Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
HP R817 batteri problemer ??
Fra : KE Kofod

Dato : 16-06-06 07:18

Hej kære venner.
Jeg har mig et HP R817 kamera, men den æder mit batteri op !!!.
Lader jeg op og mit kamera bare står i 1½ dag uden brug, er mit batteri
fladt !!!.
Jeg har nu 2 gange fået nyt batteri ved HP men det har ikke løst mit
problem, er der andre der kender dette problem ?.
Mvh. KE Kofod

Fra : Just Me

Dato : 16-06-06 07:32

hmm Nu er HP jo ikke det bedste kamera mærke...

73´s

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-06-06 08:25

KE Kofod skrev:
> [...]
> batteri fladt !!!. Jeg har nu 2 gange fået nyt batteri ved HP men
> det har ikke løst mit problem, er der andre der kender dette problem

HP R817 har, ifølge klagerne i de forskellige
fora, en temmelig ringe batterilevetid.
Normen siger max 100 billeder pr. opladning.
Men hvis dit kamera aflader på 1,5 dag, tyder
det på en fejl i kameraet. Bliver det varmt?

Peter Schrøder

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-06 16:41

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Normen siger max 100 billeder pr. opladning.
> Men hvis dit kamera aflader på 1,5 dag, tyder
> det på en fejl i kameraet. Bliver det varmt?

Hej
HP har ofte opdateringer til softwaren i cameraer, måske der også er en til
R817
Jeg havde en masse knas med et 307 (tror jeg det var ) hvor HP support
forlangte at jeg skiftede software
Det hjalp dog ikke, på tænd-sluk funktionen og de sendte et nyt med budfirma
under garantien...
Endda på trods af at det gamle var ætset med tyverimærke, intet problem..
mvh
Preben

Fra : KE Kofod

Dato : 16-06-06 17:57

Hej Preben.
Tak for info.
Ja den bliver varm, dog ikke under brug, men under opladning bliver den
varm.
Ja det med softwaren, ja jeg har lige opdateret firmwaren til version 10.
Jeg synes den tager nogle gode billeder, men er meget skuffet over mine
problemer med batteriet.
HP sender mig nu en ny HP R817, ja det er nu nummer 3.
Mvh. KE Kofod / oz1bin

Fra : Jacob

Dato : 16-06-06 20:19

> [...]
> problemer med batteriet.
> HP sender mig nu en ny HP R817, ja det er nu nummer 3.

Jeg har desværre også en hp 817 på arbejdet. Jeg syntes det stinker i alle
andre henseender end batteri levetiden. på et tidspunkt havde det været væk
fra sin plads i 2 uger og havde taget lidt over 400 billeder. da jeg fandt
kameraet hos en kolega viste det stadig fuldt batteri. Han nægtede at han
havde ladet på det. så kameraet eller den holder du sætter kameraet i er
defekt. måske strømforsyningen til kameraet leverer for lav en spænding.