Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon 350d og 2 batterier til 200 billeder~
Fra : Nicolai

Dato : 11-06-06 17:51

VAr til flyshow idag med mit Canon 350d og min 70-200 USM IS linse.

Efter 100 billeder gik mit batteri fladt uden varsel.

Heldigvis havde jeg et reserve. Efter 100 mere skete det samme :( :( :(
Med andre ord - har 500 færre billeder med hjem - mindst.

Normalt synes jeg at jeg runder 500+ inden der er problemer. Hvad mon der er
sket?

Kamerafejl der sluger batt? Linsefejl der sluger batt? Varmen?

--

Med venlig hilsen / Best regards
Nicolai

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 11-06-06 18:05

On Sun, 11 Jun 2006 18:50:42 +0200, "Nicolai" <spam2005@nifo.dk>
wrote:

> [...]
>sket?
>
>Kamerafejl der sluger batt? Linsefejl der sluger batt? Varmen?
Hmmm.. det lyder ikke godt ! var også selv i Skrydstrup ( det var vel
der du var ? )
Jeg tog 257 pics med et uoriginalt batteri og den viser stadig fuld
styrke på dispayet, så det du har oplevet lyder ikke normalt
Mogens

Fra : Brian Lund

Dato : 11-06-06 18:14

> [...]
er
> sket?
>
> Kamerafejl der sluger batt? Linsefejl der sluger batt? Varmen?

IS aktiveret?

IS bruger en masse strøm..!
Måske er dine batterier ved at dø?

Brian

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-06 18:12

> IS aktiveret?

2000 i lukketider så nej.

> Måske er dine batterier ved at dø?

25 opladninger? original.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-06-06 19:34

"Brian Lund" <geronimo@-FORKERT-mobilixnet.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> IS aktiveret?
>
> IS bruger en masse strøm..!

Nej.
Det bruger da strøm, men ikke så meget at jeg bemærker at batterilevetiden
er væsentlig forskellig.
Jeg kan tage hundredevis billeder med IS aktivt og bruge det i adskellige
dage på een opladning.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Is

Dato : 11-06-06 20:50

> IS aktiveret?

Og så undre en nybegynder sig lidt !!

køling er det vel ikke men hvad er det så lige IS står for ??

Erik Isager

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-06 18:12

> Efter 100 billeder gik mit batteri fladt uden varsel.

Og satte dem naturligvis til opladning nu jeg erk ommet hjem. Det ene viser
fuld opladet efter 20 minutters opladning...

Hvad mon der sker?

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-06 19:59

> Og satte dem naturligvis til opladning nu jeg erk ommet hjem. Det ene viser
> fuld opladet efter 20 minutters opladning...

Batteri 1 tog 20 mins at oplade - ligner en batt-failure?
Batteri 2 tog halvanden time som det skulle.

Det KUNNE ligne det ene kun var halvfyldt og det andet defekt?

Det KAN være sort uheld så - ellers må det næsten være kameraet?

Fra : Brian Lund

Dato : 12-06-06 11:58

> [...]
>
> Det KUNNE ligne det ene kun var halvfyldt og det andet defekt?
>
> Det KAN være sort uheld så - ellers må det næsten være kameraet?

Det lyder som fladt batteri+defekt batteri!
Prøv at tage en masse billeder med det "defekte" igen, med et andet
objektiv, tror det er batteriet den er gal med!

Brian

Fra : Nicolai

Dato : 12-06-06 12:01

> Det lyder som fladt batteri+defekt batteri!
> Prøv at tage en masse billeder med det "defekte" igen, med et andet
> objektiv, tror det er batteriet den er gal med!

Håber. Prøver idag.

Fra : Nicolai

Dato : 13-06-06 18:10

> Batteri 1 tog 20 mins at oplade - ligner en batt-failure?
> Batteri 2 tog halvanden time som det skulle.
>
> Det KUNNE ligne det ene kun var halvfyldt og det andet defekt?

Ovenstående må være det rigtige.

Har lige testet ny linse med kameraet, og der var der flere gange en udsving
i lysstyrken i søgeren - altså i tallene set igennem søgeren.

Virker som om batteriet er ustabilt?

Fra : aon

Dato : 11-06-06 18:50

Hej Nicolai !

Det er ikke varmen, jeg tog 900 billeder idag med 1 batteri og så var det
også fladt !
Jeg brugte IS til de 700 billeder !

mvh
aon
http://photosbyanders.fotopic.net/

Fra : Nicolai

Dato : 11-06-06 18:58

> Det er ikke varmen, jeg tog 900 billeder idag med 1 batteri og så var det
> også fladt !
> Jeg brugte IS til de 700 billeder !

Netop.

Så er det kamera eller linse. Skidt skidt skidt.

Fra : Christian Iversen

Dato : 11-06-06 23:56

Nicolai wrote:

> Netop.
>
> Så er det kamera eller linse. Skidt skidt skidt.

Ved du om _opladeren_ virker?

--
| Christian Iversen | Horses would come upstairs. Not to play |
| chrivers@iversen-net.dk | cards necessarily |

Fra : Nicolai

Dato : 12-06-06 05:50

> Ved du om _opladeren_ virker?

Det har den gjort indtil igår så ;) - men nu får vi se. Det ene battery KAN
jo være failed når det kun vil have strøm i 20 minutter.

Det har så holdt til 25 opladninger...

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-06-06 11:02

Nicolai skrev:

> Det har så holdt til 25 opladninger...

Det kan jo også være noget så banalt som
manglende kontakt i opladeren. Eftersom opladeren
slår fra når modstanden bliver for høj, tror den
måske at batteriet er fuldt opladet.
Prøv at rense alle kontaktpunkter, både på oplader
og batterier.

Peter Schrøder

Fra : Jacob

Dato : 12-06-06 20:25

"Peter Schrøder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> slår fra når modstanden bliver for høj, tror den
> måske at batteriet er fuldt opladet.
> Prøv at rense alle kontaktpunkter, både på oplader

ikke helt. ogdog.
laderen lader hver celle op til 4.1-4.2V så er batteriet ladet ca 75% op.
så holder den spændingen til batteriet ikke sutter mere i sig. når den sider
100% er ladestrømmen under 50mA sådan ca.

Jacob

Fra : Lars Clausen

Dato : 11-06-06 21:00

Is wrote:

> Og så undre en nybegynder sig lidt !!
>
> køling er det vel ikke men hvad er det så lige IS står for ??

Image Stabilization. Bruger gyroskoper til at registrere bevægelser
og flytte et element for at korrigere for dem, hvilket reducerer
uskarphed ved håndholdte billeder. Kaldes OS hos Sigma og VR hos
Nikon.

-Lars

Fra : Is

Dato : 11-06-06 21:14

> [...]

og flytte et element for at korrigere for dem, hvilket reducerer
uskarphed ved håndholdte billeder. Kaldes OS hos Sigma og VR hos

Mange tak .

Erik Isager

Fra : Christian Iversen

Dato : 11-06-06 23:56

Lars Clausen wrote:

> [...]
> og flytte et element for at korrigere for dem, hvilket reducerer
> uskarphed ved håndholdte billeder. Kaldes OS hos Sigma og VR hos

Og AS hos Minolta :)

--
| Christian Iversen | The southern France collaborated with the |
| chrivers@iversen-net.dk | Germans, embarrassing. So since then |

Fra : Mogens Hansen

Dato : 12-06-06 06:35

"Christian Iversen" <chrivers@iversen-net.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Og AS hos Minolta :)

Som så blev til Super SteadyShot efter Konica Minolta solgte fotogruppen til
Sony
Pentax kalder det tilsvarende system Shake Reduction.

Til forskel fra Canon, Nikon og Sigma, så sidder Pentax , Konica Minolta og
Sony systemet i kamerahuset i stedet for i objektivet.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : ;o\)-max-

Dato : 12-06-06 09:57

"Nicolai"
> [...]
> sket?
>
> Kamerafejl der sluger batt? Linsefejl der sluger batt? Varmen?

Har du mulighed at lave en de/recharge på din lader, ikke fordi
jeg tror det vil hjælpe, dit batteri lyder meget sygt, men et forsøg
værd inden du sender det ind -garantien gælder vel stadig.
Sikke et uheldigt tidspunkt - med 2 batterier der fejler er det
jo nok kameraet der har noget overgang et eller andet sted,
havde et lignende problem med et Fujikamera -sendte det til
Tyskland og fik det repareret på en uge.. -max-

Fra : Nicolai

Dato : 12-06-06 11:14

> Har du mulighed at lave en de/recharge på din lader, ikke fordi
Jeg savne netop denne mulighed, men må undvære.

> værd inden du sender det ind -garantien gælder vel stadig.
Jeps.

> [...]
> havde et lignende problem med et Fujikamera -sendte det til
> Tyskland og fik det repareret på en uge.. -max-

Jeg HÅBER som sagt det ene var halvfyldt og det andet defekt - men er helt
enig i det må være kameraet / linsen

Fra : JJ

Dato : 12-06-06 13:41

Nicolai wrote:
> [...]
> sket?
>
> Kamerafejl der sluger batt? Linsefejl der sluger batt? Varmen?

Som de fleste gætter på vil jeg tro det er batterierne. Har selv 2
orginale batterier til 350D. Det første som fulgte med kameraet kan tage
ca. 150 billeder, det andet lidt nyere kan klare mere end 400. Det
kedelige er at det som fulgte med altid har været dårligt. Så jeg tror
altså at Canon har lidt problemer med kvaliteten :(

Jeg vil helt klart købe et uoriginalt batteri næste gang!

Mvh
Jan

Fra : Nicolai

Dato : 12-06-06 17:27

> [...]
> det som fulgte med altid har været dårligt. Så jeg tror altså at Canon har

Mine har ellers begge leveret varen fra start - 500+ billeder.

Men jeg håber det er dem!

Fra : aon

Dato : 12-06-06 19:22

"JJ" <no@thanks.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> altså at Canon har lidt problemer med kvaliteten :(
>
> Jeg vil helt klart købe et uoriginalt batteri næste gang!

Hej Jan !

Jeg kører stadig med det originale og har ladet 10-11 gange og taget 5300
billeder, så indtil videre virker det originale perfekt !

Fra : Thore

Dato : 12-06-06 13:59

> [...]

>sket?
>
>Kamerafejl der sluger batt? Linsefejl der sluger batt? Varmen?

Hej...
Har også et 350D... med den samme "fejl", men jeg har opdaget en
løsning. Mit batteri kan melde tomt på underlige tidspunkter - det være
efter 20-30 eller 200 billeder.

Jeg åbner batterilågen, og trykker den orange knap så batteriet kommer
ca. 10 mm ud (væk fra kontakterne) i 2 sek. Monterer det igen, så kører
det gerne 500 billeder...

<naiv>
Har ikke kontaktet Canon, men vil tro der skal en firmware-update til så
er det rettet...:)
</naiv>

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK2700 Brønshøj / DK2620 Albertslund

Se min hobbyside: www.RacePhoto.dk

Fra : Nicolai

Dato : 12-06-06 17:28

> [...]
> det gerne 500 billeder...
>
> <naiv>
> Har ikke kontaktet Canon, men vil tro der skal en firmware-update til så

Konge information - tak for det!

(Har bestilt en enkelt uoriginalt - så har jeg fremover 2 xtra i tasken - det
må være nok)

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-06-06 18:57

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> (Har bestilt en enkelt uoriginalt - så har jeg fremover 2 xtra i tasken -
> det må være nok)

Hvor? Er nemlig også på udkig efter et.

mvh Frank

Fra : Nicolai

Dato : 12-06-06 19:14

www.batterier.dk - 199,- MED forsendelse

Fra : MOA

Dato : 12-06-06 19:17

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> www.batterier.dk - 199,- MED forsendelse

Hvorfor ikke på ebay? der kan man typisk finde dem til 1-2 euro stykket, har
selv købt et der og det virker fint.

Morten

Fra : Nicolai

Dato : 12-06-06 21:39

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> wrote in message

> www.batterier.dk - 199,- MED forsendelse

Eller qxl.dk, hvor de sælges for 75,- kr

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 13-06-06 19:48

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> www.batterier.dk - 199,- MED forsendelse

Ok, tak.

Tror jeg prøver ebay, qxl eller lignende.

mvh Frank

Fra : JJ

Dato : 14-06-06 09:04

Thore wrote:
> [...]
> det gerne 500 billeder...
>
> <naiv>
> Har ikke kontaktet Canon, men vil tro der skal en firmware-update til så

Jamen jamen, du har ret! Har nu selv prøvet. Batteri indikatoren viste
at batteriet var helt afladet på trods af at jeg har taget under 150
billeder. Ud med batteriet og ind igen. Nu viser det fuldt opladet. Så
et eller andet er ikke helt som det bør være :(

Jeg har forøvrigt seneste firmware installeret.

Tak for tippet Thore.

/Jan

Fra : Thore

Dato : 14-06-06 15:23

On Wed, 14 Jun 2006 10:04:06 +0200, JJ <no@thanks.net> wrote:

> [...]
>et eller andet er ikke helt som det bør være :(
>
>Jeg har forøvrigt seneste firmware installeret.

Selv tak...:)

Fra : Ole Hetland

Dato : 15-06-06 13:40

Nicolai wrote:
> [...]
> der er sket?
> Kamerafejl der sluger batt? Linsefejl der sluger batt? Varmen?

Hej Nicolai

Jeg tror ikke dine batterier fejler noget.
Jeg har oplevet det samme her i denne tid med lav luftfugtighed.
Jeg tror, at 350D har "Kontaktproblemer".
Hvis jeg tager det tilsyneladende flade batteri ud - fugter kontaktfladerne
lidt med spyt - og sætter batteriet i kameraet igen, så kører det bare
videre.
Desværre har jeg nok gået og genopladet halvtomme batterier et stykke tid,
indtil jeg fandt løsningen.

Med venlig hilsen
Ole
www.bredeole.dk

Fra : Nicolai

Dato : 15-06-06 16:31

> [...]
> videre.
> Desværre har jeg nok gået og genopladet halvtomme batterier et stykke tid,

Det kunne meget vel være det som det også er nævnt i tråden.

Jeg fik dog bestilt et mere, så nu har jeg 2 xtra i tasken ;)

Anyway, tak for tippet - for det der skete MÅ ikke ske! :)