Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Håndtering af to digitalkameraer på én com~
Fra : Stefan

Dato : 27-06-06 18:19

Er der nogle, der ved, om det kan lade sig gøre at overføre billeder
fra to forskellige digitalkameraer på én computer, selv om man
selvfølgelig har installeret det software, der fulgte med til de to
kameraer? Jeg tænker, at det netop kan gå galt, fordi man har
installeret to stk. forskellige software til to forskellige
kameraer...eller kan computeren godt finde ud af at adskille de to,
når man vil overføre billeder på computeren? (De to digitalkameraer
er en Ricoh Caplio R4 og en Canon Powershot A610)

Fra : KT

Dato : 27-06-06 18:24

Stefan wrote:
> [...]
> når man vil overføre billeder på computeren? (De to digitalkameraer
> er en Ricoh Caplio R4 og en Canon Powershot A610)

Det skulle gerne virke uden problemer
(i hvert fald hvis de to programmer ikke bruges og man bare tilgår
billederne via stifinder)

Mvh Kim

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-06-06 18:29

Stefan skrev:
> [...]
> når man vil overføre billeder på computeren? (De to digitalkameraer
> er en Ricoh Caplio R4 og en Canon Powershot A610)

Om du vælger at benytte medleverede software eller windows egen: Ingen
problemer (medmindre der er "bugs" i softwaren)Har tidligere benyttet
Canon og Nikon software. Benytter nu blot W, hvor kortlæseren optræder
som drev så snart kortet sættes i. Så kopieres til en til formålet lavet
mappe, navngivet: åååå-mm-dd. Så sorterer stifinder selv mapperne
kronologisk (sorter efter navn)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, june 2006

Fra : Is

Dato : 27-06-06 19:06

"Stefan" <stefan@mfyp.dk> skrev i en meddelelse
[...]
---

Jeg har en Canon IXUS400 & nu også Canon 20D, der er ingen problemer -
benytter ikke samme program til overførsel.

Derimod skal jeg sørge for at min scanner ikke er tilsluttet USB'en --- for
så kan det drille !!

Erik Isager

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 27-06-06 23:47

[...]

Altså jeg er ikke helt med. Du installere driveren Og derefter sætter vel
bare cameraet til din computer via det medfølgende kabel. Så vil det i
stifinder stå som et USB drev, og så kan du via det kopiere dine billeder
over på din PC, hvorefter, hvis det er nødvendigt, efterbehandle dem, via
dit billedbehandlingsprogram.

Men smartere ville være at købe kortlæser, så er du ude over de problemer.

MVH

Per

Fra : Stefan

Dato : 28-06-06 02:14

Den rigtige fotograf skrev:

> [...]
> over på din PC, hvorefter, hvis det er nødvendigt, efterbehandle dem, via

Jeg tænkte blot, at der kunne være problemer i at have installeret to
drivere (til de to kameraer med to vidt forskellige mærker). Der ville
måske kunne opstå problemer i overførselsfasen af billeder fra det
først-installerede kamera, hvis det sidst-installerede kamera har
overskrevet nogle drivere e.l.

Fra : Pico

Dato : 28-06-06 20:22

Stefan wrote:
KLIP
> [...]
> måske kunne opstå problemer i overførselsfasen af billeder fra det
> først-installerede kamera, hvis det sidst-installerede kamera har

Nu skriver du ikke hvilket OS og hvilke overførselsmetode du bruger, det
havde lettet besvarelsen lidt.

På mine XP maskiner har jeg slet ikke installeret nogen drivere fordi
jeg bruger USB og mine 3 kamera tilgås uden problemer.
Vi har også en ældre bærbar der kørere Win98, der har jeg installeret
driverne til 2 af kamerene, der er overhovedet ingen problemer med det
for os.
Pico

Fra : Stefan

Dato : 29-06-06 00:39

Pico skrev:

> [...]
> Vi har også en ældre bærbar der kørere Win98, der har jeg installeret
> driverne til 2 af kamerene, der er overhovedet ingen problemer med det

Jeg bruger Windows XP og overfører billederne via et alm.
interfacekabel (som forbinder kameraet med computeren (USB)).
Er det en kortlæser, der anvender USB uden brug af drivere?
Men hvis Win98 uden problemer kan håndtere kameraer med 2 forskellige
drivere, kan XP vel også...