Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
om batteriforbrug
Fra : bl

Dato : 16-06-06 07:50

nu vil jeg købe et andet kamera.
mit nuværende tager udemærkede fotos, men
når jeg har taget ca 25 er batterierne flade.
Jeg kører med genopladelige 2500, - jeg slukker skærmen, og alligevel kun ca
25 billeder.
kan nogen anbefale et kamera som tager mange fotos , så jeg ikke skal gå
rundt med 4 sæt opladte batterier i fototasken.
venligst jr

Fra : Brian Lund

Dato : 16-06-06 08:26

> [...]
> kan nogen anbefale et kamera som tager mange fotos , så jeg ikke skal gå
> rundt med 4 sæt opladte batterier i fototasken.

Uanset hvad du vælger så burde alle nyere kamera holde mindt 200 billeder på
en opladning...

Brian

Fra : Leif Langgaard

Dato : 16-06-06 12:16

"bl" <rentzmann@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan nogen anbefale et kamera som tager mange fotos , så jeg ikke skal gå
> rundt med 4 sæt opladte batterier i fototasken.

Hej

Hvis du lader batterierne på en gammel lader med intern timer som er lavet
til f.eks. 600mah, kommer der heller ikke mere i dine batterier, bare en
tanke jeg fik!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 22:16

bl skrev:
> [...]
> kan nogen anbefale et kamera som tager mange fotos , så jeg ikke skal gå
> rundt med 4 sæt opladte batterier i fototasken.

Det hurtige svar er et digitalt SLR kamera. Det var blandt flere, en af
årsagerne til at jeg erstattede mit Nikon CP 4500 med et Nikon D70.
LCD skærmene, som sidder på mange ikke-SLR, bruger meget strøm, og hvis
man bruger den til at søge med, holder batteriet ikke længe. For CP4500
skulle jeg have mindst to batterier med til en almindelig
familiefødselsdag.
D70'eren kan tage over 1000 billeder på en opladning. Naturligvis
afhængig af, hvor meget man bruger LCD skræmmen, men den er ikke
nødvendig at bruge overhovedet.
Jeg har kun erfaring med Nikon, men det samme gælder sikkert også for
andre DSLR kameraer f.eks. Canons.

-Gert