Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Presse-adgang for freelancere?
Fra : Andrew

Dato : 23-06-06 01:38

Hej

Hvordan får freelance fotografer egentlig adgang til sidelinien/scenekanten
f.eks. til fodboldkampe og andre sports-, kultur- og musikbegivenheder?

Eller er det kun fotografer med faste tilhørsforhold til aviser, dagblade,
etc. der for lov?

Mvh Anders

Fra : Claus Smith

Dato : 23-06-06 04:19

Hvis man har sine forbindelser iorden så kan man ihvertfald komme rigtig
langt, det er min erfaring på det område.

Claus Smith

Fra : fam. Ager

Dato : 23-06-06 05:21

"Andrew" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan får freelance fotografer egentlig adgang til
> sidelinien/scenekanten f.eks. til fodboldkampe og andre sports-, kultur-
> og musikbegivenheder?

Du skal blot meddele din ankomst også kaldet kreditere din ankomst, så
plejer den at være iorden, det er kun ved kongelige og andre VIP. der kan
være skærpet kontrol.

mvh torben

Fra : Michael L

Dato : 23-06-06 09:52

Hvis du kontakter arrangørerne af et event så kan du i langt de
fleste tilfælde få lov til at komme ind, så længe de føler du er
seriøs omkring det du laver og ikke bare fordi du vil gratis ind eller
lign.

Jeg har indtil videre fået ja til alle de events jeg har spurgt om.

Så spørg pænt, forklar dem hvad det er du gerne vil og opfør dig
professionelt så skulle det gerne åbne mange døre.

- Michael Lykke
usphototour.com

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-06-06 12:43

In news:449b37fb$0$20318$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Andrew <andersvalenFjErN@mail.dk> wrote:

> Hvordan får freelance fotografer egentlig adgang til
> sidelinien/scenekanten f.eks. til fodboldkampe og andre sports-,
> kultur- og musikbegivenheder?

Opfører dig og ser ud som en professionel. Det åbner utroligt mange døre.

Du kan jo også prøve at lave dit eget pressekort og se, om det kan åbne
nogen døre.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Andrew

Dato : 24-06-06 11:29

> Opfører dig og ser ud som en professionel. Det åbner utroligt mange døre.
>
> Du kan jo også prøve at lave dit eget pressekort og se, om det kan åbne
> nogen døre.

Jeg kunne godt tænke mig at tage nogle fodboldbilleder ude på Århus Stadion
når sæsonen starter, og det kunne jo være fedt at få lov til at stå ved
sidelinien og fotografere!

MVh Anders

Fra : Nicolai

Dato : 24-06-06 11:52

> Jeg kunne godt tænke mig at tage nogle fodboldbilleder ude på Århus Stadion
> når sæsonen starter, og det kunne jo være fedt at få lov til at stå ved
> sidelinien og fotografere!

Så kan denne anbefales:

http://www.fmdanmark.dk/index.php?pageId=1&id=28

Fra : Søren Blom

Dato : 25-06-06 19:17

"Andrew" <andersvalenFjErN@mail.dk> skrev
> Jeg kunne godt tænke mig at tage nogle fodboldbilleder ude på Århus
> Stadion når sæsonen starter, og det kunne jo være fedt at få lov til at
> stå ved sidelinien og fotografere!

Tror ikke at 1. divisions klubber er så strikse med hvem som kommer og
fotografere til deres kampe
Til den seriøse del af det, så vil jeg forslå dig at tage kontakt til Århus
Elite som er dem som bestemmer på Århus Stadion, for når du siger at du vil
der ned som Free Lance fotograf, så kan det godt være at de alligevel vil
kræve at du har et Pressekort af en art.
Men det korte af det lange, kontakt dem og høre af hvordan du gør.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk