Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Jpg vises ikke på TV
Fra : mikedk

Dato : 18-07-06 23:28

Jeg har problemer med jpg fra HP photosmart m417, kun en sort skærm
vises på TV'et.
Der er ikke problemer når jeg viser jpg fra Canon asus 750.
Billederne er brændt på en cd-rw fujifilm.

Fra : emj

Dato : 18-07-06 23:39

mikedk skrev:

>Der er ikke problemer når jeg viser jpg fra Canon asus 750.
>Billederne er brændt på en cd-rw fujifilm.

Kan din DVD afspiller læse CD-RW?
Er dine canonbilleder ikke gemt på CD-R

Hilsen emj

Fra : abacus

Dato : 18-07-06 23:38

mikedk skrev:

> Jeg har problemer med jpg fra HP photosmart m417, kun en sort skærm
> vises på TV'et.
> Der er ikke problemer når jeg viser jpg fra Canon asus 750.
> Billederne er brændt på en cd-rw fujifilm.

Har du husket at "færdiggøre/lukke" din cd?

De fleste dvd-drev kan ikke vise cd'er/dvd'er der ikke er lukkede.
MVH
Niels

Fra : emj

Dato : 18-07-06 23:41

abacus skrev:

>De fleste dvd-drev kan ikke vise cd'er/dvd'er der ikke er lukkede.

Han har brugt CD-RW, og de kan vist slet ikke lukkes.

Hilsen emj

Fra : waal

Dato : 19-07-06 08:39

"emj" <lamaguf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Han har brugt CD-RW, og de kan vist slet ikke lukkes.

Jo da, og lukkes op igen

Michael

Fra : mikedk

Dato : 19-07-06 09:33

waal skrev:

> "emj" <lamaguf@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo da, og lukkes op igen
>
> Michael

Hej

Tak for svarene.

Billederne er brændt på det samme medie, men det er kun Canon
billederne
der vises på tv'et, ved HP billederne kommer der sort skærm, dog sker
der en
læsning af billederne.
Jeg har prøvet at slette alle billederne på CD'en, samt brændt en
folder kun
med HP billederne, samme resultat, sort skærm.

Mvh mikedk

Fra : s.v.nielsen

Dato : 19-07-06 10:24

mikedk wrote:
> [...]
> folder kun
> med HP billederne, samme resultat, sort skærm.

Der må jo være en forskel på filerne
HP filerne er vel ikke JPEG2000 eller en eller anden form for tabsfri JPEG?

Søren Videbæk Nielsen

Fra : mikedk

Dato : 19-07-06 09:37

Hej

Jeg glemte at fortælle at den sidste brænding var markeret med:
"finalize disc"
Men jeg tvivler på, at det har en betydning på et CD-RW medie !

mikedk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 20-07-06 15:37

"mikedk" <m2lund@grata.dk> skrev i en meddelelse

Hej

Jeg glemte at fortælle at den sidste brænding var markeret med:
"finalize disc"
Men jeg tvivler på, at det har en betydning på et CD-RW medie !

Det skal du ikke sige. I min brugsanvisning til min dvd optager står der at
man skal (det er en fordel) at "lukke" en dvd, så er der større chance for
at den kan bruges på andre dvd afspillere.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : mikedk

Dato : 19-07-06 10:03

emj skrev:

> Kan din DVD afspiller læse CD-RW?
> Er dine canonbilleder ikke gemt på CD-R
>
> Hilsen emj

Hej emj

Ja, min DVD afspiller kan godt læse CD-RW, Canon og HP billeder er på
den
samme skive.

mikedk

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 19-07-06 10:00

On 18 Jul 2006 15:27:43 -0700, mikedk wrote:

> Jeg har problemer med jpg fra HP photosmart m417, kun en sort skærm
> vises på TV'et.
> Der er ikke problemer når jeg viser jpg fra Canon asus 750.
> Billederne er brændt på en cd-rw fujifilm.

Jeg har også nogle billeder der ikke vises på tv. Dog fra et canon 30d.
(ikke mit desværre) Men kun nogle få stykker fra en serie. Den eneste
forskel jeg har fundet på dem der vises og dem der ikke vises er at dem
der ikke vises har PS sat sit aftryk i filens Exif informationer. Men har
andre hvor også PS har sat sit aftryk i og de virker udmærket. Så jeg har
været inde og kigge på de enkelte data. Jeg tror umiddelbart at det kan
være denne ting i Exif der gør det, ColorSpace - Uncalibrated, men min
egen dvd kan ikke vise billeder - da den er for gammel til den slags.
Så jeg kan ikke teste.

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 300mm f/2.8 L USM

Fra : mikedk

Dato : 19-07-06 13:23

s.v.nielsen skrev:

> Der må jo være en forskel på filerne
> HP filerne er vel ikke JPEG2000 eller en eller anden form for tabsfri JPEG?

> [...]

Ifg. egenskaber er både HP og Canon billederne "type: JPEG Image",
dog har Canon denne resolution:
horizontal / vertikalt 180 * 180 dpi
HP har:
horizontal / vertikalt 72 * 72 dpi

Kan det være årsagen ?

Mvh
mikedk

Fra : emj

Dato : 19-07-06 14:31

mikedk skrev:

>Ifg. egenskaber er både HP og Canon billederne "type: JPEG Image",
> [...]

Nej, DPI har kun betydning for udskrift og ganske og aldeles intet
andet.

Hilsen emj

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 15:42

Jeg havde også problemer med visse jpg filer på min DVD (pioneer).
Problemet bestod i at DVD'en har en grænse for hvilke opløsninger
billederne skal have. I mit tilfælde 160-5120 pixels vandret og 120-3840
pixels lodret. Desuden skal en jpg fil være gemt som farve uanset at
billedet er sort/hvid.