dyn. highligt version 2 og brødkrummer ...
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 12-06-06 16:57

Hejsa,

Den gamle tråd blev lidt uoverskuelig og projektet med hvoedmenuer og lokale
menuer blev for stor en mundfuld for mig. I stedet laver jeg en global menu
og en håndfuld skabeloner med hver sin lokale menu afhængig af hvad der er
valgt. Det er i denne lokale menu jeg skal have fiflet noget dynamisk
highligt af det valgte punkt sammen.

Den gode Bertel Lund Hansen har givet mig et par kodestumper men jeg er sgu
for dum til helt at forstå det hele. Nuvel:

OK - den enkelte skabelon starter med:

$sider = array (
'index' => 'Forside',
'skraekeksempler' => 'Skrækeksempler',
'sprogkritik' => 'Sprogkritik',
);

skraekeksempler er så navnet på den fil, der skal inkluderes og
Skrækeksempler er så det viste navn i menuen. Det giver også god mening, for
det er vel det navn, brødkrummer bruger og filnavnene har det med at blive
lidt mystiske med tiden.

Ok så langt så godt. Følgende ligger også i skabelonens header:

$code='index'; $title=$sider[$code];
$order=$_GET['page'];
if (isset($sider[$order])) { $code=$order; $title=$sider[$order]; }
$content=$code.'.inc';

Følgende ryger så i menu-div'en:

// Menu
echo " <div class='menu'>\r\n";
foreach($sider as $key => $entry) {
if ($code==$key) echo "&nbsp;$entry&nbsp;<br>\r\n";
};
echo " &nbsp;<br>\r\n</div> <!-- end class 'menu' -->\r\n";

Men hvad gør \r\n ?? Og hvordan skruer jeg lige stylesheetet sammen til den
menu?

og til sidst sættes følgende i indholds-div'en:

echo " <div class='indhold'>\r\n";
// Indhold
include $content;
echo " </div> <!-- end class 'indhold' -->\r\n";

Nogen der kan skære det ud i pap?

Og et tillægsspørgsmål.

Hvordan laves en brødkrumme? som f.eks: de er her: Forside -->Sektion-->fil

ras