Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EXIF-data
Fra : JGNI

Dato : 12-08-06 22:47

Mit nye D70S har pludselig ændret på datoen i kameraet. Andre der har
haft den fejl?
Det ser ud til at være sket efter at batteriet har været ude af
kameraet.

Når nu skaden er sket, hvilket program kan så bruges bedst til at
rette datoen til det rigtige?

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-08-06 09:33

"JGNI" <jan.nielsen@gmail.com> wrote in message
[...]

Hvilket program? Det gøres i menuen.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Per Bau

Dato : 13-08-06 10:21

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hvilket program? Det gøres i menuen.

Wou - ændrer den så EXIF data på de billeder der ligger på pc'en?
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-08-06 10:26

Per Bau skrev i 44deee68$0$2110$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:

> Wou - ændrer den så EXIF data på de billeder der ligger på pc'en?

Hvor ser du spørger spørge om det?

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Per Bau

Dato : 13-08-06 10:34

> Hvor ser du spørger spørge om det?

Samme sted som du & Thomas ser at det er kameraet han spørger om.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 13-08-06 11:24

Per Bau skrev i 44def17a$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk dette:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse

> Samme sted som du & Thomas ser at det er kameraet han spørger om.

Det handler om semantik!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : pfa

Dato : 14-08-06 11:01

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev
> Det handler om semantik!

Jeg er de fleste gange enig med dig, når du harcellerer over sprogbrug, men
det ville nu være nyttigt, hvis man ikke skulle gætte sig til hvad du mener.

mvh per

---------
Se min weblog http://javist.smartlog.dk

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-08-06 11:20

pfa skrev i 44e049b2$0$15790$14726298@news.sunsite.dk dette:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev
>
> Jeg er de fleste gange enig med dig, når du harcellerer over
> sprogbrug, men det ville nu være nyttigt, hvis man ikke skulle gætte
> sig til hvad du mener.

Sorry.
Jeg kan godt se, at mit indlæg var temmeligt kryptisk

Per Bau skrev som svar til spørgsmålet om hvor han hár set den oprindelige
spørger spørge om EXIFdata:

Samme sted som du & Thomas ser at det er kameraet han spørger om.

Da jeg ikke kan få øje på noget i det oprindelige indlæg, der går på
EXIFdata, men alene at spørgers kameras ur er stillet forkert, ja så drager
jeg den konklusion, at vi åbenbart ikke har den samme opfattelse af ordenes
betyudning. Derfor den lidt karl-smarte bemærkning fra mig. Og det bør man
selvfølgeligt være opmærksom på at undgå, når man skriver på usenet, hvor
man vel egentligt bør holde sig til at læse, hvad der rent faktisk står og
skrive, hvad man rent faktisk mener. Uden al for meget lyrik og forudsat
kontekstforståelse.

mvh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Per Bau

Dato : 14-08-06 11:47

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
> Sorry.
> Jeg kan godt se, at mit indlæg var temmeligt kryptisk

Jeg kan da foreslå dig at du også begynder at læse subject på de indlæg du
svarer på så.

Fra : Jan Bøgh

Dato : 14-08-06 12:03

Per Bau skrev i 44e054ae$0$84013$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk dette:
> "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> wrote in message
>
> Jeg kan da foreslå dig at du også begynder at læse subject på de
> indlæg du svarer på så.

Det har jeg skam læst. Hvad får dig til at tro, at jeg ikke skulle have
gjort det?
Og det handler - indholdet taget i betragtning - om at kameraet laver
forkerte EXIFdata fordi uret er stillet forkert. Men det læser du
anderledes. Skal vi ikke bare lade den ligge der?

vh
jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : JGNI

Dato : 13-08-06 10:50

Billederne er stadig på kortet og er også lagt på PC'en.
Så jeg kan gøre hvad der er nemmest.

Jeg har rettet datoen på kameraet igen, men det ændrer jo ikke datoen
på billederne på kortet?
Nogen idé til hvad der kan gøres?

Fra : E.M.

Dato : 13-08-06 11:00

Jeg har rettet datoen på kameraet igen, men det ændrer jo ikke datoen
på billederne på kortet?
Nogen idé til hvad der kan gøres?

Du skal have fat i PowerExif, du kan hente den her:
http://www.opanda.com/en/pe/

Mvh. E.M.

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-08-06 11:03

JGNI skrev:
> [...]
> Så jeg kan gøre hvad der er nemmest.
>
> Jeg har rettet datoen på kameraet igen, men det ændrer jo ikke datoen

Rette i PS

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 13-08-06 11:47

JGNI wrote:

> Jeg har rettet datoen på kameraet igen, men det ændrer jo ikke datoen
> på billederne på kortet?
> Nogen idé til hvad der kan gøres?

Hvis det er JPEGs, er det nemt. JHead (Windows freeware) kan ændre
datoerne relativt, så hvis du bare finder forskellen mellem den lagrede
og den ønskede dato for ét billede, er det meget hurtigt at rette
samtlige billeder.
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/