Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Regntæt pose
Fra : rt

Dato : 17-07-06 12:45

Hej.

Jeg tager snart til Thailand med mit EOS 20D.

Da det er mit i regntiden er jeg blevet anbefalet at
tage en regntæt pose med til kameraet. Jeg ved ikke
om han mener et man kan tage billeder igennem, eller
blot et til at tage uden på min kamerataske.

Nogen der har erfaringer med dette problem?

/rt

Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-07-06 13:33

"rt"
> [...]
> om han mener et man kan tage billeder igennem, eller
> blot et til at tage uden på min kamerataske.
>
> Nogen der har erfaringer med dette problem?

Her er en fyr der fortæller om extreme forhold i Afrika:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1032&message=19194770
Så kan Canon enthusiasterne med deres forseglede L og 1D udstyr få sig
en lille go'nat gyser hstorie..

Så slemt blir det næppe i Thailand, men jeg har kørt rundt på motorcykel
dernede i regnvejr og det var noget med at søge læ hvor det var muligt,
hver gang det regnede, og det regnede mange timer og mange gange hver dag,
udstyret var pakket i en stor plastpose og overlevede. Et tip jeg har læst -
pak enkeltdele ind i vandtætte zip-lock plast poser evt med silica gel fugt fjerner
poser - isarfoto.de - sælger dem, men du kan garanteret finde dem her, opbevar
også dem i zip-lock poser, og bag dem i en ovn når de er vandmættede, kan bruges
igen og igen (lav temp. i en time)..

Hvis du skal bruge kamera mens det regner, så overvej en Ewa-Marine dykker
pose, de holder hvad de lover, men føles måske lidt klodsede at arbejde med.
Køb godt letvægts regntøj, rummeligt så du evt kan ha' kameraet inden under
og stadig tulle rundt (der er vidst et sæt på tilbud hos Aldi??). En god poncho
er også brugbar.

Hvis du kører bus og har bagagen i bagage rummet, så pak den GODT ind,
og pak indholdet ind som allerede nævnt i zip-lock poser.

Det regner ikke lige meget alle steder, det kan være shit på østkysten og herligt
på vest kysten og det er ikke lige til at forudse, så måske oplever du det slet ikke så
slemt, med lidt held får du masser af sol og tørre dage.

Husk at spis masser a hummer, rejer og krabber (i rød/grøn karry) og hvis du får
muligheden så prøv laap-moo med sticky rice, en klassiker fra nordøst. Go tur. -max-

Fra : rt

Dato : 19-07-06 19:48

> [...]
> du får
> muligheden så prøv laap-moo med sticky rice, en klassiker fra nordøst. Go

Hej Max.

Tak for dit svar!

Jeg får ikke behov for at fotografere i regnen, så det er mere hvis det
pludselig begynder at styrte ned, mens man er ude. Men jeg tror jeg
klare mig med min Lowepro taske og et par plastikposer (og et regnslag).
Og så må man jo bare prøve at søge ly.

Ja, jeg skal nyde maden i fulde drag

Fortsat god sommer!

/rt

Fra : Søren Grøndahl

Dato : 19-07-06 23:44

> [...]
> pludselig begynder at styrte ned, mens man er ude. Men jeg tror jeg
> klare mig med min Lowepro taske og et par plastikposer (og et regnslag).

Min Lowepro taske har nederst på forsiden en lynlås, der inde er der en
regnpose til at trække om tasken. Lynlåsen sidder gemt bag en fold, jeg
så den selv først flere mdr efter.
Søren

--
Søren Grøndahl

Fra : rt

Dato : 20-07-06 11:29

> [...]
> regnpose til at trække om tasken. Lynlåsen sidder gemt bag en fold, jeg så

Ok!

Men jeg tror nu ikke der er en til min.
Det er bare en lille Topload Zoom (1 el. 2 - kan faktisk ikke lige
huske det).

Men jeg tjekker da lige

/rt

Fra : Søren Grøndahl

Dato : 20-07-06 11:41

> Men jeg tror nu ikke der er en til min.
> Det er bare en lille Topload Zoom (1 el. 2 - kan faktisk ikke lige
> huske det).
>
> Men jeg tjekker da lige
>
> /rt

Min er en lowepro Nova 4 AW, jeg har også set den på en anden, mindre
Lowepro. Men som sagt så er lynlåsen ikke lige til at få øje på
Søren

--
Søren Grøndahl

Fra : HKJ

Dato : 20-07-06 15:59

rt wrote:
> Men jeg tror nu ikke der er en til min.
> Det er bare en lille Topload Zoom (1 el. 2 - kan faktisk ikke lige
> huske det).
>
> Men jeg tjekker da lige

Kun tasker der hedder noget med AW har regnslag indbygget.

Fra : abacus

Dato : 20-07-06 18:44

rt skrev:

> [...]
> om han mener et man kan tage billeder igennem, eller
> blot et til at tage uden på min kamerataske.
>
> Nogen der har erfaringer med dette problem?

Faldt lige over artikel i PCworld http://www.pcworld.dk/art/7669?page=1
MVH
Niels