Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvordan fjerne datostempel på billeder?
Fra : Susanne

Dato : 15-06-06 10:22

Hej,

Jeg bruger et billedbehandlingsprogram der hedder Macromedia Fireworks 8 og
vil høre om der er nogle der ved hvordan man kan fjerne det datostempel som
automatisk kommer på billederne.

Hvis man f.eks. vil bruge det til at hænge på væggen ser det jo ikke så pænt
ud med sådan et stort datostempel på, så jeg håber på lidt hjælp....har
fundet noget der hedder en "magic wand" der ligesom indrammer tallene
separat, men jeg har været inde i søge-/hjælp-funktionen og kigge rundt men
er ikke blevet klogere på hvordan jeg skal gøre videre - hvis det
overhovedet er dette værktøj jeg skal bruge.....

På forhånd tak for hjælpen

Mvh.
Susanne.

Fra : Brian Lund

Dato : 15-06-06 15:34

> [...]
> er ikke blevet klogere på hvordan jeg skal gøre videre - hvis det
> overhovedet er dette værktøj jeg skal bruge.....

Clone tool kan bruges, det kan dog være upraktisk, eller endda umuligt lave
det godt, hvis der var mange detaljer under stemplet...
Så kan du lære at man ikke skal bruge dato-stempel på billeder! ;) -
Desuden, hvis det er taget digitalt, så har du jo datoen i EXIF.

Brian

Fra : Susanne

Dato : 15-06-06 15:49

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> skrev

"..."
> Så kan du lære at man ikke skal bruge dato-stempel på billeder! ;) -
> Desuden, hvis det er taget digitalt, så har du jo datoen i EXIF.
".."

Hmmm...ja, men synes nu det er så smart med det datostempel, _undtaget_ når
man skal bruge billedet som portræt e.l.
Men vil da overveje dit forslag (jeg går ud fra at EXIF betyder under
billedets "egenskaber"...?).

/Susanne.

Fra : Brian Lund

Dato : 15-06-06 16:28

> [...]
> man skal bruge billedet som portræt e.l.
> Men vil da overveje dit forslag (jeg går ud fra at EXIF betyder under

EXIF er informationer der er gemt i billedfilen, de ændrer ikke på det
synlige billede, men gemmer en masse information om bla. dato, lukkertid,
blænde, kameramodel osv! EXIF kan vist også ses under egenskaber ja, men kan
ikke lige be/afkræfte det, da jeg ikke bruger windows XP...

http://da.wikipedia.org/wiki/EXIF

Brian

Fra : SpookiePower

Dato : 15-06-06 15:22

Prøv i dk.edb.grafik der har de mere styr på billedebehandlings
programmerne.

--
Mit fotoalbum
www.photo.activewebsite.dk

Fra : Susanne

Dato : 15-06-06 15:47

"SpookiePower" <boxjunk2600@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv i dk.edb.grafik der har de mere styr på billedebehandlings
> programmerne.
>
> --
> Mit fotoalbum
> www.photo.activewebsite.dk