Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Antal billeder 350D, 20D
Fra : .J.S...

Dato : 05-07-06 23:43

Kan man se et eller andet sted hvor mange skud en 350D eller 20D har taget
??

Jeg har en af hver, og billed nummeret er næsten det samme på begge, så det
tyder på den tæller videre hvis man flytter rundt på CF kort, og så kan man
ikke stole på billed nummeret.

mvh/JS

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 06-07-06 02:01

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Kan man se et eller andet sted hvor mange skud en 350D eller 20D har taget
> ??

Nej, det mener jeg ikke.

> Jeg har en af hver, og billed nummeret er næsten det samme på begge, så
> det tyder på den tæller videre hvis man flytter rundt på CF kort, og så
> kan man ikke stole på billed nummeret.

Ja, hvis du sætter et kort i med billeder på, tæller den videre der fra. Det
står også i manualen.

mvh Frank

Fra : CanonKnud

Dato : 06-07-06 04:55

..J.S... har bragt dette til os:
> [...]
> tyder på den tæller videre hvis man flytter rundt på CF kort, og så kan man

Kort fra f. eks 350d overfører billeddata til et andet canonkamera,
også
selv om du formaterer, hvad enten det gøres i det ene eller i det
andet kamera. Mine CF.kort er tydeligt mærkede (A95-350d-300d) så jeg
undgår uorden i filrækkefølge. Hvis ulykken er sket, kan du evt.
overføre den sidste korrekte mappe med billeder, fra pc til kort. Det
har jeg gjort et par gange.
mvh Knud

Fra : Michael Holm

Dato : 06-07-06 06:26

Et canon værksted kan se det, ellers ikke.

--M

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-07-06 09:14

"Michael Holm" <MichaelHolm@thismaildontwork.com> wrote in message
> Et canon værksted kan se det, ellers ikke.

Jo

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-07-06 09:13

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> wrote in message
> Kan man se et eller andet sted hvor mange skud en 350D eller 20D har taget
> ??

Jeps, intet problem. Det kan du på alle digital kameraer vil jeg tro. Jeg
bruger selv CS2 til det, men er ikke sikker på de virker i andre formater
end RAW på dene måde jeg bruger.

Åben dit billede, vælg File -> File info -> Advanced ->
Http://ns.adobe.com/exif/1.0/aux -> aux: ImageNumber: XXXX

Se evt screenshot på http://thsch.com/images/framecount.jpg 4486 er antal
skud (selvom min kameratæller siger noget andet, fordi kameraet er blevet
nulstillet.)

Fra : Ukendt

Dato : 06-07-06 11:23

"Thomas Schreiber" <fornavn-efternavn@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skud (selvom min kameratæller siger noget andet, fordi kameraet er blevet

Man behøver nu ikke have CS2.
http://www.opanda.com/en/download/index.html
Her kan man hente en gratis exif viewer. En af parametrene er antal skud med
kameraet.

På Nikon D70 virker det på jpg og raw fremkaldt med Nikon Editor/ Capture.
PS og Capture one stripper informationen.

Gert

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 06-07-06 12:47

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> wrote in message
> [...]
>
> På Nikon D70 virker det på jpg og raw fremkaldt med Nikon Editor/ Capture.
> PS og Capture one stripper informationen.

Fint! Så må hele pointen være at det ikke er noget problem, at se om et
brugt kamera har taget det antal skud sælger siger. Men hvis man arbejder
med elektronik, kan man sikkert resette tælleren anyway

Fra : Martin

Dato : 06-07-06 13:05

Det virker ikke på Canon EOS 20D hvor ImageNumber åbentbart max kan have
værdien 255

Martin

Fra : .J.S...

Dato : 06-07-06 14:54

"Gert Nielsen" <gn_nospam.pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> På Nikon D70 virker det på jpg og raw fremkaldt med Nikon Editor/ Capture.
> PS og Capture one stripper informationen.

Gratis.. ?
Trial er det da vist.

Jeg kan ikke finde noget nummer i en .jpg, og Canon raw filerne kender den
tilsyneladende ikke.

mvh/JS

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 06-07-06 15:35

> Gratis.. ?
> Trial er det da vist.

[klip]

Der er både en købeversion og en gratisversion.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : Michael Holm

Dato : 07-07-06 00:58

> Åben dit billede, vælg File -> File info -> Advanced ->
> Http://ns.adobe.com/exif/1.0/aux -> aux: ImageNumber: XXXX

Cool, mit 20D har så taget 106 billeder......

Det er vist ikke helt præcist. 106000 er tættere på :)

--M

Fra : .J.S...

Dato : 07-07-06 14:20

> [...]
> skud (selvom min kameratæller siger noget andet, fordi kameraet er blevet

Nu har jeg ikke CS2 så det er lidt svært at teste, men i følge indlægget fra
Michael Holm så er det måske ikke shuttercount alligevel ?

Har også prøvet dette noget syrede program :
http://www.sno.phy.queensu.ca/~phil/exiftool/
Det kan liste utroligt mange parametre men jeg kan ikke se en tæller som
ligner noget med shuttercount.

Måske man skal ha noget special service software som kun værkstederne har
for at se antallet i kameraet, hvis det da overhovedet bliver registreret..

mvh/JS

Fra : Michael Holm

Dato : 07-07-06 22:02

> Måske man skal ha noget special service software som kun værkstederne har
> for at se antallet i kameraet, hvis det da overhovedet bliver registreret..

Hvis man kigger godt efter, kan man se et data stik i bunden af batteri
hullet i kameraet. Værkstedet kan koble sig på der, og tale med
kameraet, og se blandt andet hvor mange exponeringer kameraet har taget.

--Michael