Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Blitz til Canon 20D
Fra : Newsman

Dato : 13-08-06 23:12

Hej Gruppe

Jeg leder lidt efter en fed blitz til mit 20D.Jeg havde noget i tankerne der
var håndholdt/trådløst...findes der noget som er kompatibelt mer 20D ? Nogle
erfaringer ?

vh Thomas N

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 14-08-06 00:28

Newsman skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hej Gruppe

Jep - men forkert gruppe

> Jeg leder lidt efter en fed blitz til mit 20D.

"Hvad skal jeg købe" spørgsmål hører til i

Jan

Fra : Newsman

Dato : 14-08-06 23:10

> Jep - men forkert gruppe

> "Hvad skal jeg købe" spørgsmål hører til i news:dk.fritid.foto.indkoeb
>
> Jan

ups...beklager...ny i gruppe/foto :) Taget til efterretning :)

vh thomas

Fra : Brian Lund

Dato : 14-08-06 01:36

> [...]
der
> var håndholdt/trådløst...findes der noget som er kompatibelt mer 20D ?

Hvis den skal styres trådløst skal du enten have to Canon flash hvoraf den
ene skal være en EX 580 eller EX 550 (skal sidde på kameraet), den anden kan
enten være en EX 580, 550, 430 eller 420. Du kan dog også købe en trådløs
transmitter ST-E2 og bruge sammen med en af de 4 nævnte. Sigmas DG 500 Super
kan dog også bruges som master/slave, hvor vidt den virker sammen med Canons
ved jeg dog ikke!

Den anden mulighed er at du kan købe en flash der kan trigge på et andet
flashglimt, du kan således bruge den indbyggede til at trigge den eksterne.
Det er dog noget mere besværligt da du skal styre den eksternes flash
udladning manuelt og du også skal affyre den interne på en lidt speciel
måde... En flash som kan det er f.eks. Sigmas DG 500 Super.

Brian

Fra : Newsman

Dato : 14-08-06 23:10

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> udladning manuelt og du også skal affyre den interne på en lidt speciel
> måde... En flash som kan det er f.eks. Sigmas DG 500 Super.

Hej Brian

tak for svar...det vil jeg undersøge nærmere :)

vh thomas N