og "kun"
> kigger på billedkvaliten hvilket vil så være det bedste køb, skal primært

5D. ingen crop. mindre støj. nyere sensor. men du skal nok lige prøve den
inden med vertikalgreb om det er et du kan holde på.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-08-06 18:56

Jacob skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> 5D. ingen crop

Det har 1ds heller ikke

http://www.dpreview.com/reviews/canoneos1ds/

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 19-08-06 19:24

"Jacob" <bip@bop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

1DS er også full frame...

Fra : MOA

Dato : 20-08-06 00:10

> 5D. ingen crop.

Hvorfor giver du råd når du ikke engang kender de basale facts om 1Ds??

*undres*

Morten

Fra : Jacob

Dato : 20-08-06 21:25

"MOA" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor giver du råd når du ikke engang kender de basale facts om 1Ds??
>
> *undres*
>
> Morten

Jeg tog fejl af 1D og 1Ds

nå men stadig 5D frem for 1Ds mk 1 er en 1Ds mk 2 inden for rammerne ja så
prøv at holde den. den er jo forholdsvis tung i forhold til en 5D med
batterigreb.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-08-06 05:12

er en 1Ds mk 2 inden for rammerne ja så
> prøv at holde den. den er jo forholdsvis tung i forhold til en 5D med
> batterigreb.

den vejer minimalt mere end min 1dmkII, så det går nok..

ta

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-08-06 20:17

Torben og Marie-louise Ager wrote:

> ...cut... hvilket vil så være det bedste køb, ...cut...

Dit indlæg er off-tooic, indkøbssnak hører kun hjemme i

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Michael Holm

Dato : 20-08-06 01:11

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Dit indlæg er off-tooic, indkøbssnak hører kun hjemme i

Hold nu din kæft.

--Michael

Fra : KsK

Dato : 20-08-06 16:48

"Michael Holm" <MichaelHolm@thismaildontwork.com> skrev i en meddelelse

> Hold nu din kæft.
>
> --Michael
'
ja Niels hold nu din kæft !!!!
iøverigt synd han bleve udskrevet så hurtigt !!!
KsK

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-08-06 06:27

> Dit indlæg er off-tooic, indkøbssnak hører kun hjemme i
Jamen så ændre jeg da spørgsmålet til:
overgår 5D 1DS i detajler og støj?

intet i dete her handler om indkøb som sådan, blot ønsker jeg info fra folk
som har prøvet begge kameraer og kan udtale herom.

mvh torben

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 09:00

"Torben og Marie-louise Ager" skrev i en meddelelse

> Jamen så ændre jeg da spørgsmålet til:
> overgår 5D 1DS i detajler og støj?
>
> intet i dete her handler om indkøb som sådan, blot ønsker jeg info fra
> folk som har prøvet begge kameraer og kan udtale herom.

Jamen det ses da også tydeligt i dit oprindelige indlæg:

"hvilket vil så være det bedste køb"

--
mvh kajo

Fra : Jakob

Dato : 20-08-06 18:59

In article <44e7f283$0$140$157c6196@dreader1.cybercity.dk>,
dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk says...

> intet i dete her handler om indkøb som sådan, blot ønsker jeg info fra folk
> som har prøvet begge kameraer og kan udtale herom.

Det passer fint her, ignorer ham.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : skibber

Dato : 20-08-06 12:50

On 19-08-2006 21:17:08, Niels Riis Ebbesen wrote:

>Dit indlæg er off-tooic, indkøbssnak hører kun hjemme i

Det er da vist lige meget hvad der spørges til i denne NG
alt ser ud til at være off-topic eller som du skriver off-tooic
bestem selv det rigtige ord,det er vist en slåfejl.

Prøv dog at være lidt human,giv dog spørger lidt tid til at opdage
at der findes en bedre Ng hvor købs henvisninger findes.

Torben og Maria-louise spørger jo bare de mere pro brugere
om kvalitets forskellen på de 2 Canon modeller.

Tænk på at vi mennesker er vidt forskellige, især når der skal stilles et
spørgsmål, mange skriver lige ud af hjertet og ikke efter et regelsæt.

Holder selv meget af denne Ng.

/skibber

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-08-06 13:40

skibber wrote:
> Torben og Maria-louise spørger jo bare de mere pro brugere
> om kvalitets forskellen på de 2 Canon modeller.

Ja ?

Og den slags spørgsmål hører til i indkøbsgruppen.

Men det gør så mange af de andre indlæg her i gruppen også efter
opdelingen..........

Hvis det ikke bliver nævnt, når der postes "forkert" - så "lærer"
man jo heller ikke, hvor indlægget faktisk hører til - og hvor
der alt andet lige er størst chance for et godt svar.

Jan

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-08-06 13:45

indlæg er futtet

Fra : skibber

Dato : 20-08-06 16:28

On 20-08-2006 14:39:41, "Jan Vestergaard" wrote:

> [...]
>man jo heller ikke, hvor indlægget faktisk hører til - og hvor
>der alt andet lige er størst chance for et godt svar.

Jamen så skal jeg jo være glad for at der er nogle
der "lærer" sådan nogle uartige unger som jeg at gøre det
rigtigt.

/skibber

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 20-08-06 16:50

skibber skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jamen så skal jeg jo være glad for at der er nogle
> der "lærer" sådan nogle uartige unger som jeg at gøre det
> rigtigt.

Det har ikke noget med at være uartig at gøre.

Betragt det mere som et venligt tip om, hvor du har større chance
for et godt svar.

Jeg er som flere andre ikke helt sikker på at den nuværede
opdeling af fotogrupperne er perfekt - men nu er den lavet, og så
må vi alle jo få det bedste ud af den.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : skibber

Dato : 21-08-06 13:52

On 20-08-2006 17:49:29, "Jan Vestergaard" wrote:

>Det har ikke noget med at være uartig at gøre.
>
>Betragt det mere som et venligt tip om, hvor du har større chance
>for et godt svar.

Jeg mener ikke jeg har bedt om et tip eller anvisning om hvor mine chancer
er bedre for et godt svar findes,det tror jeg nu godt jeg kan klare selv.

Skulle der mod forventning opstå det problem,så er jeg den første til at
anmode om den hjælp jeg søger,større er jeg ikke.

Blot kommer der jo nye ansigter forbi denne Ng i ny og næ,giv dem en chance
og ikke bare en kold afvaskning med henvisning til en anden NG.

Giv dem blot et pænt svar på deres spørgsmål og slut af med at give dem et
et tip om en bedre NG de for mere ud af.

/skibber

Fra : ;o)-max-

Dato : 20-08-06 16:45

Michael Holm wrote: