Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
TC til Sigma 150 mm 2.8 macro
Fra : Lars Hjortø

Dato : 15-08-06 18:55

Hej med jer.

Jeg har netop erhvervet mig en Sigma APO MACRO 150 mm F2.8 EX DG HSM. Jeg
vil have mig en tele-converter til den, men er ikke helt sikker på om det
skal være en 1.4 eller en 2.0 og hvad fabrikat det skal være. Skal nok lige
nævne det er til et Nikon D70.
Jeg skal stort set kun bruge den til at fotografere macro med, så det
betyder ikke så meget at auto-fokus ryger hvis det bliver en 2.0.
Hvad er jeres erfaringer med tc monteret på makro-objektiver? Er det til at
arbejde med eller bliver det meget besværligt at stille skarpt og få et
billede der ikke er rystet?
Hvad med kvaliteten på de forskellige tc'ere? Er Nikons egne der er noget
dyrere end f. eks. Sigma's også det bedre? Eller er jeg måske bedst tjent
med at købe en Sigma da den netop skal bruges på et Sigma-objektiv.
Ja, det var mange spørgsmål, men find selv på flere... Håber der er nogen
der kan hjælpe mig lidt.

--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : HKJ

Dato : 15-08-06 19:00

Lars Hjortø wrote:
> [...]
> skal være en 1.4 eller en 2.0 og hvad fabrikat det skal være. Skal nok lige

Til Sigma bør du nok holde sig til Sigma TC, de snakker bedst sammen.