Opretet bruger - får sin egen side??
Fra : Ralle

Dato : 21-07-06 12:32

Hejsa...

Er der nogle der kan hjælpe med at bikse en kode sammen, så når
folk opretter en bruger, så opretter den enten:

1. en tabel, som hedder brugerens brugernavn, og i den er der
"sidens tittel" "sidens tekst".

eller

2. et felt i tabellen brugere som så hedder brugernavnet, og så
er der "sidens tittel" "sidens tekst"

Sidens tittel vil blive: "brugernavn's side" fx: "Ralle's side"

Prøver lige at forklare hvad det skal bruges til. (i steps)

1. Opret din bruger.
2. Vælg brugernavn
3. vælg password
4. skriv din email (bekræftelses kode / link kommer deri)
5. skriv bekræftelses koden, som du fik i emailen.
6. vælg baggrunds farve for din side.
7. Du kan nu skrive / redigere på din side. (php eller html, ved
ikk rigtigt hvad folk skal have lov at skrive i :s)

håber der er nogle der kan hjælpe med dette.

tænkte lidt på at når en bruger opretter sig, så opretter
databasen automatisk en side der hedder: brugernavnet.php /
brugernavnet.html

Ralle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Henning

Dato : 21-07-06 13:26

Ralle skrev:
> [...]
>
> tænkte lidt på at når en bruger opretter sig, så opretter
> databasen automatisk en side der hedder: brugernavnet.php /

Overskuelig opgave.
Går straks i gang med lave noget basalt ;)
- Keder mig nemlig lidt..

- Henning Horn / henninghorn.dk

Fra : Henning

Dato : 21-07-06 14:49

Henning skrev:

> Overskuelig opgave.
> Går straks i gang med lave noget basalt ;)
> - Keder mig nemlig lidt..
>

> - Henning Horn / henninghorn.dk

Knap halvanden time efter, har jeg gjort et meget basalt system færdigt.
Kig på det her:
- http://henninghorn.dk/ralle/

Henning Horn / henninghorn.dk

Fra : Ralle

Dato : 22-07-06 19:16

> Knap halvanden time efter, har jeg gjort et meget basalt system færdigt.
> Kig på det her:
> - http://henninghorn.dk/ralle/

Det er lige præcis det!

Ka du sende link til koden / filerne ??

Tænkte også på om man kunne lave en "super bruger" (admin) som kan aktivere
brugere / redigere på folks sider hvis de ligger materiale ind som jeg
helst ikk vil have på min hp.

Hver bruger, har de deres egen fil, eller egen mappe??

Ralle - Good Job! +karma

Fra : Henning

Dato : 30-07-06 17:52

Ralle skrev:

> [...]
> helst ikk vil have på min hp.
>
> Hver bruger, har de deres egen fil, eller egen mappe??

Tog lige en uges ferie ;) ...

Men tilbage til tråden.
Alle brugerens informationer gemmes i en MySQL database.
- brugernavn, email, kodeord og deres html-kode

1½ times arbejde. Hvad kan du byde på dette system?
Penge er lidt "kedeligt", så hvis du evt. havde noget andet at byde på? : )

Men ellers finder vi nok ud af noget.

- -
Mvh
Henning Horn / www.henninghorn.dk / weblog.henninghorn.dk

Fra : Ralle

Dato : 31-07-06 10:47

Henning wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
>

> 1½ times arbejde. Hvad kan du byde på dette system?
> Penge er lidt "kedeligt", så hvis du evt. havde noget andet at byde på? : )

hmm... ved sgu ikk rigtigt hvad jeg har at byde på...

Jeg tager på ferie her om 2 timer, så jeg kommer ikke til at skrive her inde i
1 uges tid... (skal til kreta ;D)