Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nogen der ejer en 17-55 F/2.8 USM IS ?
Fra : Nicolai

Dato : 16-06-06 18:28

Som vil dele lidt erfaringer for og imod?

Jeg har en til låns men må erkende jeg ikke er god nok til at vælge mellem
den og 24-70 f/2.8 USM

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : Stig Holmberg

Dato : 16-06-06 21:50

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Som vil dele lidt erfaringer for og imod?
>
> Jeg har en til låns men må erkende jeg ikke er god nok til at vælge mellem
> [...]

Se mit indlæg i denne gruppe fra d. 12.06

Mvh. Stig

Fra : Nicolai

Dato : 16-06-06 22:00

> Se mit indlæg i denne gruppe fra d. 12.06

Men det virker jo som det har fejl fra fabrikken, hvorfor det ikke er nok til
en beslutning? eller?

Fra : Stig Holmberg

Dato : 16-06-06 22:12

> Men det virker jo som det har fejl fra fabrikken, hvorfor det ikke er nok
> til en beslutning? eller?
Hvorfor stoler du ikke på hvad du selv ser?- og hvis du ikke kan se forskel
er det jo ligemeget hvad du vælger, hvis vi andre skal hjælpe dig må du
poste nogen testskud.

Og det er jo 2 vidt forskellige zoomområder, så hvis du skal bruge dem på et
APS-C kamera er 24-70 ikke noget allround objektiv, der bliver den jo til
ca. 38-112 mm.

Problemet er det du kalder for "fejl fra fabrikken" nærmere er variationer i
produktionen, og du kan være heldig at finde et godt eksemplar.

Mvh. Stig

Fra : Nicolai

Dato : 16-06-06 22:26

> Problemet er det du kalder for "fejl fra fabrikken" nærmere er variationer
> i produktionen, og du kan være heldig at finde et godt eksemplar.

Bare ikke godt nok men tak for input

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-06-06 00:45

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> Som vil dele lidt erfaringer for og imod?
>
> Jeg har en til låns men må erkende jeg ikke er god nok til at vælge mellem
> den og 24-70 f/2.8 USM

Nogle reviews her
http://www.fredmiranda.com/reviews/showproduct.php?product=303&sort=7&cat=27&page=3
og her
http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/canon_1755_28/index.htm. Ingen tvivl
om at den er god. Efter min mening, så er 17-55 god til 1.6 crop og 24-70
til full frame.
F/2.8 aktiverer high precision AF.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse

Fra : Nicolai

Dato : 17-06-06 06:43

> Nogle reviews her
> [...]

Dem havde jeg fået googlet.

> om at den er god. Efter min mening, så er 17-55 god til 1.6 crop og 24-70
> til full frame.

Jeg har 1.6 Crop men drømmer da om fullframe inden for et år eller 2.

> F/2.8 aktiverer high precision AF.

Som tommelfingerregel eller er der noget specifikt til den udtalelse?

Mej ja, f/2.8 skal det være.

Fra : JDD

Dato : 17-06-06 07:20

> Jeg har 1.6 Crop men drømmer da om fullframe inden for et år eller 2.

så hold dig væk fra EFs, og køb en 16-35 som allround in til da.

Fra : Nicolai

Dato : 17-06-06 09:20

> så hold dig væk fra EFs, og køb en 16-35 som allround in til da.

24-70 it is så.

Fra : JDD

Dato : 19-06-06 16:35

> 24-70 it is så.

Ja hvis du har brug for f2.8, elers ville jeg nok heller have zoom området
24-105
Har du brug for mere vidvinkel så som sagt en af de 2 fullframe vidvinkel
zoomer vil kunne gå længere ned, og du vil have den store vidvinkel hvis du
går over på FF senere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-06-06 21:07

In news:4493bb39$0$2106$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Nicolai <spam2005@nifo.dk> wrote:

> 24-70 it is så.

Den bliver du glad for, når det nu skal være zoom.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Hans Kruse

Dato : 17-06-06 09:06

> Dem havde jeg fået googlet.

> Jeg har 1.6 Crop men drømmer da om fullframe inden for et år eller 2.

> Som tommelfingerregel eller er der noget specifikt til den udtalelse?

Bare en ekstra kommentar, da begge jo er f/2.8. Både 20D/30D, 5D har high
precision AF ved f/2.8 eller bedre. >f/2.8 er der kun normal kryds sensor
uden den bedre præcision. Så kun for at understøtte valget af f/2.8.

Fra : Nicolai

Dato : 17-06-06 09:21

> Bare en ekstra kommentar, da begge jo er f/2.8. Både 20D/30D, 5D har high
> precision AF ved f/2.8 eller bedre. >f/2.8 er der kun normal kryds sensor
> uden den bedre præcision. Så kun for at understøtte valget af f/2.8.

Har du url så jeg kan savle?