Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad nu? Ingen håndbaggage med fly ud fra ~
Fra : Tommy Jensen

Dato : 11-08-06 10:58

Hvis den nuværende restriktion med ingen håndbaggage på fly udgående
fra England bliver længerevarende hvad vil I så gøre med hensyn til
kameraudstyr og bærbare?

Jeg læste at engelske Warehouse Express har solgt flere pelican cases
de sidste 24 timer end de solgte på et helt år.

MVH Tommy Jensen
Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 11-08-06 11:42

On Fri, 11 Aug 2006 11:58:02 +0200, Tommy Jensen
<usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg læste at engelske Warehouse Express har solgt flere pelican cases
>de sidste 24 timer end de solgte på et helt år.

Pakke det ned sammen med den egentlige bagage.

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : Christopher Stein

Dato : 11-08-06 11:59

Poul Erik Lindaa skrev:

> Pakke det ned sammen med den egentlige bagage.

hmm.. er det nu en god ide?
mange forsikringer vil ikke dække den slags hvis de bliver "væk".. og
tænk nu hvis baggagen ikke når frem..

Næ, jeg ville tage tingene med i en gennemsigtig pose.. det må man vist
godt..

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-08-06 12:12

"Christopher Stein"
> [...]
> tænk nu hvis baggagen ikke når frem..
>
> Næ, jeg ville tage tingene med i en gennemsigtig pose.. det må man vist

Puh ha - godt man så bor i Danmark

Gad vidst hvilken Pelican folk køber, fandt en lækker sag på deres
hjemmeside, den vejer kun 17kg, så kan der jo lige være et lomme-
kamera med batteri og oplader, hvis man flyver økonomi og skal
overholde 20kg grænsen

Den goe gamle kuffert og masser a bobleplast vil være rigeligt
for de fleste - fungerer for mig, med de ting jeg ikke kan tage
med som carry on - Som jeg forstår det er intet tilladt på UK
og US flyvninger, det gælder vel så også gennemsigtige poser,
og vel toldfrie varer, hehe det holder nok ikke i længden. -max-

Fra : Tommy Jensen

Dato : 11-08-06 12:24

On Fri, 11 Aug 2006 13:11:34 +0200, ";o\)-max-" <max@bamarzone.dk>
wrote:

>Puh ha - godt man så bor i Danmark

Det hjælper desværre ikke ret meget hvis man har en mellemlanding i
England så kommer du ikke længere med håndbagagen

> [...]
>hjemmeside, den vejer kun 17kg, så kan der jo lige være et lomme-
>kamera med batteri og oplader, hvis man flyver økonomi og skal

Stormcase 2500 ser ud til at være populær da den også må tages med i
kabinen (ja altså ikke lige i øjeblikket)

>Den goe gamle kuffert og masser a bobleplast vil være rigeligt
>for de fleste - fungerer for mig, med de ting jeg ikke kan tage
>med som carry on -

Men hvad hvis det forsvinder? Det sker jo. Jeg har sendt en mail til
Max Levig allrisk forsikring for at høre om de dækker under denne
situation.

Jeg skal godt nok ikke ud at rejse sådan lige foreløbig men planlægger
en safari tur til Namibia næste år og jeg villa da meget nødigt
undvære kamera på den tur.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 13:22

"Tommy Jensen" <usenetYYMMDD@klein-jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg skal godt nok ikke ud at rejse sådan lige foreløbig men planlægger
> en safari tur til Namibia næste år og jeg villa da meget nødigt

Jeg har rejst i Afrika. Vi fik det råd aldrig at have noget af værdi andet
end tøj i kufferten. Alt af værdi skulle man have i håndbagagen.
Ved mellemlanding/ optaknkning skulle man tage håndbagagen med ud.
Jeg fik stjålet en læderjakke fra kufferten. Fristelsen er for stor, så man
kan ikke stole på nogen.
Gert

Fra : Paul Larsen

Dato : 11-08-06 14:54

ew567890++098765432

Fra : ;o\)-max-

Dato : 11-08-06 13:30

"Tommy Jensen"
";o\)-max-"

> Det hjælper desværre ikke ret meget hvis man har en mellemlanding i
> England så kommer du ikke længere med håndbagagen

Yep - heldigt jeg allerede har lagt planer uden om London, var liiige ved
at booke til J-burg over London, man har lov at være heldig.

> Stormcase 2500 ser ud til at være populær da den også må tages med i
> kabinen (ja altså ikke lige i øjeblikket)

Uhm - 2400 eller 2700 2kg lettere og en del billigere, måske ikke
så sexy, men, hvert kg. tæller.

> Men hvad hvis det forsvinder? Det sker jo. Jeg har sendt en mail til
> Max Levig allrisk forsikring for at høre om de dækker under denne
> situation.

De dækker.

> Jeg skal godt nok ikke ud at rejse sådan lige foreløbig men planlægger
> en safari tur til Namibia næste år og jeg villa da meget nødigt
> undvære kamera på den tur.

Vælg en rute udenom London, selv om situationen måske er
normaliseret til den tid - du skal over Johannesburg så du har ret
mange muligheder udoverr BA og Bmi, find evt noget over Tyskland.

> MVH Tommy Jensen

Jeg har endnu ikke haft problemer med carry on af mit udstyr,
7-9-13 - min tjek ind kuffert har plads nok, hvis jeg skulle være
uheldig og blive bedt om at pakke om..

En kamarat jeg tager ned og besøger i næste måned, fotograferer
og arrangerer safarier i området - www.lrphotos.net/en/index.php
www.travelinafrica.co.za/ - måske noget der kan bruges. -max

Fra : Tommy Jensen

Dato : 11-08-06 13:47

On Fri, 11 Aug 2006 14:30:03 +0200, ";o\)-max-" <max@bamarzone.dk>
wrote:

>Vælg en rute udenom London, selv om situationen måske er
>normaliseret til den tid - du skal over Johannesburg så du har ret
>mange muligheder udoverr BA og Bmi, find evt noget over Tyskland.

Planen er at flyve til Windhoek i Namibia. Og planen er også at jeg
skal flyve sammen med en anden fra England ud fra London.

>En kamarat jeg tager ned og besøger i næste måned, fotograferer
>og arrangerer safarier i området - www.lrphotos.net/en/index.php
>www.travelinafrica.co.za/ - måske noget der kan bruges. -max

Vi er en gruppe personer der arrangerer det hele selv men vil da kigge
på linket.

Fra : Tommy Jensen

Dato : 11-08-06 12:18

On Fri, 11 Aug 2006 12:59:07 +0200, Christopher Stein
<cstein@softhome.net> wrote:

>Næ, jeg ville tage tingene med i en gennemsigtig pose.. det må man vist
>godt..

Nope det må man ikke i øjeblikket.

Pung, pas, nøgler, nødvendig medicin og et par andre ting er alt de
tillader pt.

Fra : Christopher Stein

Dato : 11-08-06 12:37

Tommy Jensen skrev:

> [...]
> tillader pt.
>

> MVH Tommy Jensen
> Erstat YYMMDD med 29. marts. 2005 i email adresse.

Jo, faktisk.. det sagde de i radioen i morges.. ;)

Fra : Martin K. R.

Dato : 11-08-06 12:42

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> wrote in message

> Jo, faktisk.. det sagde de i radioen i morges.. ;)

Hvad sagde de helt præcist? Der er jo forskel på UK og USA.

Iflg. SAS's hjemmeside (opdateret her til morgen 9:30) er ingen former for
håndbagage tilladt for flyvninger ud fra UK. På flyvninger til/fra USA er
normal håndbagage tilladt UNDTAGEN 'liquids'.

/Martin

Fra : Jarle H Knudsen

Dato : 11-08-06 18:57

http://www.preparingforemergencies.gov.uk/airline_security.shtm

--
jhk

Fra : Martin K. R.

Dato : 11-08-06 19:43

"Jarle H Knudsen" <jhkn@jarle.com> wrote in message

> http://www.preparingforemergencies.gov.uk/airline_security.shtm

Ja, der står jo præcis det jeg skrev: INGEN håndbagage for rejsende ud af UK
(bortset fra de nødvendigheder der bliver remset op - pas, billet, penge
osv. - og som skal bæres i en klar plasticpose).
Altså IKKE noget med at man kan medtage almindelig håndbagage (fotoudstyr
etc.) bare man har det i en klar plasticpose...!

/Martin

Fra : Tommy Jensen

Dato : 11-08-06 12:40

On Fri, 11 Aug 2006 13:36:52 +0200, Christopher Stein
<cstein@softhome.net> wrote:

>Jo, faktisk.. det sagde de i radioen i morges.. ;)

Så har radioen forkerte oplysninger

SAS skriver om udgående fly fra England (det er det jeg snakker om)

"England
Vi anbefaler vores kunder ikke at medbringe håndbagage. Hvis man skal
flyve ud af England, vil det ikke være muligt at medbringe håndbagage.
"

http://www.scandinavian.net/EC/Appl/Home/FrontDoor/0,3479,LNG%253Dda%2526SO%253D618EC02D3BA9467E_9A821015D788F2F4%2526MKT%253DDK,00.html

Fra : Hans

Dato : 11-08-06 21:46

"Christopher Stein" <cstein@softhome.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> tænk nu hvis baggagen ikke når frem..
>
> Næ, jeg ville tage tingene med i en gennemsigtig pose.. det må man vist

Vist?

Fra : GRISEN

Dato : 11-08-06 13:21

Tommy Jensen skrev:

> SAS skriver om udgående fly fra England (det er det jeg snakker om)

Sterling skriver det samme...
Dvs. man kan tage kamera m.m. med som håndbagage fra DK til UK, men
når man skal hjem igen, så skal kameraet ned i kufferten.

*
Jan
...som skal til London om en måned. :-/