Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
"Navn" på billede
Fra : Kim S

Dato : 16-08-06 20:37

Vi er i familien ejere af hhv. et Canon EOS350D og et
Ixus 800IS. Det er for så vidt godt nok. Men det er "lidt"
irriterende at de begge kalder billederne for "IMG_***.jpg".
Er der ikke mulighed for, at ændre det på ét af dem ?

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 20:46

Hejsa...

Nu ved jeg ikke hvordan du overføre dine billeder.. men jeg er lidt
doven og har valgt at benytte det medfølgende software til mit 350...

Og der har du selv mulighed for at omdøbe filer inden arkivering på HDD

Hvis du heller synes om Windows tingen... Hvilket jeg ikke tror siden du
nævner filnavn, IMG_.... Så kan du der, også ændre filnavnet...

For begge skal du lige klikke dig gennem wizard.. eller klikke lidt rundt...

Men jeg har set at de kan.

Håber det hjælper dig lidt..

MVH

Dan

Fra : Asle Bjerva

Dato : 16-08-06 21:52

Kim S wrote:
> [...]
> irriterende at de begge kalder billederne for "IMG_***.jpg".
> Er der ikke mulighed for, at ændre det på ét af dem ?

Canon har ikke laget mulighet for selv å lage filnavn på kameraet, men det
er flere downloadfer proigram som kan rename filene i forbindelse med
kopiering fra kamera / minnekort.
Jeg har et 350d et 70S og et 50S som alle bruker samme filnavn...
Photoshops Adobe Photoshop downloader kan imidlertid se hvilket kamera som
minnekortet kommer fra, og så sortere etter det.
--
Asle Bjerva, Oslo
E-post: asle.bjerva.at.oslo.online.no