Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken blitz ?
Fra : J.a.c.o.b

Dato : 27-06-06 10:20

Har set nogle brugte på nettet, men hvad skal man vælge ??

Det er til mit Canon 20D

Canon Speedlite 300 EZ
Canon Speedlite 420 EZ
Canon Speedlite 430 EZ

Hvad er en rimelig pris, de ligger på ca. 700-800 kr.

Er det ligeså gode som Sigma EF 500 DG Super ?

Fra : Christopher Stein

Dato : 27-06-06 10:32

J.a.c.o.b skrev:
> [...]
> Canon Speedlite 430 EZ
>
> Hvad er en rimelig pris, de ligger på ca. 700-800 kr.
>
> Er det ligeså gode som Sigma EF 500 DG Super ?

i det prisleje skal du tage en sigma. De gamle canon EZ understøtter
ikke 20d'eren fuldt ud.. (noget med manglende ettl osv)
jeg har selv sigmaen og på trods af at den ikke er lige så kraftig som
en 580 ex lever den fuldt op til mine behov..

Fra : nero

Dato : 27-06-06 10:38

"J.a.c.o.b" <virker@ik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Canon Speedlite 420 EZ
> Canon Speedlite 430 EZ
>
> Hvad er en rimelig pris, de ligger på ca. 700-800 kr.

Du skal nok IKKE kigge efter EZ modellerne
men EX -og så er prisen nok en anden.

> Er det ligeså gode som Sigma EF 500 DG Super ?

Sigmas EF 500DG Super kan sammenlignes med Canon 550EX,
den kan fung. som master, hvilket 500DG Standard ikke kan.

Fra : nero

Dato : 27-06-06 10:43

"J.a.c.o.b" <virker@ik.dk> skrev i en meddelelse news:44a0f835$0$12679>

> Er det ligeså gode som Sigma EF 500 DG Super ?

Her lidt reviews:
http://www.whichlens.com/index.php?blog=5&title=sigma_ef500_dg_super_vs_canon_550ex_spee&more=1&c=1&tb=1&pb=1

Men du kan sikkert finde andre måske danske reviews.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-06-06 12:37

J.a.c.o.b wrote:

> Hvad er en rimelig pris, de ligger på ca. 700-800 kr.

Du er off-topic, indkøbsspørgsmål hører hjemme i news:dk.fritid.foto.indkoeb

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen