Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto op mod et vindue
Fra : jan kristensen

Dato : 15-08-06 20:44

hej.

jeg har lige købt et canon 350d og jeg er ved at prøve på
at tage et foto op mod et vindue af en person så
lyset komme bagfra personen. det hedder hvis modlys.

jeg har valgt " partiel lysmåling ".
jeg har også prøvet

Det går også nogen lunde, men det er ligesom
at de bliver uskarpe, kan det være lukketiden

jeg læser i manualen, men !!!

jeg håber ikke at jeg spørger om noget som
man ikke kan svare på.

evt tips.

venlig hilsen jan

Fra : Brian Lund

Dato : 15-08-06 23:39

> jeg har valgt " partiel lysmåling ".
> jeg har også prøvet
>
> Det går også nogen lunde, men det er ligesom
> at de bliver uskarpe, kan det være lukketiden

Ja, det er saandsynligvis fordi din lukkertid er for lang, i søgern
fortæller kameraet hvilken lukkertid den har valgt!
Skru op for ISO!

Brian

Fra : Bo Hellum

Dato : 16-08-06 06:43

"jan kristensen" <garsdal@it.dk> wrote in message
> [...]
> at de bliver uskarpe, kan det være lukketiden
>
> jeg læser i manualen, men !!!
>
> jeg håber ikke at jeg spørger om noget som

Prøv evt at poste et billede i billedsnak gruppen og vedhæft exif data, så
vi kan se hvad indstillinger du har brugt. Det gør det hele lidt nemmere.

Bo

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-08-06 17:54

Bo Hellum skrev:

>Prøv evt at poste et billede i billedsnak gruppen og vedhæft exif data, så
>vi kan se hvad indstillinger du har brugt. Det gør det hele lidt nemmere.

Billedsnakgruppen og alle andre danske gruppe uden for
dk.binaer.* er ikke beregnet til indlæg med vedhæftede filer.

Poster man alligevel et sådant indlæg, så vil de fleste
newsservere ikke vise indlægget.
--
Kerim
Støt flygtninge og sårede i Libanon!

Fra : Bo Hellum

Dato : 17-08-06 06:14

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> wrote in message

> Billedsnakgruppen og alle andre danske gruppe uden for
> dk.binaer.* er ikke beregnet til indlæg med vedhæftede filer.
>
> Poster man alligevel et sådant indlæg, så vil de fleste
> newsservere ikke vise indlægget.

Nej det ved jeg godt, jeg mente selvfølgelig et link til et billede.

Bo

Fra : Jacob

Dato : 18-08-06 16:02

"jan kristensen" <garsdal@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at de bliver uskarpe, kan det være lukketiden
>
> jeg læser i manualen, men !!!
>
> jeg håber ikke at jeg spørger om noget som

i modlys husk blitz. skru eventielt ned for blitzens styrke. det gøres ved
at give blitzen en negativ EV.