Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Scanner til papirbilleder?
Fra : m0rt3n

Dato : 13-07-06 16:26

Jeg har måske 10.000 papirbilleder. De skal på computeren. Jeg bliver helt
svedt bare ved tanken om at skulle løfte låget på scanneren og arrangere
hvert enkelt billede. Findes der en scanner, som selv hiver papirbilledet
ind, eller på anden måde gør det lettere at scanne billeder? De er billeder
i 10*15 der er tale om...
Mvh Morten

Fra : Kim

Dato : 13-07-06 18:20

"KsK" <ksk@a11l.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> papirbilledet
> : ind, eller på anden måde gør det lettere at scanne billeder? De er

Hvor er det det dog et informativt svar du disker op med.
Det kan spørgeren virkelig bruge til noget....

Mvh, Kim

Fra : njesp

Dato : 13-07-06 18:52

KsK wrote:
> [...]
> : hvert enkelt billede. Findes der en scanner, som selv hiver papirbilledet
> : ind, eller på anden måde gør det lettere at scanne billeder? De er

Må jeg melde mig i koret af dem der mener at det er ualmindeligt flabet
at svare på den måde. Du af alle burde vide, at man ikke skal gå efter
hvad folk skriver, men hvad de mener. Enhver kan sige sig selv, at
manden ikke er ude efter et svar af typen ja/nej. Skam dig.

--Niels

Fra : KsK

Dato : 13-07-06 19:08

"njesp" <njesp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
: KsK wrote:
[...]
: > :
: > Ja
: > KsK
: >
: >
[...]

ja men hvor svært kan det være at skriv HP -EPSON han fået tillige med
Dansk Tekst hvis han søgere rigtigt !!!!

KsK

Fra : Kim

Dato : 13-07-06 19:27

> ja men hvor svært kan det være at skriv HP -EPSON han fået tillige med
> Dansk Tekst hvis han søgere rigtigt !!!!

Måske er han ordblind. Det være svært at bruge en søgemaskine
hvis man ikke staver korrekt.
Men at spørge her kan være ligeså godt, ik' ?

Mvh, Kim

Fra : KsK

Dato : 13-07-06 21:05

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
[...]

jo du ha ret HP er svært at stave til
KsK

Fra : KsK

Dato : 13-07-06 19:12

: KsK wrote:
[...]

tog mig 10 sekunder at find
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF06b/2211-2531-2533-2533-2571-12372458-70706065.html?jumpid=reg_R1002_DKDA

hvor svært kan !!!! hvis man gider
KsK

Fra : Kim

Dato : 13-07-06 19:23

> tog mig 10 sekunder at find
>
> hvor svært kan !!!! hvis man gider

Og det havde nok taget dig endnu kortere at svare manden
M/K ordentligt. Og sparet gruppen for unødige indlæg.
Hvorfor er det så svært at opføre sig høfligt ?
Hvis du finder spørgsmålet åndssvagt og ligegyldigt kan
du jo blot undlade at svare, ik' ?

Mvh, Kim

Fra : KsK

Dato : 13-07-06 21:06

[...]
hvorfor svare du så ikke manden ved først indlæg ????
KsK

Fra : JDD

Dato : 14-07-06 07:19

> [...]
> : Mvh, Kim
> :
> hvorfor svare du så ikke manden ved først indlæg ????

Nu var det jo dig der svarede. Det burde være sådan at man kunne stille
spørgsmål af den type, det er vel det gruppen er til for. At du syntes at
spørgsmålet er dumt eller hvad du nu syntes.. så siger dit svar mere om dig
end om det er et dumt spørgsmål eller ikke. Der findes ikke dumme spørgsmål,
men i serdeleshed dumme svar.

En søgning på google giver dig måske et svar på en HP osv. men har man ikke
lige det store kendskab til scanner markedet, kan man jo ikke vide hvad man
skal søge for at få en scanner der kan klare lige præsis det behov han
omtaler.
Og da det jo kun har taget dig 10 sek at finde en scanner kunne du jo lige
så godt have gjort det i første omgang, så hade du vist sparet tid i sidste
ende.

Fra : KsK

Dato : 14-07-06 15:42

"JDD" <jdd@xykel.dk> skrev i en meddelelse
[...]
jeg skal ikke vælg en scanne tiil ham nå jeg ikke ha erfaring med dem men
svare er korrekt JA man kan godt får en scanne med FEED er vi enig om at
svare hvad korrekt ??

jeg svare også ganske korrekt på mandens spørgsmål findes der og jeg skrev
JA ..
manden skal scanne 10.000 billederne så lidt ressort .. bliv han nok nød
til at gør selv !!! jeg ville ihvertilfælden ikke købe noget tiil 1000 kr
hvis jeg hader 10.000 billederne ..

i øvrigt er vi i forkert gruppe men det ha i så ikke fanget og de fast OT
er åbenbart på ferie og det hvad mit svare var også for at komme OT i
forkøbet men nok om det man fik et svare og så komme der sikket nogle flere
nå han får læst det igenmen
KsK

Fra : Ukendt

Dato : 14-07-06 18:42

"KsK" skrev i en meddelelse

snip en masse ...

> i øvrigt er vi i forkert gruppe men det ha i så ikke fanget .............

måske fordi det ikke er den forkerte gruppe!

--
mvh kajo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-07-06 15:14

"Kajo" <--> skrev i en meddelelse
> måske fordi det ikke er den forkerte gruppe!

Jo, det er det faktisk

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Ukendt

Dato : 15-07-06 17:08

"Jørgen Nielsen" <longhorn_1969@hotmailNOMORESPAM.com> skrev i en meddelelse

> Jo, det er det faktisk

forklar forklar!!

--
mvh kajo

Fra : KsK

Dato : 15-07-06 23:46

"Kajo" <--> skrev i en meddelelse
:
[...]
: >>
: >
: > Jo, det er det faktisk
: >
: forklar forklar!!
:
: --
: mvh kajo
:

øh han får da svare med et link til edbprisere og så høre spørgsmål hjemme i
indkøb ikk .... ikke fordi jeg bekymre mig om det

KsK

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 00:15

"KsK" <ksk@a11l.dk> skrev i en meddelelse

> øh han får da svare med et link til edbprisere og så høre spørgsmål hjemme
> indkøb ikk .... ikke fordi jeg bekymre mig om det

Desuden er det aldeles ligegyldigt, hvor folk linker til, spørgsmålet er
stadig det samme, uanset hvor der bliver linket til.

Forøvrigt kan jeg heller ikke se at der er nogen i denne tråd, der har
linket til edbpriser.

--
mvh kajo

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 18-07-06 16:30

"Kajo" <--> skrev i en meddelelse

> forklar forklar!!

Ok, den kommer her, det er fordi det er et indkøbspørgsmål

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 17:00

> Ok, den kommer her, det er fordi det er et indkøbspørgsmål

Nej det er det ikke, spørgeren har på intet tidspunkt nævnt noget om at
købe, han har blot spurgt om en sådan scanner findes.

--
mvh kajo

Fra : KsK

Dato : 18-07-06 21:57

"Kajo" <--> skrev i en meddelelse
:
[...]
det er åbenbart ikke sådan kim og andre ha opfandt spørgsmålet ?? de linke
til edbpriser of så høre det hjemme i indkøb
KsK

Fra : Ukendt

Dato : 19-07-06 00:06

"KsK" <ksk@a11l.dk> skrev i en meddelelse

snip
> :
> det er åbenbart ikke sådan kim og andre ha opfandt spørgsmålet ?? de linke
> til edbpriser of så høre det hjemme i indkøb
> KsK

Så har de måske opfattet spørgsmålet forkert.

Fordi man spørger om der findes en tele så kraftig, at man fra jorden kan
fotografere mennesker på månen, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at man
har tænkt sig at købe en.

--
mvh kajo

Fra : KsK

Dato : 19-07-06 13:36

"Kajo" <--> skrev i en meddelelse
:
[...]

måske og det ha vi andre nok også .. men lad nu det ligge
KsK:

link til edbpriser men lad det nu ligge
http://groups.google.dk/group/dk.fritid.foto/browse_thread/thread/459c3fa2c9e728ec/0f6480b6ffffccd4?lnk=st&q=Scanner+til+papirbilleder%3F&rnum=1&hl=da#0f6480b6ffffccd4

KsK

:
: --
: mvh kajo
:
:

Fra : KSK

Dato : 20-07-06 17:42

"Kajo" <--> skrev i en meddelelse

> [...]
> fotografere mennesker på månen, er ikke nødvendigvis ensbetydende med at

ja eller dig /mig eller alle andre !!! men skidt med det jeg svare på ?

KsK

Ps nu røg jeg igen ud af folkes kill filter ikk også HR stadsgaard tag
kig at chech ip adresse

KsK

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-07-06 18:24

Hej Morten

Ja, Epson og HP laver scannere i 2400x2400 med 'autofeed'
mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Kim

Dato : 13-07-06 19:30

> [...]
> hvert enkelt billede. Findes der en scanner, som selv hiver papirbilledet
> ind, eller på anden måde gør det lettere at scanne billeder? De er

Se f.eks her:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=38&Parent=&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0&Max=&Soegeord=&Check76=426&Direction79=2&Sorted79=&Direction80=2&Sorted80=&Direction81=2&Sorted81=&Equal183=&True6143=&Trueval6143=42110&True2295=&Trueval2295=30930&True2296=&Trueval2296=30931&True25670=&Trueval25670=96770&True27019=&Trueval27019=102273&Submit.x=28&Submit.y=9

Du skal søge efter scannere med arkføder.
Der sælges en del brugte på www.dba.dk
HP lavede en del som var udmærkede.

Mvh, Kim

Fra : Esben

Dato : 13-07-06 19:55

> [...]
> hvert enkelt billede. Findes der en scanner, som selv hiver papirbilledet
> ind, eller på anden måde gør det lettere at scanne billeder? De er

Der findes mange scannere med arkføder, men de kan være hårde ved papiret.
Desuden giver en scanning med traditionel arkføder ikke så god kvalitet, som
en scanning fra glaspladen. Det optimale er en scanner, der trækker papiret
ind på glaspladen, så billedet ligger stille, når det scannes.

--
Esben