Hvilken telefon?
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-06-01 09:07

Hej,

Jeg skal til at finde en erstatning for min t10s, som er for stor og for
dårlig. Jeg er åben for et mærkeskift - telefonen skal opfylde flg.
krav:

- Skal kunne anvendes til at koble op til internet fra en bærbar
computer, enten via kabel eller infrarød modem. Dette har jeg hidtil
gjort med et DI27 modem. Det behøves ikke være indbygget, men det skal
være en mulighed.
- Skal ikke være for stor. Den skal være lille og handy, gerne lidt
"business-agtig" som Ericsson.
- Wap er ikke et krav.
- Må gerne være tri-band.

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 20-06-01 10:15

"Rasmus Nielsen" skrev i en meddelelse

<Snip>Krav til mobilos</snip>

Hvad med en Nokia 6210 eller en Nokia 8850? Jeg syntes de begge er rimeligt
bussiness agtige..... men det er jo dig der bestemmer

Jeg syntes ikke Ericsson T10s er bussiness agtig.... Men Ericsson er pop
agtig... hvem fanden har brug for at skrive SMS'er med et kæmpe tastatur
(chatboard)?

/bm

--
Jeg unlocker din Nokia mobil telefon. Hvis
det er noget der lyder, som en handel så

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-06-01 13:03

> Hvad med en Nokia 6210 eller en Nokia 8850?

8850 er lidt for dyr, 6210 kan det jeg skal bruge (High Speed Data er dog
ikke et krav), men den virker meget stor. Er der andre forslag?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 20-06-01 13:12

Rasmus Nielsen skrev:

> 8850 er lidt for dyr, 6210 kan det jeg skal bruge (High Speed Data er dog
> ikke et krav), men den virker meget stor. Er der andre forslag?

Nokia 8210? Den er ikke dyr....
Nokia 6210 syntes jeg ikke er stor... kender du ikke en der ejer en du kan
låne?

/bm

--
Jeg unlocker din Nokia mobil telefon for 100 kr.
og det er incl. porto tilbage til dig, og på nogle modeller

Fra : Nic

Dato : 20-06-01 13:55

6210. Bedre fon fåes ikke til dig brug...
Just my opinion... :)

Nic

Fra : ®.A.Nielsen.

Dato : 20-06-01 15:48

"Nic" <newsSPAMMER@fogh.com> skrev:
> 6210. Bedre fon fåes ikke til dig brug...
> Just my opinion... :)

Det vil jeg også godt skrive under på!
Den ser stor ud, men fylder meget lidt.... i hvert fald mindre end man
lige tror, den er jo dejlig slank m. standard batteriet monteret.
Jeg har ingen problemer med at finde lommer den kan være i.
Endvidere er udformningen kanon, så den er yderst behagelig at snakke
længe i.
Lyden er ganske god, dog præget af en smule ekko fra telefonens kabinet.
Via et data kabel kan man så redigere og lave sikkerheds kopier af
telefonens opsætning, interne og eksterne (SIM) telefonbog og kalender
kan man holde opdateret (begge veje) med fx. MS Outlook.
Endvidere syntes jeg telefonen virker meget robust, lækker og gennemført
kvalitet hele vejen igennem!
Nogle klager over at menuen er langsom, det syntes jeg nu ikke at kunne
nigge genkendende til.

OBS. Venter på at min N6210 kommer retur fra Fyn, hvor den har fået
monteret Orange lys.... jeg tror det ser fedt ud.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 21-06-01 05:45

> [...]
> telefonens opsætning, interne og eksterne (SIM) telefonbog og kalender
> kan man holde opdateret (begge veje) med fx. MS Outlook.

Det med at re´digere er noget man kan diskutere. Har ikke mødt et program
der kan redigere kontakterne fuldt ud, som iøvrigt er noget af det bedste
jeg har mødt. Fadt at have flere nummere på hver person samlet.

> Endvidere syntes jeg telefonen virker meget robust, lækker og gennemført
> kvalitet hele vejen igennem!

100% enig. Jeg skiftede fra 7110, og har aldrig fortrudt. Har også brugt min
6210 til data.

> Nogle klager over at menuen er langsom, det syntes jeg nu ikke at kunne
> nigge genkendende til.

Med den nyeste software er den en del hurtigere. Fik skiftet software for en
uge siden. Nu går det hurtigere.
--

Mvh.
Kai Hoffmann

Det kan godt være at mad er et modelune,
men jeg tror det er kommet for at blive.

Fra : ®.A.Nielsen.

Dato : 21-06-01 18:39

"Kai Hoffmann" <kai@hoffmann.slet-dette.cc> skrev:

> Det med at re´digere er noget man kan diskutere. Har
> ikke mødt et program der kan redigere kontakterne fuldt
> ud, som iøvrigt er noget af det bedste jeg har mødt. Fadt
> at have flere nummere på hver person samlet.

Det har du helt ret i, de kunne godt have lavet et program
så man kunne redigere ALT, men jeg syntes godt nok kun
at der er tale om bagateller.

> Med den nyeste software er den en del hurtigere. Fik
> skiftet software for en uge siden. Nu går det hurtigere.

Fulgte der nogle nye funktioner med i opdateringen ?

--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : --==JKADK==--

Dato : 20-06-01 14:14

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> wrote in message

> 6210 kan det jeg skal bruge (High Speed Data er dog
> ikke et krav), men den virker meget stor. Er der andre forslag?
>
> Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Den virker måske stor .. men når du først bruger den i det daglige vil du
opdage at den er noget nær perfekt .. hvad størrelsen angår .. funktionerne
er generelt også i top sammen med brugervenlighed ..
min eneste anke er kalenderen .. begrænset af displayet ... derfor fik
firmaet min 6210 igen og jeg snuppede en 7110 fra hylden .. den telefon er f
e d .. overvej den !

MVH

Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 20-06-01 16:00

> [...]
> min eneste anke er kalenderen .. begrænset af displayet ... derfor fik
> firmaet min 6210 igen og jeg snuppede en 7110 fra hylden .. den telefon er

Jeg har også overvejet en 7110, som jeg har prøvet at bruge en gang, men den
er simpelthen for stor. I øvrigt så kan man gå på internettet via en 6210
vha. af den infrarøde port og en bærbar med samme, ikke?

Venlig hilsen, Rasmus Nielsen.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-06-01 16:20

"Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> skrev i en meddelelse
> I øvrigt så kan man gå på internettet via en 6210
> vha. af den infrarøde port og en bærbar med samme, ikke?

Jo, men desværre ikke med HSCSD

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 22-06-01 21:18

"--==JKADK==--" <jkadk@hotmail.com> wrote in message

> "Rasmus Nielsen" <rasmusn@rasmusn.dk> wrote in message
> >
> firmaet min 6210 igen og jeg snuppede en 7110 fra hylden .. den telefon er
> e d .. overvej den !

7110 er da oldgammel og meget ringe til WAP findes da mange bedre på
markedet til det samme..

Fra : Fischer

Dato : 20-06-01 16:32

> Jeg syntes ikke Ericsson T10s er bussiness agtig.... Men Ericsson er pop
> agtig... hvem fanden har brug for at skrive SMS'er med et kæmpe tastatur
> (chatboard)?

Du har ret. På det seneste er Ericssons billigste mobiler blevet meget mere
pop-agtige.
Det ender med at de bliver lige så latterligt teenage-pop agtige som Nokia
......... naaaah, der er langt endnu.

*Fischer

Fra : Bobby

Dato : 21-06-01 09:33

Hej...

Tjaeh, jeg er ikke i tvivl. Vent en måned eller to, så lander Ericsson T39
(forhåbenlig) i butikkerne, og den kan alt det du forlanger, plus meget mere
(GPRS, Bluetooth, indbygget mail-klient osv.)

Den kan det samme som R520m, men i T28 størrelse.

Tele Vanløse har allerede sat den på programmet, og hvis deres pris holder
(2995.-) så siger jeg bare TAK FOR KAFFE - DEN ER SOLGT !!

Mvh. Bobby