Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse - hvor?
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-06-06 15:02

Jeg har digitalbilleder mange år tilbage og nu må jeg hellere få nogen af
dem fremkaldt.

Hvem laver de bedste billeder til den bedste pris?

PS: Håber det er relevant her - kunne ikke finde mere relevant gruppe.

--
Per, Esbjerg

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-06-06 15:22

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
>
> Hvem laver de bedste billeder til den bedste pris?
>
> PS: Håber det er relevant her - kunne ikke finde mere relevant gruppe.

Hej Per

Spørgsmålet burde nok stilles i dk.fritid.foto.indkoeb.dk

Men prøv at kigge på denne side:

http://digifotopriser.dk/cgi-bin/calc.pl

P.S. Jeg får næsten altid fremkaldt hos BILKA og er indtil videre godt
tilfreds

Lars

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-06-06 15:45

Lars [6710] skrev:

dk.fritid.foto.indkoeb selvfølgelig

Lars

Fra : Jakob

Dato : 26-06-06 13:45

In article <449bf90a$0$13959$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
lars@hoerXXXXlyck.dk says...

> P.S. Jeg får næsten altid fremkaldt hos BILKA og er indtil videre godt
> tilfreds

Der er dog den kæmpe ulempe så vidt jeg kan se at de ikke printer i 3:2
format.

Det kan jeg som dslr ejer hvertfald ikke bruge, ærgeligt.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 26-06-06 15:10

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er dog den kæmpe ulempe så vidt jeg kan se at de ikke printer i 3:2
> format.
>
> Det kan jeg som dslr ejer hvertfald ikke bruge, ærgeligt.

Det kan du da, se her
http://asp07.photoprintit.de/microsite/10021/faq.php?PHPSESSID=1df6052a64a45da0ab2261feff858ad1

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern "NOMORESPAM" ved svar på e-mail.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-06-06 15:14

> Der er dog den kæmpe ulempe så vidt jeg kan se at de ikke printer
> i 3:2 format.

Det gør de skam. Det forudsætter bare, at du selv beskærer dine
billeder hvis de ikke er i 3:2 format.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-06-06 15:23

Per Henneberg Kristensen wrote:
> [...]
>
> Hvem laver de bedste billeder til den bedste pris?
>
> PS: Håber det er relevant her - kunne ikke finde mere relevant gruppe.

Der er en gruppe, der hedder fritid.foto.indkoeb, som er beregnet til det.

Bo //

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 23-06-06 16:13

Der er en gruppe, der hedder fritid.foto.indkoeb, som er beregnet til det.

> Bo //

Nu er det jo en fremkaldelse han ønsker, hvordan man så fremkalder et
digitalt billede, fra et medie, det vil jeg så gerne vide.

Per

Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-06-06 16:34

Den rigtige fotograf wrote:
> Der er en gruppe, der hedder fritid.foto.indkoeb, som er beregnet til det.
>
> Nu er det jo en fremkaldelse han ønsker, hvordan man så fremkalder et
> digitalt billede, fra et medie, det vil jeg så gerne vide.

Jeg tror nok det er en ret almindelig betegnelse. Man bruger jo
almindeligt fotografisk papir, der fremkaldes på vanlig vis. Om billedet
kommer fra at man lyser gennem en trad. film, eller man "printer" med
lys fra een eller anden digital-tingest giver det samme

Selv opfatter jeg ordet "printe" som en proces der ikke bruger
fotografisk papir, men afsætter farve (blæk, toner...) på et stykke papir.

God weekend,

Bo //

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-06-06 16:48

In news:449c04e1$0$15789$14726298@news.sunsite.dk,
Den rigtige fotograf <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote:

> Nu er det jo en fremkaldelse han ønsker, hvordan man så fremkalder et
> digitalt billede, fra et medie, det vil jeg så gerne vide.

Det kunne vi godt bruge energi på at prøve at forklare dig, men det ville
være som at smide perler for svin. Du kan starte med lidt selvstudie: Få
nogen, der er lidt klogere end dig, til at forklare dig, hvad ordet
"fremkalde" betyder og hvordan det er sammensat.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Holm

Dato : 23-06-06 23:23

Der er kun eet korrekt svar: www.pixum.com

--Michael

PS: Skriv selv en lang klage over den forkerte gruppe.....

Fra : Lars [6710]

Dato : 23-06-06 23:40

Michael Holm skrev:
> Der er kun eet korrekt svar: www.pixum.com

Det var da en meget kategorisk udmelding

Jeg betvivler ikke at dine billeder bliver gode der (også), men hvorfor
synes du lige at de er så gode ?

Anvender de ikke også CEWE Color laboratoriet, som en del andre ?

Lars

Fra : Michael Holm

Dato : 24-06-06 11:06

> Anvender de ikke også CEWE Color laboratoriet, som en del andre ?

Jo, men koster 30% eller mindre end de andre der bruger samme lab. De
levere også på et par dage, uanset hvor mange billeder du bestiller -
jeg har bestilt op til 3000 billeder af gangen, og de kommer 3 dage efter.

Jeg har een gang fået billeder, hvor farven var lidt grøn, og sendte en
mail. 3 dage efter havde jeg nye kopier af alle 700 billeder, uden
yderlige kommentarere.

Jeg har fået lavet store print, mange print, med hvide kanter og uden
hvide kanter, og billederne er altid i orden.

Jeg har fået printet mit test-billede ud hos de mest potientielle
konkurrenter, og ingen af dem - heller ikke de der koster de dobbelte -
kunne følge med på alle tangenter. Nogle leverede i dårlig opløsning -
nogen i mærkelige farver, nogen tog 3 uger etc. Pixum levere hurtig,
præcist og uden noget crap. Og så kan man uploade på 10 forskellige
måder, incl. et downloaded program, med HTML, med et java program, via
FTP og nogle flere. De supporter MAC, PC og linux (upload) og alle de
10.000 billeder jeg har fået fremkaldt hos dem ligger stadig på deres
server, under mit login, og har gjort det i de 4 år jeg har brugt dem.

Så jeg er godt tilfreds :)

--Michael

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 24-06-06 11:55

Michael Holm <MichaelHolm@thismaildontwork.com> skrev:

> [...]
> De levere også på et par dage, uanset hvor mange billeder du
> bestiller - jeg har bestilt op til 3000 billeder af gangen, og de

Bilka er (markant!) billigere. 49 øre pr. billede (10cm format) ingen
opstartsgebyr og ingen porto hvis man henter selv. Her tager pixum fra
0,11¤ til 0,15¤ dvs. fra 0,82- til 1,12-
Dertil kommer Pixums porto der er fra godt 20,- og opefter.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jens G

Dato : 24-06-06 14:17

On 24 Jun 2006 10:54:35 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

> [...]
>0,11€ til 0,15€ dvs. fra 0,82- til 1,12-
>Dertil kommer Pixums porto der er fra godt 20,- og opefter.

Jeg har lige fået 20 billeder 10x15 fra Pixum, og det kostede mig
43,31kr. Ikke den store forskel i forhold til at Bilkas prisberegner
får det til 39,95kr.

Hos Pixum har de sommetider nogle tilbud, og for nyligt var det 30cm
billeder til 1,99€. Så hvis man samler lidt sammen af det man vil have
store kopier af, kan man spare en del ved at holde øje med hvornår de
har tilbud.

Kan man fravælge automatisk billedoptimering hos Bilka?

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-06-06 14:32

Jens G skrev:

> Jeg har lige fået 20 billeder 10x15 fra Pixum, og det kostede mig
> 43,31kr. Ikke den store forskel i forhold til at Bilkas prisberegner
> får det til 39,95kr.
Hva' ba ???

Hvis du laver en selvhenter i en BILKA bix så koster 20 stk 10x15 lige
nu 20 x 0.49 kr = 9.80 kr

Det er da en anelse billigere (hvis man selv kan hente)

Lars

Fra : Jens G

Dato : 24-06-06 14:49

On Sat, 24 Jun 2006 15:31:51 +0200, "Lars [6710]"
<lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote:

>Hva' ba ???
>
>Hvis du laver en selvhenter i en BILKA bix så koster 20 stk 10x15 lige
>nu 20 x 0.49 kr = 9.80 kr
>
>Det er da en anelse billigere (hvis man selv kan hente)

Jeg valgte Hjemsendelse til Privatadresse i beregningen, netop fordi
jeg har for langt til en Bilka.

Men hvis man bor i nærheden af en Bilka, eller har større mængder
billeder der skal laves end jeg havde i dette tilfælde, så vinder
Bilka da klart på prisen.

Fra : Lars [6710]

Dato : 24-06-06 15:50

Jens G skrev:

> Jeg valgte Hjemsendelse til Privatadresse i beregningen, netop fordi
> jeg har for langt til en Bilka.

OK så ka' jeg godt se logikken

Lars

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-06-06 16:26

"Lars [6710]" <lars@hoerXXXXlyck.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Hvis du laver en selvhenter i en BILKA bix så koster 20 stk 10x15 lige nu
> 20 x 0.49 kr = 9.80 kr
>
> Det er da en anelse billigere (hvis man selv kan hente)

Ellers kan man bare bestille hos Netto og lave selvhenter der.
Det er samme pris og samme produkt, men der ligger flere Netto end Bilka
butikker rundt omkring på gadehjørnerne.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 01-07-06 01:09

> Ellers kan man bare bestille hos Netto og lave selvhenter der.
> Det er samme pris og samme produkt, men der ligger flere Netto end Bilka
> butikker rundt omkring på gadehjørnerne.

Netto har et opstartsgebyr på 29,75 så der går fidusen ud af det.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 24-06-06 18:44

"Jens G" <nospam051214@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man fravælge automatisk billedoptimering hos Bilka?

Der var en her fra gruppen, der på et tidspunkt havde spurgt dem, og man
kunne ikke fravælge det.

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 24-06-06 14:56

Jens G <nospam051214@kabelmail.dk> skrev:

> Jeg har lige fået 20 billeder 10x15 fra Pixum, og det kostede mig
> 43,31kr. Ikke den store forskel i forhold til at Bilkas
> prisberegner får det til 39,95kr.

20 billeder koster 9,80- hvis du selv henter. Det bliver rigtigt nok
noget dyrere hvis man skal have dem sendt.

> Kan man fravælge automatisk billedoptimering hos Bilka?

Nej. Men jeg har ikke oplevet problemer med nogle af de 500 billeder
jeg har fået "fremkaldt" på det sidste efter en måned i Thailand.

Billederne har jeg selv billedbehandlet hjemme og resultatet er så godt
som hvad der ses på skærmen. Mindre men ubetydelige farveforskelle som
utvivlsomt skyldes mangelfuld kalibrering og profilering af min skærm,
da 1000-2000,- for hardware til den slags er lige i overkanten for min
pengepung.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 01-07-06 01:13

> [...]
>
> Hvem laver de bedste billeder til den bedste pris?
>
> PS: Håber det er relevant her - kunne ikke finde mere relevant gruppe.

Prøv http://www.digitalfotoonline.dk/fremkald.asp
eller http://digifotopriser.dk/

De er begge prissammenligningsdatabaser der løbende undersøger priserne på
markedet.