Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS350D batterigreb viser "low battery" me~
Fra : M1

Dato : 15-07-06 15:21

Når jeg påsætter batterigrebet til ESO350D, viser kameraet "low battery".
Der sidder 6 stk. sprit nye 2700mah NiMh batterier som har været op og
afladet 3 gange via, den særlige funktion på Minwa opladeren.

Er dette normalt? Der er nogle funktioner som ikke er tilgængelige under
lavt batteri, blandt andet at betjene kameraet via USB kabel.

Mvh
M1

Fra : [HCS] 4000

Dato : 16-07-06 06:45

Jeg har haft et EOS 30, som gjorde det samme, og har hørt om flere som har
haft samme problem. Praktisk har det ingen betydning, det er simpel
fejlvisning.

--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *

Fra : M1

Dato : 17-07-06 10:29

Der er nogle funktioner som ikke er tilrådighed, blandt andet download til
PC og betjening via USB kabel. Så der er tale om et større problem end en
fejlvisning.

Fra : Erik Buus

Dato : 16-07-06 12:30

> [...]
>
> Er dette normalt? Der er nogle funktioner som ikke er tilgængelige under
> lavt batteri, blandt andet at betjene kameraet via USB kabel.

Som jeg husker brugsforvirringen, så står det udtrykkeligt i denne, at
ovenstående vil ske, hvis man bruger 6 styk AA-batterier i stedet for den
særlige batteritype, som følger med kameraet.

Erik

Fra : waal

Dato : 16-07-06 13:15

"Erik Buus" <erik.buusslet@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ovenstående vil ske, hvis man bruger 6 styk AA-batterier i stedet for den
> særlige batteritype, som følger med kameraet.

Der er i princippet kun 2 typer AA batterier, genopladelige og ikke
genopladelige og hvis Canon "tillader" begge typer skulle der jo ikke være
et problem

mvh
Michael

Fra : Erik Buus

Dato : 16-07-06 21:15

> Der er i princippet kun 2 typer AA batterier, genopladelige og ikke
> genopladelige og hvis Canon "tillader" begge typer skulle der jo ikke være
> et problem

Den særlige type baterier, som følger med kamaraet, er ikke af typen AA.

Kameraet kan bruge ét bateri af den medfølgende type - eller det kan evt.
erstattes af 6 af AA-type - men anvendelse af AA-type giver som anført visse
begrænsninger.

Beklager, hvis jeg udtrykker mig uklart!

Erik

Fra : M1

Dato : 17-07-06 10:52

Jeg har netop gennemlæst brugsanvisningen, og der står kun at antallet af
billeder man kan tage før strømmen svigter vil være lavere, og at AA
batterier kun skal anvendes i nødstilfælde.

Jeg havde bare håbet at 2700mah Ni-Mh celler kunne bruges. Canons originale
Li-Ion batteri er kun på 750mah. Dermed havde jeg forventet at kunne tage
mange flere billeder med AA cellerne. fx. dobbelt så mange eller 3 gange så
mange.

Jeg må nok sige at det er en skuffelse at sprit nye 2700mah NiMh AA celler
slet ikke kan bruges i batterigrebet.

Damn... er der nogen der vil købe et batterigreb og 6 ubrugte 2700 mah
celler?

Fra : Brian Lund

Dato : 17-07-06 15:22

> [...]

> mange.
>
> Jeg må nok sige at det er en skuffelse at sprit nye 2700mah NiMh AA celler

Så brug almindelige AA batterier, ja de er dyrere i længden... Men på min
kammerats 350D viser den skam fuld power, jeg går ud fra at det er fordi
batterigrebet er designet til den lidt højere spænding som almindelige AA
batterier har!

> Damn... er der nogen der vil købe et batterigreb og 6 ubrugte 2700 mah
> celler?

Du har vel ikke kun købt batterigrebet for at bruge det med AA batterier!?!
De ting som jeg synes er lækkert ved mit batterigreb er vertikalgreb og
udløser, bedre greb på kameraet både vertikalt og horizontalt og sidste og
mindst betydende detalje er at jeg kan putte to Li-ion batterier i istedet
for ét...

Køb da et ekstra af de li-ion batterier, de er alligevel også billigere end
6 stk NiMh AA...

Brian

Fra : Jesper Brock

Dato : 17-07-06 01:02

> [...]
> Der sidder 6 stk. sprit nye 2700mah NiMh batterier som har været op og
> afladet 3 gange via, den særlige funktion på Minwa opladeren.

Mon ikke det er et spørgsmål om mangel på spænding... ikke i tilværelsen,
men derimod på dine batterier. Hvor et normalt AA-batteri har en spænding på
1,5V, kan et genopladeligt ligge helt nede omkring 1,2... selv ved fuld
opladning.

Har du testet om samme fejl er der med almindelige "engangs-batterier"?

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
80'er-DJ og jura-studerende på S.D.U.
www.flashlight-gruppen.dk

Fra : M1

Dato : 17-07-06 10:28

Spændingen på de 6 celler er lidt over 8 volt.
Når jeg måler på batterigrebets output terminaler ligger der ca 0.5V lavere.
Det virker som om der er en form for regulering i batterigrebet.
Ved målingerne var der ingen belastning (ud over 100kohm fra multimetret)

Fra : waal

Dato : 17-07-06 14:43

> [...]
> Det virker som om der er en form for regulering i batterigrebet.
> Ved målingerne var der ingen belastning (ud over 100kohm fra multimetret)

I Canons katalog omtales kun de "originale" li-ion celler eller AA
batterier. I andre tilfælde anbefales genopladelige AA celler, men ikke til
BG-E3 batterigrebet. Det er muligvis den lave spænding fra dine
genopladelige celler der er årsagen til fejlmeldingen

mvh
Michael

Fra : Kim S

Dato : 17-07-06 16:35

> [...]
> Det virker som om der er en form for regulering i batterigrebet.
> Ved målingerne var der ingen belastning (ud over 100kohm fra multimetret)

Prøv da med 6 alm. batterier i.s.f. de opladelige. Det er da en
billig test....

Mvh, Kim

Fra : waal

Dato : 17-07-06 23:13

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> "M1" <i dont like spam@nowhere.invalid> skrev i en meddelelse
>>
> Prøv da med 6 alm. batterier i.s.f. de opladelige. Det er da en
> billig test....

8 stk. koster under 20,- i Aldi, det er under 60,- for 4 optankninger

Michael

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 18-07-06 12:26

M1 wrote:
> [...]
> Det virker som om der er en form for regulering i batterigrebet.
> Ved målingerne var der ingen belastning (ud over 100kohm fra multimetret)

Der sidder nok et par schottkydioder i grebet, så kameraet kan bruge
strøm fra det af batterierne som har højest spænding..

Køb en god flash og put dine NiMH batterier i den :)

Mvh Thomas