Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
f 1:0,95 ?
Fra : Erling Hansen

Dato : 11-06-06 17:15

For mange år siden faldt jeg over en artikel om et målsøgerkamera, som
for det første var rigtig smukt, og for det andet pralede med en
normaloptik på 1:0,95.
I de seneste dage har jeg trawlet Nikon og Canons historier igennem, men
det ser altså ikke ud til, at det var én af dem, der fremstillede
'dyret'.
Jeg mener at det stammer fra engang sidst i 30'erne.
Der skulle vel ikke være en af jer fotoenthusiaster, der kan bringe
mig på sporet?
Mvh
Erling

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 11-06-06 17:35

"Erling Hansen" <email@domain.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> I de seneste dage har jeg trawlet Nikon og Canons historier igennem, men
> det ser altså ikke ud til, at det var én af dem, der fremstillede

Schneider laver et
http://www.alliancevision.com/pdf/schneider_3ccd.pdf

VH
/Carsten

Fra : Mogens Hansen

Dato : 11-06-06 17:30

"Erling Hansen" <email@domain.com> wrote in message
> [...]

[8<8<8<]
> Der skulle vel ikke være en af jer fotoenthusiaster, der kan bringe
> mig på sporet?

http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/s/data/s_50_095.html
som passer til
http://www.canon.com/camera-museum/camera/1955-1969/data/1961_7.html

Det er fra 60'erne, så jeg ved ikke om det var hvad du søgte

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Morten Wartou

Dato : 11-06-06 17:35

Erling Hansen wrote:
> [...]
> Jeg mener at det stammer fra engang sidst i 30'erne.
> Der skulle vel ikke være en af jer fotoenthusiaster, der kan bringe

Kunne det være denne fra 61?
http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/s/data/s_50_095.html

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : waal

Dato : 11-06-06 17:37

> [...]
> Jeg mener at det stammer fra engang sidst i 30'erne.
> Der skulle vel ikke være en af jer fotoenthusiaster, der kan bringe

http://www.cameraquest.com/canon7sz.htm
http://www.taunusreiter.de/Cameras/Canon_Main.html
http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/f_lens.html

På den tyske side er der nogle billedertaget med et eksemplar konverteret
til Leica M-bajonet. De viste billeder er taget med et Epson digitalhus
(samme sensor som Nikon D100 og fremstillet af Cosina)

mvh
Michael

Fra : waal

Dato : 11-06-06 17:51

http://www.taunusreiter.de/Cameras/Biotar.html

Vi må hellere få starten med så alle kan se at de efterspurgte 50mm
objektiver konstruktionsmæssigt er, for at sige det pænt, gamle

Den moderne coatning er udviklet af (øst)tyskerne i 30'erne og generelt
hviler den moderne japanske fotoindustri på tyske patenter de fik som
starthjælp af amerikanerne efter krigen
(+ den hjælp de fik af tyskerne før krigen)

mvh
Michael

Fra : Erling Hansen

Dato : 11-06-06 18:02

> [...]

> Jeg mener at det stammer fra engang sidst i 30'erne.
> Der skulle vel ikke være en af jer fotoenthusiaster, der kan bringe

Ja, så blev dét jo opklaret, og min anelse om Canon var rigtig nok. Og
det var faktisk så smukt som jeg huskede det. Tusind tak for hjælpen.
Mvh
Erling