Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Program til at ændre et portræt (køn og al~
Fra : Emil

Dato : 07-08-06 00:46

Hej

For et stykke tid siden, oplevede jeg i en tysksproget,
populærvidenskabelig udsendelse, at billeder kunne manipuleres på
mange måder.

Der blev f.eks. vist, hvorledes den mandlige vært ville have set
ud med kvindelige træk. Ret forbløffende, hvor små forskelle der
afgør vores opfattelse af kønnet.
Værten optræder p.t. i 'W Wie wissen'.

På lignende måde kunne et billede (portræt) transformeres til en
tidligere eller senere udgave af personen. Igen var resultatet
forbløffende troværdigt.

Så mine spørgsmål er:
Er dette (eller lignende) program til at få fat i?
Hvor?
Pris?
Hvad hedder programmet?

m.v.h. Emil

Fra : Michael Holm

Dato : 07-08-06 07:54

> Så mine spørgsmål er:
> Er dette (eller lignende) program til at få fat i?
> Hvor?
> Pris?
> Hvad hedder programmet?

Hej Emil,

Der er forskellige måder at oppnå den effekt du beskriver. Den bedste er
ikke til at komme i nærheden af. Den er lavet på et universitet, hvor
man har taget billeder af 1500 menesker, og bedt de samme 1500 om at
vudere de andre på køn, smukhed, alder etc. Derved kan man pladsere
hvert billede i et multidimentionelt univers, og fade mellem dem, og
derved ændre et af billederne. Vist første gang på Siggraph sidst i
firserne. Du kan læse mere om det her:
http://www.dipaola.org/facespace/facespace.pdf

Den billige tilgang er via 3D simulering, og er f.eks. implementeret i
hedder Facegen modeller. Du kan downloade en demo version af den her:
http://www.facegen.com/modeller.htm

--Michael

Fra : Michael Holm

Dato : 07-08-06 08:45

> http://www.dipaola.org/facespace/facespace.pdf

Woops, det link er forkert.... Sig til, hvis du er intresseret, så skal
jeg prøve at finde et bedre.

--M

Fra : Emil

Dato : 07-08-06 23:19

Michael Holm wrote:

>Woops, det link er forkert.... Sig til, hvis du er intresseret, så skal
>jeg prøve at finde et bedre.

Din forklaring rækker til at stille min nysgerrighed. Jeg prøvede
også lige <http://www.dipaola.org/facespace/>
Så nu har jeg links og gode søgeord til Google.
Men hvis du lige kan hælde et par gode søgeord ud af ærmet, så er
jeg lutter ører.

Demo-programmet er hentet, så nu skal der bare findes tid til at
evaluere det.
Du skal have tusinde tak, fordi du hjalp mig videre. Det var lige
hvad jeg søgte.

m.v.h. Emil