Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Blænde og dybdeskarphed
Fra : Martin Madsen

Dato : 10-06-06 07:44

Hej gruppe

Større blænde-åbning = mindre dybdeskarphed, har jeg lært mig, men er der
nogen der kan forklare hvorfor det hænger sådan sammen?
Er der en simpel logik i det eller er det en langhåret optisk forklaring?
Hvor kan man læse noget om emnet?

På forhånd tak.

Mvh Martin

Fra : Jens G

Dato : 10-06-06 07:58

On Sat, 10 Jun 2006 08:44:29 +0200, "Martin Madsen"
<youngstar@mail.dk> wrote:

> [...]
>nogen der kan forklare hvorfor det hænger sådan sammen?
>Er der en simpel logik i det eller er det en langhåret optisk forklaring?

27/4-06 startede en tråd omhandlende emnet her i gruppen.
Subject: Dybdeskarphed, hvorfor
Message ID: news:4451025f$0$84029$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

--
Jens G