Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Argggg rawshooter lad mine filer være....
Fra : Jakob

Dato : 13-06-06 21:38

Jeg bruger rawshooter og har et problem der er ved at drive mig til
vandvid.

Hvordan sætter jeg programmet op så det lader mine NEF filer være,
istedet for at foreslå alle mulige forbedringer der gør alt værre ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kjeld

Dato : 14-06-06 00:08

Rawshooter rører vel ikke ved dine raw filer, eller hvad mener du ?
Kjeld

Fra : Jakob

Dato : 14-06-06 08:46

In article <448f4557$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>,
kjeldkjaer@dbmail.dk says...
> Rawshooter rører vel ikke ved dine raw filer, eller hvad mener du ?
> Kjeld

Jeg mener at når jeg prøver at åbne en stak filer så korrigerer
rawshooter automatisk en masse parametre som hvidbalance, eksponering
etc.

Det er pis.. irreterende at jeg manuelt skal fjerne alle disse
foreslåede korrektioner hele tiden da jeg ikke ønsker noget automatik
overhovedet.

Derfor efterlyser jeg hvordan man får rawshooter til at opføre sig helt
neutralt og ikke komme med forslag til "forbedringer".

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 14-06-06 10:14

"Jakob" <nomail@invalid_still.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor efterlyser jeg hvordan man får rawshooter til at opføre sig helt
> neutralt og ikke komme med forslag til "forbedringer".

Det gør min rawshooter ikke, så det må da være noget du har sat den til...?
(bruger i øvrigt rawshooter essentials) Du har ikke været inde og pille i
processing bias parameteres?

mvh Frank

Fra : Jakob

Dato : 14-06-06 12:06

In article <448fd35b$0$11171$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, mia-
frank@detteskalslettes.stofanet.dk says...

> Det gør min rawshooter ikke, så det må da være noget du har sat den til...?
> (bruger i øvrigt rawshooter essentials) Du har ikke været inde og pille i
> processing bias parameteres?

Ved ikke om det er fordi det er premium udgaven. Jeg har selvfølgeligt
kigget i settings men kan ingen option finde.

Det program er ved at diskvalificere sig selv.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Kjeld

Dato : 14-06-06 12:55

Jeg har også Premium udgaven, og den gør slet ikke det du beskriver. Den
viser billederne med kameraets WB og så iøvrigt intet andet. Prøv at
afinstallere/geninstallere programmet. Det er et fremragende program, som du
garanteret bliver glad for.

Fra : Per

Dato : 14-06-06 13:57

> [...]
> kigget i settings men kan ingen option finde.
>
> Det program er ved at diskvalificere sig selv.

I menuen findes en funktion til standard behandling af billederne mener jeg.

Fra : Jakob

Dato : 14-06-06 15:31

In article <449007a9$0$67262$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, no@tak.dk
says...

> I menuen findes en funktion til standard behandling af billederne mener jeg.

OK jeg prøver at lede igen.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 14-06-06 20:33

> [...]
>
> Jeg mener at når jeg prøver at åbne en stak filer så korrigerer
> rawshooter automatisk en masse parametre som hvidbalance, eksponering

Måske et dumt spørgsmål:
Det er vel ikke billeder som du selv tidligere har været inde og justere på
?
Du kan nemt se om der ligger et bibliotek som hedder ".RWSettings" hvor der
ligger nogle små filer som hedder "rws" som extension, hvor RawShooter
parametre for hvert billede ligger i.

> Det er pis.. irreterende at jeg manuelt skal fjerne alle disse
> foreslåede korrektioner hele tiden da jeg ikke ønsker noget automatik
> overhovedet.

Man kan fjerne alle korrektionerne undtaget hvidbalance på et billede ved at
trykke på "Reset Image Corrections" pilen i øverste højre hjørne på
"Correct" panelet (eller short-key Alt-Z).

> Derfor efterlyser jeg hvordan man får rawshooter til at opføre sig helt
> neutralt og ikke komme med forslag til "forbedringer".

Det gør RawShooter Premium heller ikke hos mig.
Jeg ved faktisk ikke hvordan jeg skal få den til at sætte hvidbalance
automatisk på alle billeder (man kan sætte samme hvidbalance på mange med
cut-and-paste).
Man kan i menuen "Processing Parameters" sætte parametre som "Exposure bias"
som vil blive påtryk alle billeder.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : KsK

Dato : 14-06-06 20:38

: Måske et dumt spørgsmål:
: Det er vel ikke billeder som du selv tidligere har været inde og justere

: ?
næ jeg gætte også på det er fordi han ha leget med dem i PictureProject
eller Nikon Captur "lorte programmer"

KsK

Fra : Lars [6710]

Dato : 14-06-06 22:37

KsK skrev:

> næ jeg gætte også på det er fordi han ha leget med dem i PictureProject
> eller Nikon Captur "lorte programmer"
>
> KsK

RawShooter korrigerer da vel ikke noget blot fordi der er justeret i RAW
filen vha andre programmer ??

Der er med garanti sat en række default parametre under "Processing
Bias Parameters".
De kan, ihvertfald i min version af RawShooter, nulstilles, og så kører
programmet som standard igen

Lars

Fra : Jakob

Dato : 14-06-06 23:40

In article <44908181$0$46981$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
lars@hoerXXXXlyck.dk says...

> Der er med garanti sat en række default parametre under "Processing f
> Bias Parameters".
> De kan, ihvertfald i min version af RawShooter, nulstilles, og så kører
> programmet som standard igen

Det er der altså ikke. Det ser ud til at det sker når jeg åbner en række
nye billeder. JEg vil prøve igen og måske geninstallere men mystisk er
det.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Mogens Hansen

Dato : 15-06-06 16:41

> JEg vil prøve igen og måske geninstallere men mystisk er
> det.

Der er kommet en version 1.0.3 build 77, hvis du ikke allerede har hentet
den.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jakob

Dato : 14-06-06 23:20

In article <44906587$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>, ksk@all.dk
says...

> [...]
> på
> : ?
> næ jeg gætte også på det er fordi han ha leget med dem i PictureProject

Du gætter forkert.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jakob

Dato : 14-06-06 23:19

In article <44906469$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
mogens_h@dk-online.dk says...

> Måske et dumt spørgsmål:
> Det er vel ikke billeder som du selv tidligere har været inde og justere på

Helt ok men det er det altså ikke. Det sker når jeg loader billeder
første gang. Der er billeder der bliver roteret, og nogle bliver sat
helt skævt i hvidbalance så de overstyrer vildt. Derudover er der
autokorrektur af eksponering og andet irreterende.

> Man kan fjerne alle korrektionerne undtaget hvidbalance på et billede ved at
> trykke på "Reset Image Corrections" pilen i øverste højre hjørne på
> "Correct" panelet (eller short-key Alt-Z).

OK det er selvfølgelig nemmere men jeg ville helst helt undgå det.

> Det gør RawShooter Premium heller ikke hos mig.

Det er sgu for underligt. Nå jeg kigger mere på det.

--
Venlig hilsen

Jakob