Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon e18 fejl
Fra : alten

Dato : 31-07-06 11:46

Jeg skulle lige til at købe et IXUS, men efter at jeg fandt ud af
nedenstående tør jeg ikke.

http://www.e18error.com/

eller bare Google "canon e18"

mvh,
Henrik

Fra : Andreas M.

Dato : 31-07-06 17:37

alten wrote:
> Jeg skulle lige til at købe et IXUS, men efter at jeg fandt ud af
> nedenstående tør jeg ikke.
>
> http://www.e18error.com/
>
> eller bare Google "canon e18"

Hvorfor ikke? Alle andre mærker kan jo også få fejl optikblokken,
forskellen er bare at Canon har et navn/nummer for det.

--
Andreas M.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-08-06 07:00

Andreas M. wrote:

> Hvorfor ikke? Alle andre mærker kan jo også få fejl optikblokken,
> forskellen er bare at Canon har et navn/nummer for det.

Tja... det plejer da ellers at være sådan, at det er hyppigt forekommende
fejl som får et navn/nummer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HKJ

Dato : 01-08-06 16:15

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Tja... det plejer da ellers at være sådan, at det er hyppigt
> forekommende fejl som får et navn/nummer...

Den var ny.
Ingen af de udviklere, jeg kender, sidder og vurderer om en fejl vil
komme hyppigt, før de giver den et nummer.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-08-06 19:14

HKJ wrote:

> Den var ny.
> Ingen af de udviklere, jeg kender, sidder og vurderer om en fejl vil
> komme hyppigt, før de giver den et nummer.

Det er til gengæld meget nyt for mig, at en fejl der giver 601 hit på
Google skulle være en fejl, der kun sjældent forekommer...

http://www.google.com/search?hl=da&q=%22Canon+e18%22&btnG=S%C3%B8g&lr=

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HKJ

Dato : 01-08-06 20:10

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Det er til gengæld meget nyt for mig, at en fejl der giver 601 hit på
> Google skulle være en fejl, der kun sjældent forekommer...

Du læser ret dårligt, jeg sagde ikke noget om hvor sjælden den var, kun
at din teori om nummerede fejl er nonsens.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-08-06 22:03

HKJ wrote:

> Du læser ret dårligt, jeg sagde ikke noget om hvor sjælden den var, kun
> at din teori om nummerede fejl er nonsens.

Min teori er ikke nonsens, for det er først når det erkendes, at en
bestemt fejl forekommer hyppigt, at det bliver interessant at gi' den en
navn/nummer...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HKJ

Dato : 01-08-06 22:20

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Min teori er ikke nonsens, for det er først når det erkendes, at en
> bestemt fejl forekommer hyppigt, at det bliver interessant at gi' den en
> navn/nummer...

Tror du at fabrikanten, når han finder ud af hvad der er hyppige fejl,
laver en software opdatering til kameraet hvor den pågældende fejl har
fået et nummer?

Du er ret langt fra virkligheden!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-08-06 09:50

HKJ wrote:

> Du er ret langt fra virkligheden!

Sludder... det forholder sig nemlig sådan, at Canon lancerer 'nye
kameramodeller' med få måneders mellemrum, Canon har gennem årene
lanceret omkring 70 forskellige varianter af PowerShot kameraerne, og de
nye modeller er varanter af tidligere modeller, de er med marginale
forbedringer opbygget over de samme komponenter og software.

Og den objektivblok der f.eks. sidder i Ixus modellerne, er grundlæggende
konstrureret og opbygget med de samme komponenter, og da Canon ved de
første modeller konstaterede, at der kunne opstå fejl i objektivet, så
har denne fejl fået en kode i de efterfølgende modellers firmware.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HKJ

Dato : 02-08-06 16:51

Niels Riis Ebbesen wrote:
> [...]
> Canon ved de første modeller konstaterede, at der kunne opstå fejl i
> objektivet, så har denne fejl fået en kode i de efterfølgende modellers

Sådan fungerer det ikke.

Under udvikling tildeler man fejlkoder til alle fejl.
Nogen bliver så mere kendte end andre fordi de forekommer hyppigere.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 02-08-06 18:40

HKJ wrote:

> Sådan fungerer det ikke.
>
> Under udvikling tildeler man fejlkoder til alle fejl.
> Nogen bliver så mere kendte end andre fordi de forekommer hyppigere.

Hvis alle fejl kan forudses i udviklingsfacen, så kan man principielt
helt undgå dem, men sådan er det jo ikke, så fejl må erkendes førend de
kan tildeles en fejlkode.

Og ja, Canon error 18 er vist en meget hyppigt forekommende fejl, når
Google giver 601 hit på den frase...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : HKJ

Dato : 02-08-06 19:04

Niels Riis Ebbesen wrote:
> Hvis alle fejl kan forudses i udviklingsfacen, så kan man principielt
> helt undgå dem, men sådan er det jo ikke, så fejl må erkendes førend de
> kan tildeles en fejlkode.

Igen er du forkert på den, det er ikke et spørgsmål om at erkende en
fejl, men, i dette tilfælde, et spørgsmål om at en forventet hændelse
udebliver.
Om den hændelse er "objektiv kommer ikke ind" eller "objektiv motor
drejer ikke rundt", kommer an på hvilken måde Canon føler objektivets
position på.

Det er den normale måde at styre mekanik på, man har nogle signaler til
at starte nogle bevægelser og man har nogle følere der fortæller om
bevægelsen. Hvis de ting ikke passer sammen, kommer der en fejlkode.

> Og ja, Canon error 18 er vist en meget hyppigt forekommende fejl, når
> Google giver 601 hit på den frase...

Eller også er det bare fordi at kameraet er MEGET udbredt.

Fra : Jesper HVL

Dato : 04-08-06 00:00

Hey

> Hvis alle fejl kan forudses i udviklingsfacen, så kan man principielt
> helt undgå dem, men sådan er det jo ikke, så fejl må erkendes førend de
> kan tildeles en fejlkode.

*LOL* du er simpelthen for langt ude nu Det er vist ret åbenlyst at
du aldrig har prøvet at skrive software, og da slet ikke embedded
software (som det der ligger i et kamera)...

Mvh
/j.

--
- et fotografi er en kopi af et øjeblik.
http://www.exprimere.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-08-06 05:52

In article <44cddf74$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, alten wrote:
> Jeg skulle lige til at købe et IXUS, men efter at jeg fandt ud af
> nedenstående tør jeg ikke.
>
> http://www.e18error.com/
>
> eller bare Google "canon e18"

Fik det lige i søndags på mit Ixus 700, er inde til rep.
Tog 2 billeder, og ville slukke, og så holdt det op med at virke.
Håber det får nyt lens assembly af en bedre kvalitet.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)