Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
at opvarme en model eller den man fotograf~
Fra : Ole Madsen

Dato : 23-07-06 21:06

Er der nogle principper man kan bruge, kender i noget materiale på
nettet eller en bog? hvordan kommer man ind på livet af mennesker? har i
nogle råd vil jeg gerne høre dem

Ole

Fra : Thomsen

Dato : 23-07-06 21:52

"Ole Madsen" <o-madsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle principper man kan bruge, kender i noget materiale på nettet
> eller en bog? hvordan kommer man ind på livet af mennesker? har i nogle
> råd vil jeg gerne høre dem
>
> Ole

Hvis du kan få dem til at grine....så er du kommet langt

mvh Ole

Fra : Torben Andresen

Dato : 24-07-06 09:42

> Er der nogle principper man kan bruge, kender i noget materiale på nettet
> eller en bog? hvordan kommer man ind på livet af mennesker? har i nogle
> råd vil jeg gerne høre dem

Kent Bovin har skrevet en god artikel her:
http://www.kentbovin.dk/artikel%20modelfotografering%20ny.htm

/Torben

Fra : HpeA

Dato : 24-07-06 12:42

"Torben Andresen" skrev i en meddelelse >> Er der nogle principper man kan
bruge, kender i noget materiale på nettet

> Kent Bovin har skrevet en god artikel her:
> http://www.kentbovin.dk/artikel%20modelfotografering%20ny.htm
>
> /Torben

Jep, det er god læsning ikke kun for dig !. If you catch my drift .
Jeg er ikke så hooked på at bruge modeller selv, men på den anden side...
Har du en god ide og en location der er ligeså god, så er det bare om ( tror
jeg nok ) bare at være 100% dig foran/bagved kameraet. Og som Kent
siger -" Det skal være en god oplevelse"- , men al begyndelse er svær, men
ideen fra starten er vigtig.
1 ting er at klikke det man ser.
Noget andet er at klikke det man vil ha´

Mvh.

Hp < Ikk´ modig nok.......Endnu ! 8O) >

Fra : Ole Madsen

Dato : 24-07-06 13:58

Torben Andresen skrev:

> Kent Bovin har skrevet en god artikel her:
> http://www.kentbovin.dk/artikel%20modelfotografering%20ny.htm
>
> /Torben

jeg mente ikke bogstavelig model, men den person jeg skal tage et
billede af, min fejl, det er blot almindelige kunder der vil have taget
et billede

Ole

Fra : Erik Olsen

Dato : 24-07-06 18:59

Ole Madsen wrote:

> jeg mente ikke bogstavelig model, men den person jeg skal tage et
> billede af, min fejl, det er blot almindelige kunder der vil have
> taget et billede

Nå, det er da meget godt at vide at du med "model" mener en person.

Jeg har beskæftiget mig en del med modelfotografering, men det er en
helt anden slags modeller, se f. eks.
http://www.modelbaneteknik.dk/p45/qdkit_ft2.jpg

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-07-06 12:28

> [...]
> Er der nogle principper man kan bruge, kender i noget materiale på
> nettet eller en bog? hvordan kommer man ind på livet af mennesker? har i

Jeg skal med glæde opvarme alle de modeller for dig, du kan skaffe
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-07-06 22:03

Preben Riis Sørensen wrote:

> Jeg skal med glæde opvarme alle de modeller for dig, du kan skaffe

Jeg skal gerne ta' mig af de kvindlige, hvis de er kønne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-07-06 22:18

> Jeg skal gerne ta' mig af de kvindlige, hvis de er kønne...

Det var ellers oprindeligt dem, jeg havde tænkt at ville tage mig af
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-07-06 22:08

Ole Madsen wrote:

> Er der nogle principper man kan bruge, kender i noget materiale på
> nettet eller en bog? hvordan kommer man ind på livet af mennesker? har i
> nogle råd vil jeg gerne høre dem

Jeg tror ikke det er noget man kan lære, man skal simpelthen ha' evnen
til at kunne snakke med mennesker og virke troværdig, så man kan skabe en
afslappet tryg situation...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Madsen

Dato : 25-07-06 05:37

Niels Riis Ebbesen skrev:

> Jeg tror ikke det er noget man kan lære, man skal simpelthen ha' evnen
> til at kunne snakke med mennesker og virke troværdig, så man kan skabe
> en afslappet tryg situation...

ok, tak skal du have

Ole

Fra : www.condrup.eu

Dato : 25-07-06 14:08

> Jeg tror ikke det er noget man kan lære, man skal simpelthen ha' evnen til
> at kunne snakke med mennesker og virke troværdig, så man kan skabe en
> afslappet tryg situation...

What he said...

Mvh Ole C.
www.condrup.eu

Fra : Kim Norgaard

Dato : 26-07-06 07:23

Hejsa,

www.condrup.eu wrote:
> What he said...
Jeg vil nu ikke sige, at det er umuligt at optræne bedre sociale
færdigheder, men det er helt sikkert svært for de fleste. Min
personlige erfaring er, at man skal ud og afprøve grænser i den
analoge verden, og gør den det tilstrækkeligt tit, så bliver man
også bedre til at snakke med mennesker. Det handler om at lægge
mærke til, hvad man gør, og hvilken respons man får.

Dermed ikke sagt, at alle kan blive lige gode til at få folk til at
slappe af og opføre sig naturligt eller som man vil have dem til -
nogen er bare talentfulde, når det kommer til mennesker. Men jeg vil
da mene, at man kan nå et godt stykke hen af vejen ved at tænke sig
lidt om og selv gøre noget for at træne de sociale færdigheder.

--
Kim Nørgaard