Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste harddisk camcorder?
Fra : Lars

Dato : 14-08-06 11:11

Hej, jeg er på udkig efter en harddisk camcorder (video kamera).
Budgettet siger ca. 6.000,- kr. kameraet må helst gerne have 12-15x
optisk zoom eller mere, lysfølsom samt god kvalitet.
Jeg har kigget på JVC's GZ-MG57:
jvc.dk/product.php?id=GZ-MG57&catid=100085

Men efter at have læst nogle test's af andre JVC modeller her
www.camcorderinfo.com/content/JVC-GZ-MG77-Camcorder-Review.htm
kommer jeg lidt i tvivl, spcielt da MG37 modellen kritiseres ret meget.

Tilbage i 2002 købte jeg et Panasonic NV-DS38EG, digital m DAT bånd. som
jeg syntes havde en rigtig god kvalitet, såvidt jeg husker kostede det
ca 13.000,- Det nye kamera, må gerne have mindst samme billedkvalitet.

Så hvis I har nogle inputs & meninger om JVC & andre modeller hører jeg
gerne mere om det.

--
Best regards

Lars

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-08-06 11:15

Lars wrote:

> Hej, jeg er på udkig efter en harddisk camcorder (video kamera).

Dit indlæg er off-topic i denne gruppe som handler om foto, prøv at
spørge i news:dk.teknik.tv+video

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars

Dato : 14-08-06 12:58

In article <44E04D40.2010707@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...
> Dit indlæg er off-topic i denne gruppe som handler om foto, prøv at
> spørge i news:dk.teknik.tv+video

Dette er prøvet uden svar, ydermere er camcorder faktisk offtopic i
gruppen du henviser til:
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.tv%2Bvideo

Dette konstaterede jeg inden jeg postede i denne her gruppe, hvor jeg
kan se at camcorders indimellem faktisk er drøftet. Dette er årsagen til
at jeg så denne gruppe som eneste udvej.

--
Best regards

Lars

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-08-06 13:08

Lars wrote:

> [...]
> kan se at camcorders indimellem faktisk er drøftet. Dette er årsagen til
> at jeg så denne gruppe som eneste udvej.

Emnet er også off-topic i denne gruppe, jeg vil foreslå, at du henvender
dig i news:dk.admin og foreslår en gruppe for camcordere...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-08-06 13:48

Niels Riis Ebbesen skrev i 44E06788.6030801@niels-ebbesen.net dette:

> Emnet er også off-topic i denne gruppe, jeg vil foreslå, at du
> henvender dig i news:dk.admin og foreslår en gruppe for camcordere...

Herregud - er det godt nok din mening at manden skal få oprettet en gruppe
for at få et simpelt svar på sit spørgsmål?
Jeg vil foreslå ham at stille spørgsmålet i dk.fritid.foto.indkøb - han kan
jo bare skrive at han også vil tage et stillbillede af den nærmeste
solnedgang med app. Derved skulle han vel så få demonteret din forudsigelige
intervention!

Vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-08-06 15:07

Jan Bøgh wrote:

> Herregud - er det godt nok din mening at manden skal få oprettet en gruppe
> for at få et simpelt svar på sit spørgsmål?
> Jeg vil foreslå ham at stille spørgsmålet i dk.fritid.foto.indkøb - han kan

Jeg synes du er usaglig, for der findes ikke nogen argumenter som
retfærdiggør, at man poster off-topic.

Snak om video og camcordere ikke er on-topic i fotogrupperne, så jeg vil
mene, at det mest naturlige er, at de folk der ønsker at snakke om disse
emner poster et OTD, og får oprettet en gruppe til det pågældne emne.

Og Lars kan poste hans spørgsmål i news:dk.fritid - den er beregnet til
alle de fritids- og hobbyemner, der ikke har en dedikeret undergruppe...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Manley

Dato : 14-08-06 15:14

> Jeg synes du er usaglig, for der findes ikke nogen argumenter som
> retfærdiggør, at man poster off-topic.

Manden synes jo ikke selv han var off-topic og der er vel ingen der har
ophøjet dig til dommer i dette forum. Kunne du ikke istedet for at postet
dine klager, over indlæg "du" synes er off-topic, her i gruppe og så klage
til rette sted over synderen. Så slipper alle vi andre for dine klager og
hvis nogle tager dine klager alvorligt bliver synderen "straffet".

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-08-06 15:25

Henrik Manley wrote:

> [...]
> til rette sted over synderen. Så slipper alle vi andre for dine klager og
> hvis nogle tager dine klager alvorligt bliver synderen "straffet".

Jeg har på ingen måde gjort mig selv til overdommer over hvad der on- og
off-topic her i fotogruppen.

Det derimod sket i news:dk.admin - hvor brugerne i fælleskab har
udfærdiget en fundats, som oplyser hvilke emner der on-topic i denne
gruppe, du kan læse den på flg. URL:
www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto - og så kan du bagefter
forklare os, hvor i fundatsen der står noget om video og camcorders...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 14-08-06 15:39

> Jeg har på ingen måde gjort mig selv til overdommer over hvad der on- og
> off-topic her i fotogruppen.

Nej det har du ret i Niels det stade vil det formentlig _aldrig_ komme op
på, bl.a. som du blot i denne tråd fører dig frem.

Men - støjer gør.

For at dette indlæg ikke skal blive misforstået.
EOD

--
MVH Hans

Fra : Henrik Manley

Dato : 14-08-06 15:42

> [...]
> www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto - og så kan du bagefter
> forklare os, hvor i fundatsen der står noget om video og camcorders...

Der står intet om video og camcorders, men der er masser af andre ting der
heller ikke står der som alle synes er i orden. DU synes bare der er en
forskel imellem levende og stillbilleder. Det er ikke sikkert alle skelner
der. De fleste små digital kameraere har jo faktisk den samme funktion men
bliver bare kaldt noget andet.

Mit indlæg var et fromt ønske om at dine tåbelige massemails ang. indlæg DU
synes er off-topic ikke sendes til dk.fritid.foto. Jeg vil foreslå at du
klager på dk.admin.netmisbrug i stedet for da det er der de høre til.

--
Henrik Manley
http://bends.dk email: m@nley.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-08-06 17:36

Henrik Manley wrote:

> Mit indlæg var et fromt ønske om at dine tåbelige massemails ang. indlæg DU
> synes er off-topic ikke sendes til dk.fritid.foto. Jeg vil foreslå at du
> klager på dk.admin.netmisbrug i stedet for da det er der de høre til.

Det handler ikke om, at JEG SYNES et indlæg er off-topic, men derimod om,
at dk.heirarkiet er inddelt emnemæssigt, så man specifikt kan tilvælge de
emner der har ens interesse, og man kan fravælge de emner der ikke har
ens interesse. Det er skide smart, men kun så længe der ikke er nogle
klaphatte der ser stort på systemet, og poster off-topic.

Du tilhører åbenbart det lille mindretal som mener, at folk bare skal
poste deres indlæg hvor de nu har lyst, og iøvrigt være lige glade med
det kæmpe store arbejde der er gjort for at opdele dk.heirarkiet, så det
fungerer bedst muligt for flertallet.

Hvis jeg var interesseret i video og camcorders, så ville jeg straks
sørge for, at der blev oprettet en gruppe som var dedikeret til disse emner.

Og jeg er min gode ret til at påtale off-topic indlæg, hvis du skulle
mene at det ikke er tilfældet, så er du da meget velkommen til at sende
en klage til min newsudbyder staff@sunsite.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 14-08-06 18:17

> Hvis jeg var interesseret i video og camcorders, så ville jeg straks sørge
> for, at der blev oprettet en gruppe som var dedikeret til disse emner.

Nu er det jo ikke så let "bare lige" at oprette en gruppe, vel?

Og Lars har nok kun interesse i harddisk camcordere i forbindelse med indkøb
af en sådan.

Du kunne i stedet havde hjulpet Lars med følgende link:

http://www.camcorder-buyers-guide.com/camcorder-reviews.html

efterfulgt af en korrekt henstilling.

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Lars

Dato : 14-08-06 21:32

In article <44e0affe$0$15793$14726298@news.sunsite.dk>,
langgaard@klarupnet.dx says...
> Du kunne i stedet havde hjulpet Lars med følgende link:
> http://www.camcorder-buyers-guide.com/camcorder-reviews.html

Hej Leif & I andre (undtagen Niels ebbesen) tak for info & feedback

--
Best regards

Lars

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-08-06 19:12

Niels Riis Ebbesen skrev:

>www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.foto - og så kan du bagefter
>forklare os, hvor i fundatsen der står noget om video og camcorders...

»3. Fundats:
I gruppen kan alt omkring fotografering diskuteres.«

Hvis man ikke fotograferer med en camcorder, hvad gør man så?

Er ham/hende, der står bag camcorderen ikke fotograf?
--
Kerim
Støt flygtninge og sårede i Libanon!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-08-06 19:39

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvis man ikke fotograferer med en camcorder, hvad gør man så?

Med en camcorder optager man en video...

> Er ham/hende, der står bag camcorderen ikke fotograf?

Kameramand er den faglige betegnelse for en person som betjener et
videokamera.

På hospitaler laver de også røngtenbilleder, men det betyder da ikke, at
snak om et brækket ben hører hjemme i fotogruppen..

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-08-06 22:36

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Med en camcorder optager man en video...

Ja, og det er også foto.

>Kameramand er den faglige betegnelse for en person som betjener et
>videokamera.

Nej, det er fotograf, hvilket du også vil kunne se i rulletekster
til hvilken som helst film/tvprogram.

Du prøver bare at forsvare dit ynkelige synspunkt.

Det er fotorelateret og camcordere sælges i fotoforretninger
ligesom meget andet, der diskuteres i fotogrupperne.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-06 09:55

Kerim Ellentoft wrote:

> Nej, det er fotograf, hvilket du også vil kunne se i rulletekster
> til hvilken som helst film/tvprogram.

Sludde og vrøvl... prøv en Google billedsøgning på "kameramand", stort
set alle billederne er af en person med et videokamera, på den første
side er der ovenikøbet et billede fra www.dr.dk

http://images.google.com/images?q=kameramand&hl=da&btnG=S%C3%B8g+i+billeder

I nogle tilfælde bruges betegnelsen TV-fotograf, den titel er afledt af
betegnelsen filmfotograf.

Man fotograferer heller ikke en video, man optager en video.

> Du prøver bare at forsvare dit ynkelige synspunkt.

Hvis der er nogen som er ynkelig i ordet egenlige betydning, så er det
dælme dig.

> Det er fotorelateret og camcordere sælges i fotoforretninger
> ligesom meget andet, der diskuteres i fotogrupperne.

Den lokale fotohandler (Merlin), sæger alt fra musik, TV, stereoanlæg
over computere til mobiltelefoner, MP3 afspillere o.s.v., så dit argument
er ualmindligt dumt.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-08-06 16:52

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Den lokale fotohandler (Merlin), sæger alt fra musik, TV, stereoanlæg
>over computere til mobiltelefoner, MP3 afspillere o.s.v., så dit argument
>er ualmindligt dumt.

Er Merlin en fotohandler?

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-06 17:53

Kerim Ellentoft wrote:

> Er Merlin en fotohandler?

Tja... Merlin handler med kameraer, film og andet tilbehør til foto, så
de må vel på en eller anden måde henregnes under den kategori.

Og lige bort set fra et par stykker i København og en enkelt i Århus, så
findes der vist ikke fotohandlere i ordets oprindlige betydning.

Jeg er iøvrigt temmelig sikker på, at du ikke kan købe videoudstyr hos
Photografica i Skindergade...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 18:31

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> Og lige bort set fra et par stykker i København og en enkelt i Århus, så
> findes der vist ikke fotohandlere i ordets oprindlige betydning.

- også lige mindst to i Holbæk og mindst en i Kalundborg

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-06 18:58

Kajo wrote:

> - også lige mindst to i Holbæk og mindst en i Kalundborg

Er du helt sikker på, at de ikke også handler med computere, software,
mobiltelefoner, kikkerter, MP3-afspillere, o.s.v.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-06 22:39

> Er du helt sikker på, at de ikke også handler med computere, software,
> mobiltelefoner, kikkerter, MP3-afspillere, o.s.v.

Jeg har kun været i to af dem, men det er rene fotoforretninger.
Holbæk:
http://www.photocare.dk/?side=21&butik_id=114
http://firma.eniro.dk/query?what=cs_getinfo&ax=&company_id=1659029&timba_id=58256&customer_type=1&header_code=30318

Denne forretning har jeg ikke besøgt fysisk, dog har jeg handlet med
indehaveren pr. telefon.
Kalundborg:
http://www.photocare-kalundborg.dk/base/showpage/html/id=1

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-06 23:11

Kajo wrote:

> Jeg har kun været i to af dem, men det er rene fotoforretninger.

Det er jo begge to Photocare butikker, så de fører med garanti kædens
sortiment, og det omfatter også MP3-afspillere, GPS-navigationssystemer
og andet lignende.

Photocare kæden omdeler løbende en tilbudsavis til samtlige husstande, og
i den er alle mulige ikke fotorelaterede produkter, og på bagsiden er der
en liste over Photocare-butikkerne, så helt rene fotoforretninger er de
næppe.

I det område hvor jeg bor, der har vi også tre fotoforretninger, de er
medlem af Click-kæden, de handler også med computertilbehør,

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-08-06 08:10

> [...]
> medlem af Click-kæden, de handler også med computertilbehør,
> mobiltelefoner, MP3-afspillere, o.s.v...

Nu kommer du snart ud på sidesporet, der hvor du altid vil hen når du
mangler saglige argumenter i den egentlige diskussion.

Hvorfor bruger du ikke den viden du har, til noget fornuftigt, det du er ude
i nu, gør dig latterlig!

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 15:43

> [...]
>

> Det er jo begge to Photocare butikker, så de fører med garanti kædens
> sortiment, og det omfatter også MP3-afspillere, GPS-navigationssystemer og

Der er kun plads til fotoudstyr i butikken og skulle der snige sig en
mp3-afspiller ind.
Nu er der desværre ingen tilbudsaviser fra Photocare online pt., men som jeg
husker det, er udbuddet af ikke fotorelateret udstyr meget ringe/ikke
eksisterende.

- og fordi man kan købe en flaske rødvin hos slagteren, er han vel stadig
slagter.

- eller må jeg jo huske, hvis nogen spørger om vej til en fotobutik i
Holbæk, at svare; "Sådan nogen har vi ikke".

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-06 20:49

Kajo wrote:

> Nu er der desværre ingen tilbudsaviser fra Photocare online pt., men som jeg
> husker det, er udbuddet af ikke fotorelateret udstyr meget ringe/ikke
> eksisterende.

Jeg tror vi skal stoppe her, for dybest set set, så kan vi nok ikke blive
uenige i, at den klassiske fotohandler, hvor ejeren var fotoudannet, ikke
længre eksisterer.

I dag er de såkaldte fotohandlere drevet af handelsudannede
diskensprigere, og forretningerne fører kun det sortiment som deres
indkøbskæde kan levere.

Og vi kan sådanset ikke bebrejde fotohandlerne, at de er begyndt at
handle med andre produkter, for rigtig mange amatørfotografer har i de
senere år købt deres fotoudstyr i tyske on-line butiker...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-06 21:28

> Jeg tror vi skal stoppe her, for dybest set set, så kan vi nok ikke blive
> uenige i, at den klassiske fotohandler, hvor ejeren var fotoudannet, ikke
> længre eksisterer.

Jeg kan kun udtale mig de de tre fotohandlere jeg selv henviser til:
Photocare i Kalundborg bliver drevet af en uddannet fotograf, han arbejder
også som pressefotograf.

Hagnerfoto i Holbæk har haft den samme ejer i 35 år, så han må vel snart
kunne betragtes som udlært/proffesionel hvad fotoudstyr angår.
Jeg kender også et par professionelle fotografer den henviser til denne
butik, hvis man vil have seriøs vejledning.

Ang. Photocare i Holbæk, kender jeg ikke manden baggrund, udover at jeg ved
at han tidligere har haft fotoforretning i København.

> I dag er de såkaldte fotohandlere drevet af handelsudannede
> diskensprigere, og forretningerne fører kun det sortiment som deres
> indkøbskæde kan levere.

Her kan jeg så ikke give dig ret når vi snakker om de fotohandlere jeg
kender til, læs ovenstående.

> Og vi kan sådanset ikke bebrejde fotohandlerne, at de er begyndt at handle
> med andre produkter, for rigtig mange amatørfotografer har i de senere år
> købt deres fotoudstyr i tyske on-line butiker...

Det er formodentlig ikke kun amatørfotografer der benytter denne metode.
Til gengæld forstår jeg ikke at de gider, blot for at spare f.eks 10 procent
på prisen.
Men de professionelle støtter jo heller ikke den lokale, de har forbindelser
andre steder.

--
mvh kajo

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 16-08-06 22:27

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Jeg tror vi skal stoppe her, for dybest set set, så kan vi nok ikke blive
>uenige i, at den klassiske fotohandler, hvor ejeren var fotoudannet, ikke
>længre eksisterer.

Det passser ikke. Hos PhotoCare i Thisted er ejeren fotograf og sønnen
er uddannet fotograf hos faderen og arbejder hos ham.

Hos Fotografen i Thisted er ejeren også uddannet fotograf.
http://fotografen-thisted.click.dk/

>I dag er de såkaldte fotohandlere drevet af handelsudannede
>diskensprigere, og forretningerne fører kun det sortiment som deres
>indkøbskæde kan levere.

Pladder. Sikke dog en generalisering.

>Og vi kan sådanset ikke bebrejde fotohandlerne, at de er begyndt at
>handle med andre produkter, for rigtig mange amatørfotografer har i de
>senere år købt deres fotoudstyr i tyske on-line butiker...

Jeg køber stadig hos min fotohandeler. Det er kun få 100 kr. dyrere og
så får jeg en ordentlig vejledning.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-08-06 23:04

Asbjørn M. Nielsen skrev:

>Det passser ikke. Hos PhotoCare i Thisted er ejeren fotograf og sønnen
>er uddannet fotograf hos faderen og arbejder hos ham.

En fotograf har ikke noget med en fotohandler at gøre.

Jeg er uddannet fotohandler, men er absolut ikke fotograf.

Men det er efterhånden lang tid siden, jeg har arbejdet som
fotohandler, over 20 år.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 17-08-06 08:39

Kerim Ellentoft skrev:

>En fotograf har ikke noget med en fotohandler at gøre.

Kan en fotograf ikke eje sin egen butik og sælge fotorelateret udstyr og
dermed være fotohandler?

Bare fordi man er tilsluttet en bestemt kæde betyder det ikke at man
ikke ejer butikken.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 17-08-06 17:32

Asbjørn M. Nielsen skrev:

>Kan en fotograf ikke eje sin egen butik og sælge fotorelateret udstyr og
>dermed være fotohandler?

Jo, men han/hun er ikke uddannet som fotohandler.

Fra : Asbjørn M. Nielsen

Dato : 17-08-06 18:57

Kerim Ellentoft skrev:

>Jo, men han/hun er ikke uddannet som fotohandler.

Det kan du jo ikke vide noget om. Man kan sagtes være begge dele.

--
Asbjørn M. Nielsen

Fra : Kim S

Dato : 17-08-06 18:52

> Med en camcorder optager man en video...

Og video = levende billeder = mange enkelte fotos = fotogrupperne
Så den korrekte gruppe vil være dk.fritid.foto.indkoeb
I al fald med en smule goodwill.
Mvh,Kim

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-08-06 21:28

Kim S wrote:

> Og video = levende billeder = mange enkelte fotos = fotogrupperne

Det er ikke korrekt, et video-signal bliver lagret som scanlinier, det er
først på TV-skærmen vi kan se videosignalet som levende billeder.

Hvis det derimod havde handlet om film, så er det korrekt, at en film
teknisk set er en masse enkeltbilleder, der bliver vist hurtigt efter
hinanden.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 18-08-06 09:45

> Det er ikke korrekt, et video-signal bliver lagret som scanlinier, det er
> først på TV-skærmen vi kan se videosignalet som levende billeder.

Kan du da se hvad der er på et CF-kort, faste billeder eller videosekvenser
optaget med et digitalkamera, nej vel, data skal jo først behandles!

> Hvis det derimod havde handlet om film, så er det korrekt, at en film
> teknisk set er en masse enkeltbilleder, der bliver vist hurtigt efter
> hinanden.

Siger du nu at smalfilmkameraer er velkommen i gruppen men ikke
videokameraer?

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 17-08-06 21:34

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse

> Og video = levende billeder = mange enkelte fotos = fotogrupperne
> Så den korrekte gruppe vil være dk.fritid.foto.indkoeb
> I al fald med en smule goodwill.
> Mvh,Kim

Sccchhh - nattero nu ;-/

Var ellers lige ved at tro han var faldet i søvn;-(

--
MVH Hans

Fra : Kim S

Dato : 17-08-06 22:07

"Hans L. Jørgensen" <hansjo@XXXget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Sccchhh - nattero nu ;-/
>
> Var ellers lige ved at tro han var faldet i søvn;-(

**LOL**
Jamen tænkt hvor meget vi gik glip af, hvis man blot tænkte:
"med lidt GOD vilje kan dette emne godt forsvares i denne grp."
Og så enten svare, eller tænke "Dét gider jeg sgu ikke", og så gå
videre til næste indlæg.

Mvh, Kim

Fra : Leif Langgaard

Dato : 14-08-06 17:00

Hej Nils

Først skriver du:

> "Dit indlæg er off-topic i denne gruppe som handler om foto, prøv at
> spørge i news:dk.teknik.tv+video"

Så skriver du kort tid efter:

> Og Lars kan poste hans spørgsmål i news:dk.fritid - den er beregnet til
> alle de fritids- og hobbyemner, der ikke har en dedikeret undergruppe...

Hvordan f..... kan du tillade dig først at henstille til en gruppe, kort tid
efter til en anden, du som har udråbt dig til hjernen bag de danske
nyhedsgrupper.

Hvis du vil lave henstillinger, så gør det korrekt, eller lad være.
Når du ikke kan finde ud af det, hvordan vil du så have at "nye" i grupperne
skulle kunne, vær dog lidt overbærende!

--
www.fotomedia.se, meget større og bedre end photo-gallery.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 14-08-06 19:09

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Snak om video og camcordere ikke er on-topic i fotogrupperne, så jeg vil
>mene, at det mest naturlige er, at de folk der ønsker at snakke om disse
>emner poster et OTD, og får oprettet en gruppe til det pågældne emne.

Camcordere er da også fotorelateret. så det bør være relevant
her.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-08-06 19:41

Kerim Ellentoft wrote:

> Camcordere er da også fotorelateret. så det bør være relevant
> her.

Sludder... den er derimod relateret til TV og video...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars

Dato : 14-08-06 21:36

In article <44E0C3C5.7010104@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...

> Sludder... den er derimod relateret til TV og video...

Forkert Niels! Som allerede nævnt, med reference til:
http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.teknik.tv%2Bvideo
er Camcordere offtopic i pågældende gruppe.

Idet Digitale kameraer idag ofte har video funktionalitet (ofte
diskuteret her i gruppen endda) & Camcorders ofte kan tage still-
billeder, er disse 2 produkt-kategorier åbenbart ved at nærme sig
hinanden ret meget, hvormed denne gruppe logisk bør være den mest
nærliggende for diskussion af Camcorders.

--
Best regards

Lars

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-08-06 21:51

Lars wrote:

> [...]
> hinanden ret meget, hvormed denne gruppe logisk bør være den mest
> nærliggende for diskussion af Camcorders.

Der findes ikke nogle digitale kameraer, som kan kan lave videooptagelser
der er anvendelig til andet end nogle små clips, som kan vises på en
computerskærm.

Og news:dk.fritid er åben for alle hobby-emner, som ikke har en dedikeret
undergruppe, så der er snak om camcordere og hjemmevideo on-topic...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jakob

Dato : 15-08-06 00:32

In article <44E0E21A.9060907@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...
> Der findes ikke nogle digitale kameraer, som kan kan lave videooptagelser
> der er anvendelig til andet end nogle små clips, som kan vises på en
> computerskærm.

Du aner jo ikke hvad du snakker om, men det er der jo så ikke noget nyt
i.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-08-06 07:31

> Og news:dk.fritid er åben for alle hobby-emner, som ikke har en dedikeret
> undergruppe, så der er snak om camcordere og hjemmevideo on-topic...

Hej Nils

Kan du ikke oprette en gruppe til "camcordere" hvis du er så generet af de
få indlæg der kommer i denne gruppe desangående?

Hvor mange tror du der findes i news:dk.fritid der er i stand til at vejlede
Lars på en god måde?

Du bør se i gennem fingrene med disse indlæg, indlæg som måske efter din
mening er tvivlsomme. Du bestemmer jo ikke mere end selv den nyeste
"newbie", du opfører dig bare en del dårligere!

Fra : Jan Bøgh

Dato : 15-08-06 08:52

Niels Riis Ebbesen skrev i 44E0E21A.9060907@niels-ebbesen.net dette:

> Og news:dk.fritid er åben for alle hobby-emner, som ikke har en
> dedikeret undergruppe, så der er snak om camcordere og hjemmevideo
> on-topic...

Niels, har du aldrig overvejet værdien i at holde kæft!
Ikke som et udtryk for overgivelse men som et udtryk for intelligens og
social kompetence.
I stedet for at se i gennem fingre med en hændelse, der ligger i gråzonen
fremprovokerer du bare en diskussion, der ender med at flytte videokameraer
ind i gruppens almindelige emnekreds. Det er bare for dumt!

mvh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-06 09:33

Jan Bøgh wrote:

> I stedet for at se i gennem fingre med en hændelse, der ligger i gråzonen
> fremprovokerer du bare en diskussion, der ender med at flytte videokameraer
> ind i gruppens almindelige emnekreds. Det er bare for dumt!

Med den nuværende opdeling af fotogrupperne, så er det ikke relevant at
betegne et indlæg der handler om indkøb af en camcorder, som et gråzone
indlæg, det er off-topic i denne gruppe.

Hvis det skal handle om at acceptere gråzone indlæg, så er snak om
camcordere nok mere beslægtet med emnerne i news:dk.teknik.tv+video

Hvis fotogruppen havde været en lille gruppe med meget få indlæg, så
kunne det måske være relvant at du plædere for, at vi skulle acceptere
alle de indlæg som fandt vej til gruppen, men fotogruppen er en af
dk.heirarkiets mest trafikerede grupper, og derfor bør vi være kræsne og
konsekvent afvise off-topic trafik.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars

Dato : 15-08-06 11:03

In article <44E186BE.4020307@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...
> Hvis det skal handle om at acceptere gråzone indlæg, så er snak om
> camcordere nok mere beslægtet med emnerne i news:dk.teknik.tv+video

Niels, du kommer med et løst postulat uden argumentation. Du bør nu
argumentere for dit standpunkt.

Jeg & andre har allerede argumenteret for hvorfor camcorder debat bør
være i nærværende gruppe frem for den du foreslår. Dette med reference
til mit indlæg fra igår kl 22:36

En anden detalje er at jeg kan se at mange af dine indlæg i denne gruppe
er sure irettesættelser, du bør derfor læse lidt om generel netetikette
her:
http://www.usenet.dk/netikette/
http://rfc.sunsite.dk/rfc/rfc1855.html

--
Best regards

Lars

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-06 12:00

Lars wrote:

> Jeg & andre har allerede argumenteret for hvorfor camcorder debat bør
> være i nærværende gruppe frem for den du foreslår. Dette med reference

Dit indlæg handler om indkøb af en camcorder, og indkøbssnak er under
alle omstændighedder off-topic her i neews:dk.fritid.foto.

Men bare rolig, jeg skal nok poste et OTD i news:dk.admin - som foreslår
oprettelse af en gruppe til snak om videokameraer, camcordere og
videoredigering.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars

Dato : 16-08-06 08:37

In article <44E1A933.80008@niels-ebbesen.net>, info@niels-ebbesen.net
says...
> Men bare rolig, jeg skal nok poste et OTD i news:dk.admin - som foreslår
> oprettelse af en gruppe til snak om videokameraer, camcordere og
> videoredigering.

Du skal da være forberedt på at kunne argumentere for at der vil komme
en del trafik i den nye gruppe, idet styregruppen ofte argumenterer for
brug af eksisterende grupper. I dette tilfælde, vil du formentlig skulle
argumentere en del for hvorfor dk.fritid.foto ikke kan bruges til
formålet, med ændring af fundats selvf.

Jeg har selv været igennem denne kamp med at få oprettet en gruppe i dk
hierakiet tilbage i 1998 & det tog måneder før vi fik vor gruppe.

Så forbered dig hellere på noget benarbejde.

--
Best regards

Lars

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-06 08:52

Lars wrote:

> [...]
> hierakiet tilbage i 1998 & det tog måneder før vi fik vor gruppe.
>
> Så forbered dig hellere på noget benarbejde.

Bare rolig, OTD'et er afsendt og det afventer kun en godkendelse af en
moderator i news:dk.admin.opslag.

Og news:dk.fritid.foto er så trafikeret, at der ikke er nogen saglig
grund til, at fotogruppen skal belæmres med emner, som ikke er 100%
fotorelateret, og videosnak er nøjagtig lige så relevant i fotogruppen,
som snak om tekstbehandlig er i regnearksgruppen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-08-06 09:09

"Lars" <nomail@none.com> skrev i en meddelelse
[...]

Svar:

Hej Lars

Nils er ikke så god til det med at lave nye grupper, han laver et OTD
hvorefter der så kommer forslag til ændringer, disse ændringer KAN ikke
diskuteres, når så "folk" er trætte af at argumentere/debattere, så sender
Nils sit forslag ind, og får det skrottet, da det jo er åbenlyst at det ikke
er "folkets" tarv, men Nils´s der er/bliver varetaget. Nils er en af dem der
ikke lærer af sine fejl.

PS. der er ikke trafik nok til en separat camcordergruppe, men ham om det!

Fra : Henrik Manley

Dato : 15-08-06 15:02

>En anden detalje er at jeg kan se at mange af dine indlæg i denne gruppe
>er sure irettesættelser, du bør derfor læse lidt om generel netetikette
> [...]

Gad vide om http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html er skrevet
direkte til NRE.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-08-06 17:57

Henrik Manley wrote:

> Gad vide om http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html er skrevet
> direkte til NRE.

Den ultimative vejledning til folk der poster off-topic er!

Du opfører dig dumt, læs hvorfor på www.usenet.dk

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Henrik Manley

Dato : 15-08-06 19:51

> Den ultimative vejledning til folk der poster off-topic er!
>
> Du opfører dig dumt, læs hvorfor på www.usenet.dk

Ifølge netetikette er det forkert. Læs:
http://www.usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html

Citat:
Henviser du til Usenet.dk, så henvis til den konkrete side, og ikke til
forsiden.

--
Henrik Manley
email m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Leif Langgaard

Dato : 17-08-06 09:20

> Du opfører dig dumt, læs hvorfor på www.usenet.dk

Diskussionen gik på om spørgsmål vedrørende camcordere er off-toic i denne
gruppe, har du glemt det?

Du finder hurtigt et sidespor når argumenterne slipper op

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 16-08-06 21:37

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> writes:

> Jeg tror vi skal stoppe her, for dybest set set, så kan vi nok ikke
> blive uenige i, at den klassiske fotohandler, hvor ejeren var
> fotoudannet, ikke længre eksisterer.

Tja, vi har da stadig to "klassiske" butikker i København: Foto/C
(C/AV) og Photografica.

Kai

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-08-06 21:55

Kai Harrekilde-Petersen wrote:

> Tja, vi har da stadig to "klassiske" butikker i København: Foto/C
> (C/AV) og Photografica.

Det er netop dem jeg henviser til i Message-ID:

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-08-06 22:18

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Det er netop dem jeg henviser til i Message-ID:
><news.44E1FC05.9060900@niels-ebbesen.net>

Du kan da umuligt mene, at Foto-C er en rigtig fotohandler.

Det kan de ikke være efter din definition.

http://cavvisualcommunication.net.dynamicweb.dk/FOTOC/VIDEO.aspx

Det er stygt!

Det har jo ikke noget med en rigtig fotohandler at gøre.

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-08-06 22:22

"Kerim Ellentoft" <kerim@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er stygt!
>
> Det har jo ikke noget med en rigtig fotohandler at gøre.

1 - 0 til Ellentoft!

Fra : Ole Vandborg

Dato : 20-08-06 12:36

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Dit indlæg er off-topic i denne gruppe som handler om foto, prøv at
> spørge i news:dk.teknik.tv+video

Suk.......

Nu husker jeg pludselig hvorfor jeg ikke længere følger med i denne
gruppe.....

STORT suk.......

/Ole

Fra : Kim B

Dato : 20-08-06 15:31

On Sun, 20 Aug 2006 13:35:48 +0200, Ole Vandborg <ole@vandborgnet.dk>
wrote:

>Suk.......
>
>Nu husker jeg pludselig hvorfor jeg ikke længere følger med i denne
>gruppe.....
>
>STORT suk.......
>
>/Ole

Kill filteret virker faktisk meget godt ...

Kim

Fra : Michael Holm

Dato : 16-08-06 00:32

> Så hvis I har nogle inputs & meninger om JVC & andre modeller hører jeg
> gerne mere om det.

Jeg ved intet om camcordere, men prøv evt. i dk.teknik.tv+video.

Venlig hilsen

Michael

PS: niels riis ebbesen er en idiot.

Fra : Ole Larsen

Dato : 17-08-06 10:37

I forbindelse med NREs 2 sidste OTDer har der været meget snak om støj
på gruppen og hvad man kunne gøre for at reducere denne støj. I OTDerne
blev støjmængden flere gange benyttet som argument for det ene og for
det andet. I afvisning af OTDerne gav styregruppen et forslag til
støjreduktion.

Er der noget, der har set/overvejet/forstået det?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006