Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dæmpe hvide farver
Fra : Lars Hjortø

Dato : 19-06-06 22:04

Hej

Jeg har taget en del billeder af insekter der sidder i nogle hvide blomster.
Jeg synes at de hvide farver er lige fremtrædende nok, så jeg vil gerne have
dem dæmpet lidt. Det skal helst ikke gå ud over tonen i det hvide, men kun
intensiteten. Hvordan gør jeg nemmest det?
Billederne ligger i Nikons NEF-format og jeg har Nikon Capture Editor og
Photoshop til rådighed.

--
Venlig hilsen Lars Hjortø
Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Jacob

Dato : 19-06-06 22:35

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospam.post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Venlig hilsen Lars Hjortø
> Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Du kan hive i gamme kurven / ændre dens stejlhed

Fra : s.v.nielsen

Dato : 20-06-06 09:18

Jacob wrote:

> Du kan hive i gamme kurven / ændre dens stejlhed

Hvis ikke det hvide er overbeslyst (blocked out)

Søren Videbæk Nielsen

Fra : emj

Dato : 20-06-06 10:34

Lars Hjortø skrev:

> [...]
>dem dæmpet lidt. Det skal helst ikke gå ud over tonen i det hvide, men kun
>intensiteten. Hvordan gør jeg nemmest det?

Hvis det hvide er totalt udbrændt kan du ikke gøre noget. Man kan ikke
hente informationer ud af ingenting.

Hilsen emj

Fra : Ole Larsen

Dato : 20-06-06 11:42

Lars Hjortø skrev:
> [...]
> intensiteten. Hvordan gør jeg nemmest det?
> Billederne ligger i Nikons NEF-format og jeg har Nikon Capture Editor og

Den kan godt være lidt svær, afhængig af materialet. Hvis
lighness/exposure i konverter ikke kan gøre det, må du konv. og
selekte/ændre lightness eller contrast i områderne efter konv. Dodging
er svær at få til at se pæn ud i lyse områder

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, june 2006

Fra : Lars Hjortø

Dato : 20-06-06 19:54

Tak for svarene.

Fik ordnet billederne så de kom til at se noget bedre ud.