Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
MOV til AVI konvertering
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 12-08-06 15:11

Hej igen,

NIKON optager tilsyneladende movie i MOV format som ikke kan afspilles i
Windows Mediaplayer eller benyttes i Windows movie maker.
Jeg kan ikke umiddelbart se, at man kan bestemme formatet på kameraet.

Jeg fandt et program RAD video tools (freeware) som kan konvertere MOV til
AVI og det virker.

Dog - 14 sekunders MOV film fylder 3,898 KB og bliver til 48.723 KB efter
konvertering til AVI - lyder da ikke rimeligt ?
Nogle der har erfaring med denne konvertering ?
Eller bedre - få Windows programmerne til at håndtere MOV filer ?

hilsen
Dennis

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 12-08-06 15:36

Dennis Pedersen wrote:

> Dog - 14 sekunders MOV film fylder 3,898 KB og bliver til 48.723
> KB efter konvertering til AVI - lyder da ikke rimeligt ?

AVI kan indeholde alle mulige formater, så det lader til at RAD tools
som udgangspunkt vælger en meget lav komprimering. Prøv at vælge et
andet codec. Der er en mini-vejledning på
http://www.videohelp.com/mov2avi.htm

> Eller bedre - få Windows programmerne til at håndtere MOV filer ?

Prøv at installere den her:
http://fileforum.betanews.com/detail/1049831315/1
--
JPEGCrops 0.7.3 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-06 15:37

> [...]
> Nogle der har erfaring med denne konvertering ?
> Eller bedre - få Windows programmerne til at håndtere MOV filer ?

Hent og installerer Media Player Classis det kan afspille mov filer.

--

Med Venlig Hilsen

KIm MIchael LArsen

kimila snabel a mail dot dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 13-08-06 10:30

"Dennis Pedersen" <DennisP@Bellaluna.dk> wrote in message
> [...]
> Windows Mediaplayer eller benyttes i Windows movie maker.
> Jeg kan ikke umiddelbart se, at man kan bestemme formatet på kameraet.

Med dette codec kan du se MOV filer i din media player. Bruger det selv, og
det virker fint.

http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

--
Venligst,