Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Objetiv
Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 15-07-06 15:58

Hej NG

Jeg har kigget på Sigma 50-500 men der er en tillægsbetegnelse som jeg ikke
ved hvad er/betyder.
Sigma 50-500/4-6,3 EX DG NAFD og de anden
Sigma 50-500/4-6,3 EX DG APO HSM er disse ens og hvad står "APO HSM" for ?

Vh Sten

Fra : Thomsen

Dato : 15-07-06 17:03

"Sten Nordstrøm" <stenn@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sigma 50-500/4-6,3 EX DG NAFD og de anden
> Sigma 50-500/4-6,3 EX DG APO HSM er disse ens og hvad står "APO HSM" for

APO står vist for apokromatisk og betyder at der er anvendt specielle linser
som forsøger at minimere "color aberation".
Noget med, at når man tager farvebilleder bliver forskellige farvede
lysstråler
ikke skarpe det samme sted efter de har jernet igennem alle linserne i
objektivet.

HSM (Hyber-Sonic Motor) er en stille motor til autofocus

(Det hele kan vist godt siges lidt mere teknisk , men håber det kan
bruges.)

mvh Ole

Fra : K

Dato : 15-07-06 17:00

> [...]
> Sigma 50-500/4-6,3 EX DG NAFD og de anden
> Sigma 50-500/4-6,3 EX DG APO HSM er disse ens og hvad står "APO HSM" for

http://www.sigma-photo.co.jp/english/lens/index.htm

Læs løs og vid mere.

Mvh.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 16-07-06 05:56

> [...]
> Sigma 50-500/4-6,3 EX DG NAFD og de anden
> Sigma 50-500/4-6,3 EX DG APO HSM er disse ens og hvad står "APO HSM" for ?

Kig også på Tamron 200-500, hvis du kan nøjes med den
begrænsede brændvidde. -max-

Fra :    ab©

Dato : 18-07-06 08:58

"-max-" <max@amarzone.dk> skrev i en meddelelse

> Kig også på Tamron 200-500, hvis du kan nøjes med den
> begrænsede brændvidde. -max-

Ja, den er faktisk rigtig god. Vores knægt har en sådan (næsten ny) liggende
i skuffen, han har købt 300 mm /2.8, så den er til salg for kr. 4.000,-. Var
jeg til tele-objektiver, havde jeg købt den

ab©

Fra : ;o\)-max-

Dato : 18-07-06 13:15

" ab©"

> [...]
> i skuffen, han har købt 300 mm /2.8, så den er til salg for kr. 4.000,-. Var
> jeg til tele-objektiver, havde jeg købt den

Hvis den er til Canon, kunne jeg være interesseret.. -max-

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-07-06 19:16

In news:44bcd0c4$0$15786$14726298@news.sunsite.dk,
-max- <max@amarzone.dk> wrote:

> Hvis den er til Canon, kunne jeg være interesseret..

Fy. Du har lagt zoom på hylden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.