Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Galleri med bulk download feature
Fra : Michael Ingeman-Niel~

Dato : 23-07-06 23:17

Hej.

Der er masser af posts i gruppen omkring hvilket galleri-site eller
-software der er det bedste, og der er mange gode svar. En meget
efterspurgt feature i et galleri er muligheden for at uploade en stor
mænge billeder hurtigt. Jeg har dog problemet den anden vej. Jeg skal
bruge et galleri der giver folk mulighed for hurtigt at _hente_ en stor
mængde billeder.

Baggrunden er at min familie netop har holdt en uges "reunion" og der
er blevet taget rigtig mange billeder af mange forskellige personer. Vi
har aftalt at lave et galleri på nettet for at alle let kan få adgang
til hele samlingen. Jeg tænkte først på at anvende Flickr, men her
kan man kun gemme et enkelt billede ad gangen lokalt. Der findes et
program som gør det muligt at hente en hel photostream ad gangen, men
det vil være uendelig meget lettere for min familie at anvede et
system hvor man ikke skal til at installere et separat program for at
tilgå billederne.

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kan bruge? Det skal enten
være en gratis / billig online service med et fornuftigt galleri,
eller en php / mysql applikation der kan installeres på vores
(kommende) hjemmeside.

Mvh
Michael

Fra : emj

Dato : 24-07-06 01:16

Michael Ingeman-Nielsen skrev:

>men
>det vil være uendelig meget lettere for min familie at anvede et
>system hvor man ikke skal til at installere et separat program for at
>tilgå billederne.

De kan vel se og hente dem i browseren som alle andre i lignende
situationer gør.

Hilsen emj

Fra : njesp

Dato : 24-07-06 06:56

Michael Ingeman-Nielsen wrote:
> [...]
> være en gratis / billig online service med et fornuftigt galleri,
> eller en php / mysql applikation der kan installeres på vores

Jeg plejer at uploade et eller flere zip-arkiver ved siden af de
enekelte billeder og så have links til zip-filerne med på siden. Det
kræver så at galleri-tingen enten understøtter det, eller at man kan
pille i html-en. Alternativt kan man have en startside der forklarer
hvordan tingene er struktureret, og som så henviser videre til
galleri-siderne og zip-filerne.

--Niels

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 24-07-06 08:24

> [...]
> være en gratis / billig online service med et fornuftigt galleri,
> eller en php / mysql applikation der kan installeres på vores

http://coppermine-gallery.net/ kunne være en mulighed, her kan brugerne
tilføje de billeder de ser på til "favorites" og derefter download dem
alle sammen som en zip fil.

--
/Bjarke
http://sikkertnet.dk || blog: http://cent.dk

Fra : Michael Ingeman-Niel~

Dato : 24-07-06 17:27

njesp skrev:

> [...]
> pille i html-en. Alternativt kan man have en startside der forklarer
> hvordan tingene er struktureret, og som så henviser videre til

Ja, det har jeg også haft i tankerne, men det kræver lidt mere
manuelt arbejde end jeg er interesseret i (længe leve dovenskaben .
Hvis jeg kan finde en fuldautomatisk løsning vil det være perfekt.
Ellers må jeg falde tilbage på denne løsning.

Mvh
Michael

Fra : Michael Ingeman-Niel~

Dato : 24-07-06 17:41

Bjarke Ravn-Jonsen skrev:

> http://coppermine-gallery.net/ kunne være en mulighed, her kan brugerne
> tilføje de billeder de ser på til "favorites" og derefter download dem
> alle sammen som en zip fil.

Jeg har været inde og kigge på demoen, og det ser rigtig godt ud. Det
er bare ikke helt det jeg er ude efter. Jeg ville ønske at de også
var en "download zip file" på hver kategori. På den måde ville man
kunne hente alle billederne samtidigt uden først at skulle makere dem
samtlige billeder som favoritter.

Mvh.
Michael

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 25-07-06 09:20

Giv dem ftp adgang. Så kan de hente billederne via browseren.

/Marten

Fra : Michael Ingeman-Niel~

Dato : 28-07-06 16:57

Ok ide for en for nogle, men det er ikke brugervenligt nok for f.eks.
min moster og onkel ;)

Jeg tror bare jeg må indse at der ikke er noget umiddelbart
tilgængeligt derude som opfylder mine behov. Det ender nok med at jeg
bruger f.eks. coppermine til præsentationen og vedligeholder et sæt
(ret store) zip filer ved siden af.

Tak for svarene.

mvh.
Michael

Fra : Andreas Haugstrup

Dato : 29-07-06 23:01

On Mon, 24 Jul 2006 00:16:45 +0200, Michael Ingeman-Nielsen
<ingeman@gmail.com> wrote:

> [...]
> mænge billeder hurtigt. Jeg har dog problemet den anden vej. Jeg skal
> bruge et galleri der giver folk mulighed for hurtigt at _hente_ en stor

[SNIP]

> [...]
> være en gratis / billig online service med et fornuftigt galleri,
> eller en php / mysql applikation der kan installeres på vores

http://www.23hq.dk/ (som flickr, bare mere cool) kan du hente alle
billedet i et album som en zip-fil. Du kan kun uploade et vist antal (30,
tror jeg) billeder per måned på gratiskontoen, men en "plus"-konto med
ubegrænset upload koster kun 30 euro per år.

Mvh,
Andreas

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 14:55

Hej Michael...

Nu har jeg lige siddet og læst hvad der er blevet skrevet...

Jeg tror at du kan få noget ud af at prøve Gallery2 af....

http://gallery.menalto.com/

Der er nemlig mulighed for at have en "indkøbs kurv" hvor man slutter af
med at vælge download af billeder... eller sende dem direkte til
printning....

Det er muligt at vælge lidt forskellige muligheder for upload.. den alm.
browser, en java drag'n'drop, et selvstændigt program, fra en
lokalfolder på serveren, en website(folder)

Jeg har selv 4 site kørende med Gallery2, synes det er nemt at have med
og gøre.

MVH

Dan Rasmussen