Kør php-fil i stedet for et billede
Fra : Kasper Johansen

Dato : 30-06-06 21:40

Hej gruppe.

Jeg har en masse flyttede billeder, som bliver loadet fra forskellige
sider, hvor jeg skal rette dem.

Er det muligt, at få Apache til at loade en bestemt PHP-fil i stedet for
et valgt forespurgt billede? Så jeg kan udskrive en fejlmeddelelse (i
form af et billede, som der rent faktisk findes), og måske og spore
hvilken fil der loader billedet? (jeg tænker på noget refer).

Er det muligt? Og hvis ja: Hvordan?

Kasper Johansen

Fra : Michael Zedeler

Dato : 30-06-06 22:07

Kasper Johansen wrote:
> [...]
> form af et billede, som der rent faktisk findes), og måske og spore
> hvilken fil der loader billedet? (jeg tænker på noget refer).

Du skriver direkte om det er muligt at få /Apache/ til at gøre det, så
spørgsmålet hører til i Apache-gruppen.

Tag et kig på ErrorDocument-direktivet i dokumentationen.

Mvh. Michael.

Fra : Jesper H

Dato : 01-07-06 10:56

Kasper Johansen skrev:

> [...]
> form af et billede, som der rent faktisk findes), og måske og spore
> hvilken fil der loader billedet? (jeg tænker på noget refer).

Hej Kasper

Ja, det er skam muligt. De funktioner, du leder efter, hører til i
f.eks. filen .htaccess, som du kan definere for hvert individuelt
bibliotek, eller samlet. Hvis du søger lidt på Google på .htaccess
finder du sikkert noget med ErrorDocument eller Rewrite eller noget.

Jesper, http://fdf.dk/landsdel1/