Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skygger på billeder ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 20-07-06 12:58

Jeg har et Sony Cybershot DSCP-200, som jeg ellers er godt tilfreds med, men
der er begyndt at komme nogle skygger med på mine billeder.
Se et eksempel her:
http://www.perbeer.dk/test/test.htm
Jeg har forsøgt at rense linsen udvendigt, med en spritvædet klud, dog uden
noget resultat, så det må vel sidde indeni kammeraet.
Skyggerne fremtræder meget tydeligere når jeg bruger zoom.
Nogle gode inputs til hvad jeg gør ?
Kan det evt. svare sig at få det renset hos en fotohandler/forretning ?

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Ukendt

Dato : 20-07-06 13:54

> [...]
> Nogle gode inputs til hvad jeg gør ?
> Kan det evt. svare sig at få det renset hos en fotohandler/forretning ?

Tag et billede af en blå himmel på mindste blænde 22 eller 16. Bliver
klatterne skarpere, skal din sensor renses.
Mon ikke det er en times tid på et værksted?
Det har intet med din optik at gøre.
Gert

Fra : Leif Langgaard

Dato : 21-07-06 10:02

>"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse
>news:44bf7cf0$0$13944 $edfadb0f@dread15.news.tele.dk...>

> Mon ikke det er en times tid på et værksted?

Kan det gøre det med en time, optikken sidder jo ikke med "bajonetfatning"
på dette kamera?

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-07-06 13:07

Leif Langgaard skrev i 44c09821$0$15792$14726298@news.sunsite.dk dette:

> Kan det gøre det med en time, optikken sidder jo ikke med
> "bajonetfatning" på dette kamera?

Mon ikke - havde det været et dSLR ville operationen have taget under 5 min.

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm

Fra : Thomas Kjær

Dato : 20-07-06 14:15

On 2006-07-20, Per Beer Hansen <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:
> Jeg har et Sony Cybershot DSCP-200, som jeg ellers er godt tilfreds med, men
> der er begyndt at komme nogle skygger med på mine billeder.

Det ser ud til at være et kendt problem;

http://google.com/search?q=DSCP200+lens+dust+problem

Thomas Kjær <tk@daarligstil.dk>