Foto
IBM760 5420
Teil 3020
C350: Kan ikke bruge xd kort
Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 01-07-06 15:10

Hej Allesammen

Jeg har et olympus C-350 kamera og har lige købt et 1GB FujiFilm XD M
kort til den. Men den vil ikke læse den.

Jeg har nu været inde på Olympus hjemmeside og set at den kun kan
tage op til 512MB. Kan det virkelig passe??

Min kortlæser kan heller ikke læse kortet, men det er jo også en
gammel kortlæser. Er der noget med at ikke kortlæsere kan tage de her
M kort??

MVH
Jimmi wolff - Der måske gerne snart vil bytte 2 * 512 XD kort til et
1GB XD kort

Fra : Hans

Dato : 01-07-06 16:35

<wolff13@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Måske Olympus er de bedste til at vide, hvad Olympus-kameraer kan og ikke
kan.

Fra : Brian Lund

Dato : 02-07-06 07:52

> [...]
> tage op til 512MB. Kan det virkelig passe??
>
> Måske Olympus er de bedste til at vide, hvad Olympus-kameraer kan og ikke

I manualen til mit tidligere Canon Powershot A75 stod der at kameraet max
kunne klare 512 MB, dog klarede det fint 1024MB... I manualen til min fars
HP 845 stod der at det max kunne klare 256MB, trods det klarer det fint både
1024 og 2048 MB...

Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-07-06 15:03

Brian Lund wrote:
> [...]
> 1024MB... I manualen til min fars HP 845 stod der at det max
> kunne klare 256MB, trods det klarer det fint både 1024 og 2048

Det er en lidt anden sag, da de bruger CF kort, der er mere
stadardiserede (så længe man holder sig til type 1 som passer i
disse kameraer) og bruger et IDE interface - så der bliver ingen
problemer før tidligst ved 2 gb.

XD har vist flere typer ?

Jan

Fra : Esben

Dato : 02-07-06 16:27

> [...]
> et IDE interface - så der bliver ingen problemer før tidligst ved 2 gb.

HP 845 bruger nu SD kort. Det er heller ikke givet at alle 2GB kort fungerer
i det.

--
Esben

Fra : Ukendt

Dato : 01-07-06 19:46

[...]

Hej Jimmi

Har du prøvet at formatere kortet i kortlæseren?

Mvh. Claus Petersen

Fra : wolff13@gmail.com

Dato : 02-07-06 10:19

Claus Petersen skrev:

> Hej Jimmi
>
> Har du prøvet at formatere kortet i kortlæseren?
>
> Mvh. Claus Petersen

Ja, det har jeg prøvet men jeg får bare besked om at der ikke er
nogen disk i kortlæseren.

Jeg kunne jo godt tænke mig at finde ud af om det er kortet der er i
stykker eller om det er mit kamera og kortlæser, der bare ikke kan
læse det.

MVH
Jimmi

Fra : Anders Houmark

Dato : 02-07-06 10:23

wolff13@gmail.com wrote:
> [...]
> M kort??
>
> MVH
> Jimmi wolff - Der måske gerne snart vil bytte 2 * 512 XD kort til et

Det er højst sandsynligt fordi din kortlæser kun kan læse single cell XD
kort, og dit 1gb er multi cell. Måske er det samme historie ved kameraet.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk