Fejl i script
Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-06-06 15:06

Goddag :)

Jeg har desværre en fejl i mit script, og jeg kan ikke finde den. Jeg
har tilsyneladende en ølkapsel for meget, men det mener jeg nu ikke.

Se fejlen her;
http://www.webweaver.dk/community/opret_profil.php

Og se scriptet her;
http://www.webweaver.dk/opret_profil.phps

Kan I se hvor fejlen evt. ligger, fordi jeg synes nu ikke jeg kan se den?

På forhånd tak :)

Mvh. Lasse Jensen

Fra : David Trasbo

Dato : 20-06-06 15:39

Lasse Jensen skrev:

> Og se scriptet her;
> http://www.webweaver.dk/opret_profil.phps

Det var godt at du ikke postede koden i nyhedsgruppen!.. (-;

> Kan I se hvor fejlen evt. ligger, fordi jeg synes nu ikke jeg kan se den?

Jeg slettede:

<?

}

?>

.... på linje 677. Så fik jeg kun de selvfølgelige fejl om "filen ikke
fundet" og "MySQL forbindelsesfejl".

--
David Trasbo.
Læs om Usenet: http://usenet.dk

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-06-06 16:42

David Trasbo skrev:

> [...]
>
> }
>
> ?>
>
> ... på linje 677. Så fik jeg kun de selvfølgelige fejl om "filen ikke

Hej :)

Bare rolig, jeg ved hvad god skik er ;P Hehe..

Ej jamen ser du, den del har jeg selv fundet ud af. Det er nemt nok at
fjerne ølkapslen der hvor den rent faktisk siger der er en for meget.
Men så virker scriptet ikke korrekt, efter man har oprettet profilen.
Det er meningen den skál være der! Såå.. Der er en ølkapsel for meget et
andet sted, og jeg kan så ikke finde det sted.

Mvh. Lasse Jensen

Fra : Rune Christensen

Dato : 20-06-06 17:22

"Lasse Jensen" <kontakt@webweaver.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meningen den skál være der! Såå.. Der er en ølkapsel for meget et andet
> sted, og jeg kan så ikke finde det sted.

Prøv følgende start med tallet nul og læg en til hver gang du støder på { og
træk en fra når du støder på }. Så kan du holde øje med din kode og finde
frem til fejlen. For eksempel hvis du har følgende kode
// 0
if ()
{ // 1

if ()
{ // 2
} // 1
} // 0
} // -1
else
{ // 0
} // -1

Mvh.
Rune

Fra : Lasse Jensen

Dato : 20-06-06 18:33

Rune Christensen skrev:

> [...]
> træk en fra når du støder på }. Så kan du holde øje med din kode og finde
> frem til fejlen. For eksempel hvis du har følgende kode

Sådan så fandt jeg fejlen. Det hjalp lidt tælle på den måde, selvom jeg
havde gjort det mange gange i forvejen ;) Og jeg havde sådan set også
talt rigtigt. Der var i virkeligheden slet ikke en "}" for meget, men en
"{" for lidt

Fejlen lå her;

td>

<?

if (isset($_POST['opret'])) {

if ($fornavn)

if (!preg_match("/^.{1,14}$/", $fornavn)) {
echo "Fornavn:<br>";

if sætningen med variablen $fornavn manglede lige en ølkapsel ;)

Så nu virker det helt efter planen :)

Tak for hjælpen, og fortsat god aften :)

Mvh. Lasse Jensen