Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Konvertering til S/H
Fra : Jesper

Dato : 13-08-06 09:46

Hej.

Hvis jeg skal konvertere et farvefoto rigtigt til et S/H billede i PS
Elements 4 - hvordan gør jeg så det helt rigtigt?

Jeg har en forkærlighed for S/H billeder og har lige købt PS Elements 4 (som
jeg godt nok lige skal finde ud af hvordan virker - især organizeren synes
jeg virker lidt "underlig". Findes der en nyhedsgruppe som specielt dækker
spørgsmål om PS? - synes ikke lige jeg kan finde en dansk gruppe).

Det som især driller mig er, hvordan jeg får organizeren til at blive
opdateret, hvis jeg nu har flyttet om på nogle filer i min billede mappe.
Synes ikke at placeringen så ændres i organizer.

Jeg har knapt 30.000 fotos liggende...

Glæder mig til at få nogle gode inputs...)

Mvh

Jesper.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-08-06 10:38

"Jesper" <Christop@post1**.dknet.dk> wrote in message
> Hej.
>
> Hvis jeg skal konvertere et farvefoto rigtigt til et S/H billede i PS
> Elements 4 - hvordan gør jeg så det helt rigtigt?

Enten via channel mixer, hue/sat layers eller via virtual photographer. Jeg
har nogle links på min side som du måske kunne få gavn af.

http://www.thsch.com/html/links.html

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-08-06 10:53

Jesper skrev:
> [...]
> Synes ikke at placeringen så ændres i organizer.
>
> Jeg har knapt 30.000 fotos liggende...
>
> Glæder mig til at få nogle gode inputs...)

Hvis Elements har en channel mixer, markeres monokrom og drejes på
farverne. Eller hvis Elements kan køre actions, KNl DtP actions (google)
(der er forskellige)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-08-06 11:00

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message
> Hvis Elements har en channel mixer, markeres monokrom og drejes på
> farverne. Eller hvis Elements kan køre actions, KNl DtP actions (google)
> (der er forskellige)

Jeg kan på ingen måde anbefale en action hvor du ikke selv har kontrol over
hvad du vil ændre. Sidst jeg prøvede de omtalte actions, var det ikke
muligt. Har det ændret sig? Det er derimod muligt i VP
www.optikvervelabs.com

Har du prøvet dem Ole?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-08-06 11:09

Thomas Schreiber skrev:
> [...]
> hvad du vil ændre. Sidst jeg prøvede de omtalte actions, var det ikke
> muligt. Har det ændret sig? Det er derimod muligt i VP

KNL DtPs actions sker i et lag. Er man ikke tilfreds, smider man laget
ud og har det oprindelige billede. Hans Tri-x og T-max er gode.

Har set siden optikvervelabs før, men ikke prøvet

Fra : KNL DtP

Dato : 13-08-06 11:53

> KNL DtPs actions sker i et lag. Er man ikke tilfreds, smider man laget
> ud og har det oprindelige billede. Hans Tri-x og T-max er gode.

Jeg siger mange tak :)

Linket er forøvrigt: http://knl-dtp.dk/download/sorthvid.zip

Der skulle være TXT-fil som forklarer installationen og brugen af
action-pakken.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-08-06 11:22

Thomas Schreiber skrev i 44def825$0$15793$14726298@news.sunsite.dk
dette:

> Jeg kan på ingen måde anbefale en action hvor du ikke selv har
> kontrol over hvad du vil ændre. Sidst jeg prøvede de omtalte actions,
> var det ikke muligt. Har det ændret sig?

Det kan man vel altid, når der er tale om actions. Man gør vel blot det
pågældende punkt interaktivt, hvorefter man kan hive og slide, som man
lyster. Hvis jeg ellers har forstået din indvending.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-08-06 13:07

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> Det kan man vel altid, når der er tale om actions. Man gør vel blot det
> pågældende punkt interaktivt, hvorefter man kan hive og slide, som man
> lyster. Hvis jeg ellers har forstået din indvending.

Jooo... det kan man vel, men det er vel rarere at få det ønskede resultat
med det samme vil jeg mene. Men det afhænger naturligvis af hvor meget tid
man har til rådighed til PP

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-08-06 11:04

Ole Larsen skrev:

KNL DtP

Fra : Lars

Dato : 16-08-06 21:09

In article <44dee6b8$0$3548$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
Christop@post1**.dknet.dk says...
> Hvis jeg skal konvertere et farvefoto rigtigt til et S/H billede i PS
> Elements 4 - hvordan gør jeg så det helt rigtigt?

> Jeg har knapt 30.000 fotos liggende...

Hej Jesper, jeg kender ikke PS Elements, men hvis dette program ikke har
batch + script facilitet, så er det måske interessant at vide at
Paintshop Pro (www.jasc.com) kan sættes til at batch konvertere 30.000
filer, hvor der for hver enkelt fil køres et script, således disse laves
om til S/H. Muligvis kan en gratis trial klare jobbet, ellers koster det
mig bekendt under 1.000 kr

--
Best regards

Lars