Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
image viewer tip
Fra : ;o\)-max-

Dato : 17-07-06 05:22

FastStone Image Viewer - lynhurtig også til RAW filer
mange smarte features - gratis.. -max-

Fra : Jesper HVL

Dato : 17-07-06 08:01

-max- wrote:
> FastStone Image Viewer - lynhurtig også til RAW filer
> mange smarte features - gratis.. -max-

Tak for tippet - det ser spændende ud. Må straks prøve...

/j.

--
- et fotografi er en kopi af et øjeblik.
http://www.exprimere.dk

Fra : Ole Hetland

Dato : 18-07-06 13:22

-max- wrote:
> FastStone Image Viewer - lynhurtig også til RAW filer
> mange smarte features - gratis.. -max-

Ser ud til at være et rigtigt godt program.
Konverterer raw til jpg på et øjeblik - og bevarer exif.
Tak for tip

Ole
www.hetland.it
www.bredeole.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-07-06 13:49

"Ole Hetland"

> Ser ud til at være et rigtigt godt program.
> Konverterer raw til jpg på et øjeblik - og bevarer exif.
> [...]

Jeg er helt vild med det - havde kig på photo mechanic som jeg så
i aktion på Færøerne, men da de ikke har sendt mig en nøgle så
jeg ku prøve det, ledte jeg efter noget andet der kunne vise RAW
hurtigt. FastStone Image Viewer passer til mit temprement, en lille
perle af et program. -max-

Fra : s.v.nielsen

Dato : 18-07-06 18:32

Ole Hetland wrote:

> Ser ud til at være et rigtigt godt program.
> Konverterer raw til jpg på et øjeblik - og bevarer exif.
> Tak for tip

Meget tiltalende! men ingen er fuldkommen

1. Programmet kan ikke vise EXIF data fra mine RAW-filer, som er
*.CRW( Canon Powershot G6)
2. Programmet arbejder ikke i mere end 8 bits farvedybde, det vil
sige at den ekstra information som RAW filerne bærer (i form af en
større farvedybde) bliver kastet bort og kan ikke udnyttes

Søren Videbæk Nielsen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-07-06 18:45

"s.v.nielsen" <x.v.nielsen@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sige at den ekstra information som RAW filerne bærer (i form af en
> større farvedybde) bliver kastet bort og kan ikke udnyttes

Skriv til dem - jeg er flintrende ligeglad med at det kun viser 8 bit,
jeg bruger det til at gennemse store mængder billeder, desuden kan
min skærm ikke vise 16 bit, så 16 bit bruger jeg kun i forbindelse
med redigering i ps, jeps jeg arbejder med data jeg ikke kan se
Programmet gi mig en oversigt over det jeg har skudt på få sekunder
imodsætning til ps og de andre jeg har testet der bruger minutter og
op til halve timer på at gøre det samme (på min maskine). Imo er det
et super fedt stykke software, som jeg har savnet - hvad bruger du
der fungerer bedre..?? -max-

Fra : s.v.nielsen

Dato : 18-07-06 19:15

-max- wrote:
> [...]
> op til halve timer på at gøre det samme (på min maskine). Imo er det
> et super fedt stykke software, som jeg har savnet - hvad bruger du

Godt ord igen! det var ikke sådan ment. Jeg tror da ikke er ansvarlig
for * '*FastStone'

Jeg bruger: 'Zoombrowser'(download og RAW konvertering), 'Paint Shop
Pro' (redigering), 'XnView'(en gang imellem), 'Picasa'(oversigt og
hurtig redigering for e-mail).
Nu kommer jeg nok også til at bruge 'Fast Stone'
Tidligere har jeg brugt RAWShoter, som jeg egentlig godt kunne lide, men
resultatet af RAW-konverteringerne synes jeg blev for forskellige på
grund af den subjektive vurdering som er altafgørende for resultatet.

Suk!! Ét billedbehandlingsprogram og én viewer er åbenbart ikke nok! De
har allesammen noget som de andre ikke har :'(

Søren Videbæk Nielsen