Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjælp til køb af stativ til Canon 20D 17-8~
Fra : Ulrik

Dato : 15-07-06 18:47

Er der en som kan komme med en anbefaling til et godt stativ til Canon 20D
17-85mm til at tage med på rejsen ?

På forhånd tak

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 19:41

"Ulrik" <usc@post.com> skrev i en meddelelse
> Er der en som kan komme med en anbefaling til et godt stativ til Canon 20D
> 17-85mm til at tage med på rejsen ?
>
> På forhånd tak

du er i forkert gruppe, prøv: news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
mvh kajo

Fra : Per

Dato : 15-07-06 20:41

"Ulrik" <usc@post.com> wrote in message
> Er der en som kan komme med en anbefaling til et godt stativ til Canon 20D
> 17-85mm til at tage med på rejsen ?
>
> På forhånd tak

Hvad skal du med stativ når du har IS ;?

Fra : Ukendt

Dato : 16-07-06 00:15

Ulrik skrev:
> Er der en som kan komme med en anbefaling til et godt stativ til Canon 20D
> 17-85mm til at tage med på rejsen ?

Jeg har selv et Manfrotto 055DB med et 329RC4 hoved på. Når du siger
rejse kan det jo være mange ting. Vandreturen er mit udelukket da det er
for tungt. Det findes dog i carbon men det koster knaster.
Det kan pakkes sammen så det ikke fylder alverden så bilferien er det
intet problem at hive med på.

> På forhånd tak

Selv tak

--
Mvh Brian
www.fotob.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-06 05:55

"Ulrik"
> Er der en som kan komme med en anbefaling til et godt stativ til Canon 20D
> 17-85mm til at tage med på rejsen ?
>
> På forhånd tak

Du skal ta og kigge på Velbon Ultra Luxi F, måske det ultimative rejsestativ
og til små 700kr med hoved - godt køb - glem alt om dyre carbon og store
Manfrotto stativer.. -max-
se den her: http://www.velbon-tripod.com/ultra_maxi.htm

Fra : Michael Holm

Dato : 16-07-06 07:17

> [...]
> og til små 700kr med hoved - godt køb - glem alt om dyre carbon og store

Det stativ er sikkert fint så længe Erik kun har et 17-85mm objektiv,
men når der kommer noget tungere på, tvilber jeg på at det kan holde.
Det er som skrevet står designet til et "compact camera"... Men det
vejer ikke særlig meget, og sådan hænger tingene jo ofte sammen.

--M

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-06 08:19

"Michael Holm"

> [...]
> Det er som skrevet står designet til et "compact camera"... Men det
> vejer ikke særlig meget, og sådan hænger tingene jo ofte sammen.

Ja naturligvis - går ud fra manden selv kan regne ud det ikke
er egnet til super lange tele objektiver og som de fleste andre
anskaffer de korrekte redskaber til forskellige opgaver.

Her en fyr der mener det fungerer med 200mm objektiv:
http://www.virtualtraveller.org/tripods/tripods.htm

Jeg har haft det Gitzo stativ han omtaler og det var fint stabilt
til mit F4 med op til 180mm - men det var håbløst at slå ud
og folde sammen, har haft 2 Gitzo stativer og begge var trælse
at arbejde med i felten Idag ville jeg kun bruge stativ i forbindelse
med 500mm og jeg skyder næsten altid fra en lav vinkel, det tror
jeg en Luxi F kan klare, så for mig luder det som en drøm at rejse
med et 800g stativ, ja tak.. -max-