Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erafaring med RAW data på Olympus SP-500 U~
Fra : Jacob

Dato : 27-07-06 22:56

Hej Gruppe,

Er der nogle af jer der har erfaring med raw formatet på subject eller
bare generelt.
Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er fordele / ulemper ved at
benytte RAW formatet.

Jeg har set der er et Olympus Raw plugin til photoshop, og det er netop
dette program jeg benytter. Så konverteringen er intet problem.

--
Jacob
Olympus SP-500 ejer.

Fra : Hans

Dato : 27-07-06 23:39

"Jacob" <eljake@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Og heller ikke uden Photoshop.

Fra : Jacob Ask

Dato : 28-07-06 07:04

Jacob wrote:
> [...]
>

> Jeg har set der er et Olympus Raw plugin til photoshop, og det er netop
> dette program jeg benytter. Så konverteringen er intet problem.

Hej Jacob

Hvis du har mod på en lidt længere artikkel omkring fordelene ved
raw, så start her:

http://www.ronbigelow.com/articles/raw/raw.htm

Det kan iøvrigt anbefales at læse mange af de andre artikler der er
skrevet af Ron Biglow - der er rigtigt meget godt at lære.

Mvh
Jacob Ask

Fra : Jacob

Dato : 28-07-06 19:09

Jacob Ask wrote:

> [...]
>
> Det kan iøvrigt anbefales at læse mange af de andre artikler der er
> skrevet af Ron Biglow - der er rigtigt meget godt at lære.

Tak for den artikel, det er lige hvad jeg søger.
Det ser spændende ud!
--
Jacob